بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزيردرگفتگوي با خبرگزاري ايرنا: طي برنامه چهارم توسعه 3/5 برابري بافت فرسوده نوسازی شده است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/6/9

معاون وزير مسكن و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اظهارداشت : طي برنامه چهارم توسعه (88 - 1384) با اصلاح و نوسازي سه هزار و 500 هكتار از بافت‌هاي فرسوده شهري 3/5برابر نسبت به 26 سال قبل فعاليت شد.

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران مهندس احمد صادقي به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي  خبرگزاري ايرنا، اظهار داشت: ظرف پنج سال برنامه چهارم توسعه براي سه هزار و 500 هكتار نوسازي بافت فرسوده شهري 10 هزار و 481 ميليارد ريال صرف شد، در حالي كه طي سه برنامه پيشين در مجموع سه هزار و 570 ميليارد ريال هزينه شده بود.

مطالعات نشان مي‌دهد از مجموع 65 هزار هكتار بافت‌هاي فرسوده شهري در سطح كشور تا پايان برنامه سوم توسعه يك هزار و 68 هكتار آن احيا و نوسازي شد.

معاون وزير مسكن و شهر سازي  گفت: منابع مالي موجود براي نوسازي و بهسازي كليه بافت‌هاي فرسوده شهري كافي نيست و نمي‌توان در قالب يك برنامه پنج ساله اين مهم را اجرا كرد.

به گفته مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران طي برنامه پنج ساله پنجم (93 - 1389)به ميزان 16 درصد از مجموع بافت‌هاي فرسوده شهري نوسازي مي شود كه براي امسال سهميه 5/2 درصدي پيش‌بيني شده است.

مهندس صادقي اظهار اميدواري نمود  طي برنامه پنجم توسعه 10 هزار هكتار بافت فرسوده شهري احيا و بهسازي شود كه در واقع موجب نوسازي يك ميليون و 250 هزار واحد مسكوني خواهد شد.

معاون وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد برنامه پنجم توسعه نخستين برنامه‌اي است كه در آن از سوي شركت مذكور اهداف كمي تدوين شده و براين اساس در هر سال ارقام اعتباري لازم و اهداف مربوطه مشخص شده است.

معاون وزير  مسكن و شهر سازي اظهارداشت :  اكنون محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري در هر استان تعيين و براي آن طرح جامع و تفصيلي تهيه و كاربري‌هاي مختلف مشخص و تعريف شده است.

مهندس صادقي گفت: در بافت‌هاي فرسوده شهري در واقع يك شهر جديد با معماري ايراني - اسلامي ساخته مي‌شود كه وجوه متمايزي نسبت به ديگر مناطق شهري دارد.

مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اينكه شهر تهران حدود 6/5 درصد از اراضي بافت فرسوده كشور را به خود اختصاص داده، گفت: پايتخت كشور داراي سه هزار و 700 هكتار بافت فرسوده است.افزود :  احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري منابع اعتباري مختلفي را نياز دارد اما بيشترين منابع مربوط به خود مردم است كه با اختصاص بسته‌هاي تشويقي و حمايتي وارد عرصه نوسازي شوند.

معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: بمنظور نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري امسال سه هزار ميليارد ريال از منابع دولتي تخصيص يافته و حدود اين رقم نيز از منابع داخلي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران پيش‌بيني شده است.

به گفته  مهندس صادقي بخشي از اعتبارات در قالب تسهيلات در نظر گرفته شده و علاوه برآن از بخش عمومي و شهرداري منابعي پيش‌بيني شده و از سوي ديگر مردم و بخش خصوصي نيز در اين زمينه سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

ايشان  سهم 34 درصدي بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را بالاترين ميزان ذكر كرد و گفت: حدود نيمي از سرمايه‌گذاري‌ها توسط شهرداري‌ها و تسهيلات بانكي و بقيه توسط مردم صورت مي‌گيرد.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 2916 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد:افتتاح 140 هزار واحد مسكوني مهر در هفته دولت
مقایسه ای معنی دار بین اجاره خانه در تهران و تورنتو
معاون وزيردرگفتگوي با خبرگزاري ايرنا: طي برنامه چهارم توسعه 3/5 برابري بافت فرسوده نوسازی شده است
مزایده سراسری
معاون وزير مسكن و شهر سازي : حل مشكل خانه هاى بدون سند بافت هاى فرسوده
چين در ايران مسكن ارزان قيمت مي‏سازد.
نورصالحی به مهر اعلام کرد: پروژه مپسا اردیبهشت افتتاح می‌شود
مجموعه تجاري سپهر يزد در خرداد ماه افتتاح مي شود
اصل 44 و گردشگري؛ رانت يا خصوصي سازي؟
يزد در فصل مطالعات راهبردي توريستي ايران در زون ششم قرار دارد .
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 6 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 33 مرتبه
 » بازدید دیروز: 166 مرتبه
 » کل بازدید: 2400813 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه شکوهی

  • سرای گذشتی

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • خانه عطائیان

  • کارخانه اقبال

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)