بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


يزد در فصل مطالعات راهبردي توريستي ايران در زون ششم قرار دارد .
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1385/4/6

مدير آموزش دانشكده علمي كاربردي يزد:در نگاه اول كلمه بيابان تداعي كننده محروميت، خشكي و نابودي حيات زيست مي‌باشد، اما در واقع بيابان هم يكي از مواهب طبيعي خداوند بوده و برداشت و برخورد ما از آن در تداوم حيات و كنترل آن بسيار مهم مي‌باشد.

    كارشناس ارشد جغرافيا با اشاره به جاذبه هاي توريستي بيابان‌هاي ايران گفت:  امروزه صنعت گردشگري به عنوان يكي از اركان اصلي اقتصاد ملي هر كشور در كسب درآمدهاي ارزي، اشتغال زايي، توسط فعاليت‌هاي جانبي و بهره گيري از پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي محيطي هر منطقه محسوب مي‌گردد، به گونه‌اي كه در مبحث اكوتوريسم شاخه بيابانگردي در اين منطقه از اهميت خاص برخوردار مي‌باشد.
    سيد ابوالفضل علوي‌كيا اذعان داشت: در چند سال اخير كشورهاي چون مصر، مغرب و امارات متحده عربي كه داراي موقعيت طبيعي مشابه مي‌باشند به منظور مقابله با بيابان در جهت توسعه فيزيكي و اثرات مخرب آن در زمينه صنعت گردشگري با انجام اقدامات خاص و توسعه فعاليتهاي مرتبط علاوه بر كنترل مرزهاي بياباني نسبت به استفاده از توانمندي‌هاي محيطي منطقه در كنار ساير اقدامات زيست محيطي به امر بيابان زدايي اقدام نموده‌اند.
    وي افزود: استان يزد در فصل مطالعات راهبردي گردشگري ايران ، در زون ششم گردشگري در بعد آمايش سرزمين طبقه بندي و به دليل گستردگي عرصه‌هاي بياباني و موقعيت طبيعي از اهميت خاص در زمينه بيابانگردي برخوردار مي‌باشد.
    مدير آموزش دانشكده علمي كاربردي در يزد در زمينه راهكارهاي اقتصادي زيست محيطي در امر بيابانگردي اظهار داشت: شاخه بيابانگردي زير مجموعه طبيعت گردي با وجود زمينه‌هاي مساعدي از جمله انجام فعاليتهاي ورزشي همچون كوير نوردي و اسب سواري، تورهاي بيابانگردي همچون شتر سواري، يادمانهاي تاريخي مانند آب انبارها، كاروانسرها و يخچالها مي‌تواند از لحاظ اقتصادي و زيست محيطي در امر گردشگري و حضور انسان در امر بيابان زدايي مطرح گردد.
     علوي‌كيا از ديگر زمينه‌هاي مساعد جهت توسعه بيابان گردي را روستاهاي كويري و ييلاقي، پناهگا‌ه‌هاي حيات وحش و عرصه طبيعي و مورفولوژيك نام برد و افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف استان در سطح شهرستانهاي دهگانه پديده‌هاي منحصر به فرد را در كنار مناطق خشك و بياباني در فاصله چند صد متري شاهد هستيم كه از شگفتيهاي مناطق محسوب مي‌گردد.
     وي وجود روستاهاي ييلاقي و خوش آب و هوا در كنار كوير مركزي و كشت محصولات زراعي در دو اقليم متفاوت همچون برنج و خرما در ازميخان از توابع شهرستان طبس، گسترده جنگلهاي طبيعي در مجاورت مناطق خشك مانند جنگلهاي شادي، شهرستان خاتم، يادمانهاي تاريخي و ابنيه معماري مانند آب انبارها، يخچالها و كاروانسرها كه بيابانگر قناعت و زندگي مسالمت آميز كوير نشينان را از ديگر زمينه‌هاي مساعد جهت توسعه بيابان گردي نام برد.


منبع خبر: ایسنا
تعداد مطالعه 3119 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
وزير مسكن و شهرسازي: اعتبارات عمراني در مسكن مهر به 20 هزار ميليارد تومان رسيده است
وزير مسكن و شهرسازي: 150 كشور خواهان همكاري در طرح مسكن مهر هستند
رييس انجمن شركت‌هاي ساختماني:60 درصد ظرفيت شركت‌هاي ساختماني خالي است.
با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن :
رييس انجمن توليد فولاد: افزايش قيمت فولاد مربوط به تحولات بازار جهاني است .
معاون وزير :‌ در برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور يك‌ميليون و 250 هزار واحد مسكوني نوسازی خواهد شد .
وزير مسكن و شهرسازي خبرداد : پنجاه هزار ميليارد ريال تاكنون در طرح مسكن مهر جذب شد
معاون وزير مسكن وشهر سازي در گفت‌وگو اختصاصي با خبرگزاري با فارس خبر داد:
توافق ‌٣ بانك با وزارت مسكن براي پرداخت وام به انبوه‌سازان
وام‌ ساخت مسکن به25میلیون افزایش یافت
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 86 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2396966 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه تجاری سامان

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • خانه اولیاء

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • موید علایی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • خانه هوشمند