بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزیر مسکن و شهرسازی:انبوه سازی دربافت های فرسوده کلید خورد .
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/4/21

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: با تصویب پرداخت ودیعه اسکان موقت به مالکان واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده، انبوه سازی در این بافت ها کلید خورد.

     "مهندس احمد صادقی" ضمن بیان اینکه قبل از تصویب طرح پرداخت ودیعه اسکان موقت ، انبوه سازان ناچار بودند برای حضور در ساخت واحدهای مسکونی واقع در بافت ، ‌اقدام به خریداری زمین از مالکان کنند،‌افزود: چنین روشی معمولا برای انبوه سازان مشکل ایجاد می کرد چرا که مالکان هزینه‌های بالایی را برای فروش زمین خود طلب می کردند.
    وی به تصویب طرح پرداخت ودیعه اسکان موقت در بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: با پرداخت ودیعه اسکان موقت، دیگر نیازی نیست مالک اقدام به فروش زمین کند، بلکه می تواند با این ودیعه، ‌مکانی را اجاره کرده و زمین را به عنوان آورده در اختیار انبوه ساز قرار دهد تا پس از اتمام ساخت و ساز هر دو طرف به میزان سهم آورده خود از واحدهای مسکونی ساخته شده بهره‌مند شوند.
     مدیر عامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران از مشخص شدن سهمیه هر استان برای دریافت ودیعه اسکان موقت خبر داد و تصریح کرد: میزان این وام در استانهای مختلف،‌متفاوت و به قیمت اجاره بها در آن استان بستگی دارد ولی حداکثر آن 12 میلیون تومان و حداقل آن 4 میلیون تومان است.
     صادقی با تاکید بر اینکه با هیچگونه کسری برای پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده مواجه نیستیم ادامه داد: از آنجایی که تسهیلات نوسازی این واحدها از محل خط اعتباری طرح مسکن مهر پرداخت می شود به هر میزانی که متقاضی داشته باشیم تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.
وی عملکرد استانها در احیاء و نوسازی بافت های فرسوده کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ازاستان تهران که بیشترین تا استان ایلام که کمترین میزان بافت فرسوده را دارند ، به طور جدی و با همتی مضاعف در حال نوسازی و احیاء این بافت ها هستند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه از 62 هزار هکتار بافت فرسوده کشور تاکنون 4500 هکتار نوسازی شده است ، تصریح کرد: طی برنامه های اول،‌دوم و سوم توسعه حدود 1064 هکتار بافت فرسوده نوسازی شد ، در حالی که از ابتدای کار دولت نهم تاکنون 3500 هکتار این بافت ها نوسازی شده است.
     مدیر عامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران استقبال و مشارکت مردم در احیاء و نوسازی بافت های فرسوده را نیز مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تحقیقات نشان می داد که عدم آگاهی از تسهیلات و اقدامات تشویقی دولت در بافت های فرسوده دلیل اصلی مشارکت نکردن مردم در نوسازی این بافت ها بودکه با اطلاع رسانی های انجام شده هم اکنون شاهد مشارکت موثر آنها هستیم.
      وی با تاکید بر اینکه از روشهای مختلف در نوسازی بافت های فرسوده استفاده می شود، گفت: مشارکت موثر مردم رکن اساسی احیاء و نوسازی این بافت ها است که تلاش کنیم با اطلاع‌رسانی دقیق،‌ سطح مشارکت مردمی را بیش از پیش افزایش دهیم.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2889 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
وزير مسكن و شهرسازي: 150 كشور خواهان همكاري در طرح مسكن مهر هستند
اصل 44 و گردشگري؛ رانت يا خصوصي سازي؟
مخالفت با ماليات بر خانه‌هاي‌خالي
چين در ايران مسكن ارزان قيمت مي‏سازد.
طرح ملي گردشگري هم‌چنان در ابهام
رييس انجمن شركت‌هاي ساختماني:60 درصد ظرفيت شركت‌هاي ساختماني خالي است.
سفر به ايران براي جهانگردان مقرون‌‌به‌صرفه نيست.
الهام: ميراث فرهنگي براي رفع مشكلات مالي تا سال آينده صبر كند
با تصويب دولت؛ اعتبار ششصد و پنجاه و هفت میلیارد ریالی جهت ودیعه مسکن در محدوده بافت های فرسوده شهری
نحوه نوسان قيمت مسكن در سال90
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 80 مرتبه
 » بازدید دیروز: 147 مرتبه
 » کل بازدید: 2399733 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • خانه هوشمند

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • مجموعه تجاری سامان

  • سرای گذشتی

  • خانه اولیاء