بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


وزيرمسكن درحاشيه جلسه شوراي حفظ حقوق بيت‌المال:دولت براي خانه‌دار شدن مردم برنامه‌ريزي مي‌كند
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1385/8/21

وزير مسكن و شهرسازي در حاشيه‌ي جلسه‌ي شوراي حفظ حقوق بين‌الملل در اراضي و منابع طبيعي استان تهران در جمع خبرنگاران گفت كه مقابله بازمين‌خواري به اراده‌ي عمومي مسوولان تبديل شده است

         به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سعيد‌ي‌كيا تصريح كرد: مقابله با زمين‌خواري و حفظ حقوق بيت‌المال، به يك اراده‌ي عمومي در مسوولان تبديل شده است؛ در يكي دو سال اخير جلساتي نزد رياست قوه برگزار مي‌شود كه اين جلسات ادامه خواهد يافت چون عزم و اراده‌ي همه اين است كه با اين امر مقابله شود؛ تصميمات خوبي هم گرفته شده و شعب خاصي براي اين كار پيش‌بيني شده است.
      وي افزود: تا چند وقت پيش دو قاضي در شعبه‌ي مربوط به تهران فعاليت مي‌كردند، كه اخيرا تبديل به 4 قاضي شده است. اين نشانه‌ي اين است كه موضوع جدي‌تر پي‌گيري مي‌شود و وقتي احساس نياز هست، وسايل آن هم فراهم مي‌شود. اخيرا در اطراف شهر جديد پرديس زمين‌هايي را كه فردي تصرف كرده بود، قوه قضاييه با برخورد قاطع بازپس گرفته و انشاء‌الله تحويل ما خواهد داد و ما هم بايد آن‌جا را نگهداري كنيم.
       سعيدي‌كيا در ادامه يادآور شد: مردم زمين را عمدتا به قصد مسكن‌دار شدن مي‌خواهند و بعضا هم براي كارهاي اقتصادي، پس اصل، مسكن‌دار شدن مردم است، نه زمين‌دار شدن.
       وي افزود: دولت براي خانه‌دار شدن مردم برنامه‌ريزي مي‌كند؛ مثلا طبق آيين‌نامه‌ي اخير دولت، در شهرهاي زير 150 هزار نفر جمعيت كه بيش از 800 شهر در كشور ما وجود دارد، بنا شده زمين‌هايي را كه در اختيار داريم، آماده‌سازي كنيم و وزارت تعاون كه در اين كار مشترك فعاليت مي‌كند، از كساني كه خانه ندارند و از امكان دولتي هم استفاده نكرده‌اند، تعاوني در هر قشر و گروهي تشكيل دهد و زميني كه آماده‌سازي شده در اختيار اين تعاوني‌ها قرار بگيرد و سازنده‌ي با صلاحيت هم در كنار آنها قرار بگيرد كه به دليل فني بودن كار، دولت 80 درصد قيمت ساخت و ساز را وام مي‌دهد به اين تعاوني‌ها و اقساط آن به صورت پلكاني كسر خواهد شد.
      وزير مسكن ادامه داد: اين آيين‌نامه به تصويب دولت رسيده منتها چون اخيرا تصويب شده،‌ قاعدتا در بودجه‌ي 85 نبوده، براي بودجه‌ي 86 پيشنهاد داديم براي تأمين اعتبار آماده‌سازي و بقيه‌ي آن هم وام و يارانه است. يعني چند چيز را دولت فراهم مي‌كند. زمين را در اختيار قرار مي‌دهد، پول آماده‌سازي را تأمين مي‌كند و سوم يارانه‌اي است كه به تسهيلات بانكي مي‌دهد، نصف سود بانكي هرچقدر كه هست مثلا امسال 7 درصد آن را وام مي‌دهد.
      سعيدي‌كيا اظهار داشت: دولت در اينجا زمين را وسيله‌اي براي خانه‌دار شدن مردم قرار داده است. پول زمين را نمي‌گيريم يعني اجاره‌ي طولاني‌مدت به آن تعاوني‌ها مي‌دهيم. پول آماده‌سازي آن را هم به همراه اقساط بانكي مي‌گيريم، يعني دولت ساده‌ترين شرايط ممكن را فراهم كرده كه اميدواريم به بودجه‌ي 86 به نيازهاي اعتباري توجه كافي شود و ما البته مقدمات را فراهم كرديم كه به سرعت كارهاي اين بخش قابليت اجرايي پيدا كند.
      وي گفت: سياست دولت اين است كه از محروم‌ترين اقشار به تدريج اين امكانات را ارائه كند و به صورت پلكاني هم دريافت مي‌كنيم تا براي مردم قابل تحمل باشد.
      وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد: در شهرهاي جديد هر كس خانه بخواهد بسازد و هر تعاوني كه زمين بخواهد، انفرادي زمين نمي‌دهيم و به مجموعه‌ها مي‌دهيم، با همان سياستي كه همه بايد خانه‌دار شوند. نه اين كه زمين وسيله قرار بگيرد. آنجا هم تعاوني‌ها كه زمين بخواهند 20 درصد آن را نقدي مي‌گيريم و 80 درصد با اقساط.
       سعيدي‌كيا در خصوص برخورد با انبوه‌سازان غيرمجاز تصريح كرد: كساني مي‌توانند انبوه‌سازي كنند كه اولا پروانه‌ي انبوه‌سازي داشته باشند، ثانيا كارشان مورد تاييد سازمان مسكن و شهرسازي هر استان قرار بگيرد. يعني كسي كه مي‌خواهد خانه بخرد حداقل به سازمان ما مراجعه كند و احراز كند كه آيا سازنده صلاحيت داشته يا خير. ثالثا به كمك قوه قضاييه يك لايحه‌اي در حال تنظيم است، براي چگونگي مساله‌ي پيش‌فروش كه در دولت و قوه قضاييه در حال پيگيري است.


منبع خبر: خبرگزاري دانشجويان ايران
تعداد مطالعه 3037 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
آثار طرح تحول اقتصادی بر بازار مسكن
بانك مسكن به شعب سراسر كشور ابلاغ كرد :‌ نحوه پرداخت وام نوسازي بافت‌هاي فرسوده
بازتاب وعده زمين 1000 متري به هر خانوار
رقابت وزیر و رئیس کل برای حذف صفر بیشتر/ هدفگذاری بانک مرکزی برای حذف 4 صفر
افزایش حجم کارهای عمرانی در دستور کار دولت
رييس انجمن توليد فولاد: افزايش قيمت فولاد مربوط به تحولات بازار جهاني است .
نگران تغییر مشخصات و قیمت تمام شده بعضی از پروژه های مسکن مهر هستیم.
توافق ‌٣ بانك با وزارت مسكن براي پرداخت وام به انبوه‌سازان
هيچ مشكلي براي پرداخت تسهيلات مسكن مهر وجود ندارد
یزد و منطقه ويژه سرخس ، تفاهمنامه همكاري امضا كردند .
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 141 مرتبه
 » بازدید دیروز: 1718 مرتبه
 » کل بازدید: 2399182 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه شکوهی

  • خانه رشتیان

  • حسینیه ناظم التجار

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • خانه علومی