بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


نگران تغییر مشخصات و قیمت تمام شده بعضی از پروژه های مسکن مهر هستیم.
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/9/27

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان یزد با اشاره طرح انقلابی مسکن مهر اظهار داشت : نسبت بالای مشاعات ، تغییر مشخصات ، عدم امکان فعالیت جدی انبوه سازان و دخالت افراد غیر حرفه ای در بعضی از پروژه های مسکن مهر باعث اختلاف قیمت تمام شده و اضافه شدن آن نسبت به رقم اعلامی به مردم خواهد شد.

محمد مهدی شرافت با بیان مطلب فوق افزود: طرح عظیم مسکن مهر ، بزرگترین اتفاق در تاریخ ساخت و ساز در کشور بوده و به نظر می رسد تا آینده ای دور قابل تکرار نباشد. این اتفاق مبارک علاوه بر خانه دار کردن بخشی از مردم که امیدی برای صاحب خانه شدن را نداشتند، باعث رشد و بالندگی صنعت ساختمان شده و با اتکا به استفاده از روش های جدید اجداث بنا می توان امید وار بود تا با کاهش تقاضا در آینده ، شاهد حضور انبوه سازان در سایر کشور های جهان برای انجام خدمات مهندسی باشیم.

مهندس شرافت گفت : ویژگی بارز مسکن مهر ، مدیریت پویاي آن بوده به طوریکه با کنترل دقیق آن توسط  رئیس جمهور محترم و وزیر پرتلاش و کاردان مسکن و شهرسازی شاهد بهبودی مستمر روش ها ي مدیریت و اجرا هستیم و این مدیریت موفق توانسته با بازدیدها و کسب اطلاع مستقیم از وضعیت پروژه ها و با استفاده از تجربیات حین اجرا ، برای بهبود امور تصمیم گیری و اقدام نماید. البته این فرآیند باغث نشده تا در عزم و اراده برای حل مشکل مسکن خللی وارد آید و اکنون پس از گذشت چند سال شاهدیم که همان شور و شوق اولیه و قاطعیت در تصمیم و اجرا حاکم است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ادامه داد: خوشبحتانه هماهنگی حاکم بر استان سبب شده تا روند اجرائی مسکن مهر در استان یزد از سرعت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد ولی با توجه به اینکه قراردا تعدادی از پروژه ها بر پایه مدیریت پیمان منعقد شده و این نگرانی وجود دارد که با توجه به نبود قیمت نهائی، تغییر مشخصات اجرائی، دخالت افراد فاقد صلاحیت حرفه ای و طولانی شدن زمان ، یاعث می شود نتوان قیمت نهائی دقیقی را مشخص کرد و از طرف دیگر وجود پروژه های مشابه با قیمت تفاوت ممکن است برای بهره برداران ایجاد سوء تفاهم نماید.

وی در ادامه به راهکار حل مشکل اشاره کرد و گفت : راهکار رفع این نگرانی کاملاً مشخص است. وزیر محترم مسکن و شهر سازی در بازدید هائی که از پروژه ها داشتند راهکار لازم را  ارائه دادند و در شورای مسکن استان هم تصویب شده تا کلیه قراردادهای مدیریت پیمان با انجام بررسی کارشناسی به قراردادهایی با مشخصات تعریف شده و قیمت بر اساس متر مربع زیربنا قطعی شود. در حال حاضر برای اجرای این مصوبه کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان مسکن و شهرسازی ، اداره کل تعاون و انجمن صنفی انیوه سازان تشکیل و این کمیته در محل هر پروژه و یا حضور مجری و شرکت تعاونی بررسی لازم را انجام و پیشنهادات خود را ارائه داده و انتظار می رود تا با همکاری تعاونی ها  سریعتر این تصمیمات اجرائی شود.

محمد مهدی شرافت در ار تباط با برنامه های انجمن صنفی عنوان کرد: در استان یزد به لحاظ تلاش مردم و دست اندرکاران شاهد یکی از بهترین شاخص های خانه به خانوار هستیم و این آمار مناسب مؤید کیفیت مطلوب خانه های یزد نیست به همین دلیل یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت این اجمن تلاش برای ارتقاء کیفیت مسکن اعم از طرح معماری ، شیوه های اجرای ساختمان ، توجه بیشتر به اقلیم و مباحث انرژی می باشد.و در پی آنیم تا با همیاری همه متولیان ساخت و ساز مسکن در بخش های مختلف دانشگاهی ، اجرائی ، تولیدی ، اداری و نظارتی در این مسیر گام برداریم. و از آنجا که یکی از روش های ارتقاء کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمانها گسترش استفاده از روش های نوین ساخت و بویژه صنعتی سازی است لذا برنامه  برپایی همایش ها و دوره های آموزشی تخصصی و بازدید از پروژه های پیشرو را تدارک دیده ایم و در همین راستا طی روزهای آتی دو نشست تخصصی و بازدید از یکی از پروژه پیش رو هماهنگی شده و همچنین تدارک و مقدمات برگزاری سومین همایش صنعتی سازی را در تیرماه سال آتی نیز در درست اقد ام است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد با اشاره به ضرورت زمینه سازی برای حضور انبوه سازان در بافت فرسوده شهر افزود: یزد یکی از وسیع ترین محدوده مصوب بافت فرسوده شهری را دارد که مساحت آن بالغ 1900 هکتار است که این محدوده سوای محدوده بافت باارزش و تاریخی است.حضور همزمان ا ینجانب در شرکت مسکن سازان و انجمن صنفی انبوه سازان ، مسئولیت برای زمینه سازی حضور انبوه سازان در بافت فرسوده را دوچندان کرده و به همین منظور با هما هنگی مدیران محترم استان و شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران و در قالب تفام نامه سه جانبه با انجمن صنفی انبوه سازان ، اتحادیه مشاورین املاک و شرکت مسکن سازان ، برنامه هایی را برای تأمین نظر ماکین املاک داخل بافت برای مشارکت با انبوه سازان تدارک دیده ایم و در اولین گام طی هفته آتی نشستی را برای اطلاع رسانی دقیق تر از ضوابط جدید انبوه سازی در بافت فرسوده و همچنین امتیازات و کمک های قانونی دولت و شهرداری  برگزار خواهیم کرد و امید واریم با همراهی همه دست اندرکاران زمینه بهره مندی مردم استان و شهر یزد از این فرصت طلایی که در قالب مسکن مهر تعریف شده را فراهم نماییم..

    


منبع خبر: روابط عمومي شرکت عمران ومسکن سازان استان یزد
تعداد مطالعه 2248 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها
عملیات احداث مجتمع تجاری سپهر یزد در تیر ماه آغاز می شود
پرداخت وام 18 ميليون توماني مسكن تمديد شد.
رشد 12 درصدي قيمت و 25 درصدي اجاره‌بهاي مسكن در تهران
معاون وزیر مسکن وشهر سازی: تحويل 500 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال
مهندس نیکزاد :دولت از احیاء بافت های فرسوده حمایت می کند.
برنامه پرداخت یارانه انرژی به تولیدکنندگان آجر
بانك مسكن به شعب سراسر كشور ابلاغ كرد :‌ نحوه پرداخت وام نوسازي بافت‌هاي فرسوده
روزنامه وطن امروز مورخ 21 /6/ 1389 مقاله ای تحت عنوان خروج مسکن از بازارسرمایه
وزير مسكن و شهر سازي :انبوه سازان ايراني در اولويت كاري قرار دارند
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 52 مرتبه
 » بازدید دیروز: 297 مرتبه
 » کل بازدید: 2395499 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • حسینیه ناظم التجار

  • خانه اولیاء

  • سرای گذشتی

  • خانه شکوهی

  • کارخانه اقبال