بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


براي اجراي پروژه‌ها روي پول مردم حساب كرده‌ايم
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/7/6

وزير راه و شهرسازي: مسكن مهر براي دنيا الگو شده است

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين كه بيش از اعتبارات دولتي روي پول‌هاي جيب مردم حساب كرده‌ايم، خاطرنشان كرد:‌ 320 هزار ميليارد تومان پول در دست مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي نيكزاد - وزير راه و شهرسازي، امروز در بازديد از شهر جديد پرند با بيان اين‌كه مسكن مهر الگوي جديدي در دنيا شده و رييس جمهور ونزوئلا نيز دنبال آن است، به بازديد رييس جمهور تركيه از اين شهر اشاره و اظهار كرد: رييس جمهور تركيه به رييس جمهور اعلام كرد كه جنگلي از ساختمان را در شهر جديد پرند مي‌كاريم.

نيكزاد با اشاره به ساخت 20 هزار واحد از مسكن مهر توسط تركيه‌يي‌ها در شهر جديد پرند گفت: 40 هزار ميليارد تومان پروژه نيز در حوزه راه در دست ساخت داريم.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر توسعه قطارهاي سريع السير و رساندن مردم از تهران به مشهد طي سه ساعت گفت: سرمايه گذاري حاضر شده به روش BOT تهران را با قطار سريع‌السير به استان ديگري متصل كند و پس از پايان مراحل ساخت براي مدتي بهره‌بردار باشد.

نيكزاد با بيان اين‌كه 260 ميليون متر مربع مسكن در كشور در حال ساخت است، اظهار كرد: موتور محركه اقتصاد، مسكن و حمل و نقل است.

وي با اشاره به انتقاد برخي نسبت به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه براي مسكن مهر، خاطرنشان كرد: من خجالت مي‌كشم كه برخي مي‌گويند در سرزمين كفر كه با نيروي انساني ما به جايي رسيده است، تسهيلات با سود دو درصد پرداخت مي‌شود و در مقابل عده‌اي از ما براي پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ايراد گرفته و مي‌گويند چرا منابع را از بين مي‌بريد.

وي با تاكيد بر اين‌كه اعتقاد ما كمك كردن به اساس دين و تحكيم بنيان خانواده است، اضافه كرد: در ابتداي سال 1389 تعداد واحدهاي مسكوني موجود در كشور از ابتداي تاريخ 18.5 ميليون واحد و تعداد خانوارها 19 ميليون و 750 هزار بوده است، اما دولت دهم در سال‌هاي 1389 و 1390 ساخت دو ميليون و 600 هزار واحد مسكوني را در برنامه قرار داده است.

او با بيان اين كه پرداخت 42 هزار ميليارد تومان تسهيلات را تعهد كرده‌ايم، گفت: تاكنون 22 هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت كرده‌ايم كه 14 هزار ميليارد تومان آن به صورت قرض‌الحسنه در سال جاري بوده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ عده‌اي اعلام كرده‌اند اگر نقدينگي را اضافه كنيد، تورم بالا مي‌رود. مگر سال گذشته رييس كل بانك مركزي نرخ تورم را يك رقمي اعلام نكرد و آيا اقتصاددانان نقش مسكن در نرخ تورم را 27 درصد اعلام نكرده‌اند؛ پس اين ادعا درست نيست.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به ريزش سه واحد مسكوني در مشهد در شب قبل از راي اعتماد مجلس به وي خاطرنشان كرد:‌ عده‌اي به من گفتند كه اين مسئله را در مجلس مطرح نكن، اما با تمام احترامي كه براي نمايندگان محترم مجلس قائل هستم، اين مسئله را مطرح كردم.

او با بيان اين‌كه مسكن مهر الگوي جديدي است كه در دنيا مطرح شده و دنيا به دنبال آن است، خاطرنشان كرد: با اعتراف به ضعفي كه در حوزه معماري و شهرسازي داريم و قبول دارم كه بايد در اين حوزه كار كنيم، اعلام مي‌كنم كه 400 مسجد در كشور در حال ساخت است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با تاكيد بر اين كه مسكن مهر تا پايان ادامه مي‌دهيم، اظهار كرد: كار انقلابي انجام شده كه كسي قدر نمي‌داند و آن تغيير نظام فني واجرايي كشور است.

نيكزاد با تاكيد بر اين‌كه ساخت مسكن مهر با هزينه متري 300 هزار تومان از پيش از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها تاكنون انجام مي‌شود، اظهار كرد: ابتداي اين امر عده‌اي ناراضي بوده و اعتراض مي‌كردند، اما اكنون افراد پارتي مي‌تراشند تا بتوانند طرح مسكن مهر را اجرا كنند.

وي با تاكيد بر مقطوع كردن قيمت‌ها در حوزه مسكن به انجام اين امر در بخش راه نيز اشاره و تصريح كرد:‌ در وزارت راه و شهرسازي بايد هزينه ساخت راه، فرودگاه و راه‌آهن را مقطوع كنيم و معتقدم دو برابر پولي كه در كشور وجود دارد مي‌توانيم كار كنيم.


منبع خبر: ایسنا
تعداد مطالعه 2140 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
روند تغییرات قیمت مسکن افزایشی نیست
مشکلات اقتصادی مردم را در پرداخت اقساط مسکن مهر ناتوان کرده است
ساخت ‌و ساز مسكن هم 20 درصد گران شد
جلسه هماهنگی بافت فرسوده و تاریخی یزد
چتر بانكي روي بافت‌هاي ‌فرسوده
قابل توجه انبوه سازان استان یزد
جلسه
مصوبه هیات وزیران
جلسه شورای مسکن
انتخاب شرکت مادر بعنوان غرفه برتر در نمایشگاه وزارت راه و شهر سازی
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 55 مرتبه
 » بازدید دیروز: 224 مرتبه
 » کل بازدید: 2395726 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • خانه اولیاء

  • مجموعه تجاری سامان

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • خانه عطائیان