بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


روند تغییرات قیمت مسکن افزایشی نیست
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/3/4

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی گفت: شرایط بازار مسکن حاکی از آرامش در این بخش است و افزایش قیمت ها را پیش بینی نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"مهندس علی چگنی" با بیان اینکه شاهد افزایش واقعی قیمت ها در بازار مسکن کشور نیستیم،افزود: از آنجایی که فضای سوداگری و سفته بازی در بازار مسکن کشور حاکم نیست ، دلیلی برای افزایش قیمت ها در این بخش وجود ندارد و ما نیز براساس بررسی های انجام شده چنین موضوعی را پیش بینی نمی کنیم.
وی با اشاره به رشد قابل توجه آمار صدور پروانه های ساختمانی درسال89 که طی 10 سال گذشته بی سابقه بوده است ، ادامه داد: در حالی که صدور 698 هزار پروانه ساختمانی در سال86 با افزایش قابل توجه قیمت مسکن در کشور همراه شد، صدور 722 هزار پروانه طی سال گذشته ثبات بازار مسکن را در پی داشت.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت مسکن وشهرسازی با اشاره به اینکه در آمارهای مربوط به تعداد پروانه های ساختمانی صادره طی سال89، آمار شهرهای جدید لحاظ نشده است ، تصریح کرد: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی که سال گذشته برای آنها پروانه ساختمانی صادر شده است ، امسال به بهره برداری می رسند و این امر تاثیر قابل توجهی در نزدیک شدن عرضه و تقاضای بازار مسکن به یکدیگر و ثبات یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.
چگنی روند صدور پروانه های ساختمانی طی سالهای گذشته را روندی صعودی توصیف کرد و افزود:براساس آمارهای رسمی میزان صدور پروانه های ساختمانی طی سال 89 نسبت به سال 88 از رشدی 31 درصدی در کل کشور برخوردار بوده است و می توان ادعا کرد کرد که سال گذشته رکورد دار تعداد صدور پروانه های ساختمانی طی 10 سال گذشته است تا جایی که در کلانشهر تهران نیز آمار صدور پروانه های ساختمانی 63 درصد رشد را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور، زمینه را برای رشد قیمت های مسکن مهیا نکرده است و هیچ چشم اندازی برای افزایش قیمت مسکن طی سالجاری وجود ندارد ، گفت: در بازار اجاره نیز قیمت ها آنچنان که در برخی رسانه ها جوسازی می کنند ،‌ شاهد رشد نرخ ها نبوده ایم تا جایی که حتی بررسی ها نشان می دهد نرخ رشد اجاره طی سال گذشته زیر نرخ رشد تورم در کشور بوده است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت مسکن وشهرسازی با بیان اینکه نباید یک نمونه یا مثال خاص از افزایش قیمت اجاره بها را به کل جامعه تعمیم داد ، تصریح کرد: برای پیگیری روند تغییرات نرخ اجاره بها در کشور تنها باید به آمار مراجع رسمی استناد کرد چرا که دامنه های بسیار بالا یا بسیار پایین قیمتی، نمی‌تواند نشان دهند وضعیت واقعی بازار اجاره کشور باشد.
چگنی افزود: میزان اندک تغییر نرخ اجاره بها در فصلی که مردم قصد جابجایی را دارند، طبیعی است ولی براساس آمارهای رسمی کشور ما معتقدیم این تغییرات اندک در یک چارچوب قابل قبول رخ می دهد.
وی خاطر نشان کرد: تحویل واحدهای مسکونی مهر به متقاضیان واجد شرایط و ساکن شدن فاقدین مسکن در این واحدها شاهد آزاد شدن و عرضه حجم وسیعی از مسکن های اجاره ای به بازار خواهیم بود که نتیجه طبیعی آن بهبود عملکرد بازار به نفع مستأجران است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مسکن نیز اشاره کرد و افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح مسکن مهر برای ساختمانهای سنتی ساز 20 میلیون تومان ، نیمه صنعتی ها 22 میلیون تومان و صنعتی سازها 25 میلیون تومان تعیین شده است.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2165 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
حضور معاوت وزیر راه وشهرسازی
بازدید
وزارت مسكن ساخت 50 هزار واحد مسكوني‌مهر جديد را به انبوه سازان محول كرده
ضرورت تداوم حمایت از طرح مسکن مهر/ دولت به بخش خصوصی اعتماد کند
تصویب کلیات طرح توانمندسازی سکونتگاههای غیر رسمی
تشکیل جلسه با مدیر کل آموزش و پرورش
ساخت و ساز در بافت فرسوده
مصوبات جلسه شورای مسکن استان در خصوص اعتبار مسکن مهر دربافت فرسوده
طرح جدید رئیس جمهور درمورد مسکن
برگزاری سومین جلسه هیات عامل
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 152 مرتبه
 » بازدید دیروز: 252 مرتبه
 » کل بازدید: 2379868 مرتبه
 » میانگین: 428 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • موید علایی

  • حمام خان

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • زرگر یزدی

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • میراللهی

  • خانه علومی