بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


رييس كانون سراسري انبوه‌سازان: حركتي انقلابي در حوزه ساخت و ساز در حال انجام است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/7/6

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان با تاكيد بر اينكه حركتي انقلابي در حوزه ساخت و ساز در حال انجام است، اظهار داشت : اگر اعتبارات در نظر گرفته شده قطع نشود تا پنج سال آينده با معضل مسكن روبرو نخواهيم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ايرج رهبر رييس كانون سراسري انبوه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بیان مطلب فوق گفت : در شرايط كنوني وضعيت نسبت به گذشته بسيار متفاوت است و همانطور كه آمار نشان مي‌دهد در سال‌هاي گذشته در زمان اوج ساخت و ساز حداكثر 400 هزار واحد مسكوني در سال ساخته مي‌شد اما اكنون اين ميزان به مرز يك ميليون واحد رسيده است به طوري كه قرارداد ساخت يك ميليون واحد منعقد شده است و با تسهيلاتي كه براي طرح مسكن مهر در نظر گرفته شده است حضور انبوه سازان در بافت‌هاي فرسوده گسترش يافته است.

ایشان  با بيان اينكه نهضت ايجاد شده را به فال نيك مي‌گيريم، تصريح كرد: توانايي ساخت بيش از يك ميليون واحد مسكوني در سال وجود دارد.

رييس كانون سراسري انبوه سازان درباره‌ي نحوه ورود انبوه‌سازان به بافت‌هاي فرسوده، اظهار كرد: انبوه سازان براي بازسازي بافت‌هاي فرسوده اقدام كرده‌اند اما به دليل مشكلاتي كه وجود دارد حضور آنها جدي نبوده است.

رهبر  با اشاره به مشكل تملك واحدهاي مسكوني و همچنين پرداخت وديعه اسكان موقت اظهار داشت : وزارت مسكن و شهرسازي بايد شيوه‌نامه‌هايي را تهيه و ابلاغ كند كه منجر به شفاف‌سازي در روند تملك واحدهاي مسكوني در بافت‌هاي فرسوده شود و همچنين نحوه‌ي پرداخت وديعه اسكان موقت بايد مشخص شود.

رييس كانون سراسري انبوه سازان درباره اينكه انبوه سازان تمايل به تملك واحدهاي مسكوني در بافت فرسوده دارند يا خير؟ تصريح كرد: انبوه سازان كارشان ساخت و ساز است و اگرچه ممكن است در برخي موارد اقدام به سرمايه‌گذاري كنند اما تملك املاك موجود در بافت‌هاي فرسوده كار سنگيني است و نياز به بودجه‌ي بالايي دارد.

ایشان  با اشاره به اينكه انبوه سازان‌ بارها از وزارت مسكن و شهرسازي درخواست ايجاد گروهي حقوقي كرده‌اند، افزود: بهتر است اين گروه حقوقي تشكيل شود تا به بررسي چگونگي تملك املاك بپردازد و سپس املاك تملك شده براي نوسازي در اختيار انبوه‌سازان قرار بگيرد.

رهبر گفت : دولت امكاني را در نظر گرفته به اين صورت كه افراد بتوانند به ميزان بهاي ملك خود با انبوه ساز مشاركت و با دريافت وديعه اسكان موقت، محلي را تا پايان دوره ساحت براي زندگي تهيه كنند.

رييس كانون سراسري انبوه سازان با اشاره به اينكه اين افراد مي‌توانند به ميزان ارزش ملك خود صاحب آپارتمان شوند، خاطرنشان كرد: املاك در بافت‌هاي فرسوده بايد تجميع شود و متراژ آنها به حداقل 150 مترمربع برسد تا امكان ساخت و ساز در آنها فراهم باشد.

رهبر با تاكيد بر اينكه تجميع و تملك موقت بايد توسط وزارت مسكن و شهرسازي انجام شود، گفت: پارامترهايي در راستاي نوسازي بافت‌هاي فرسوده وجود دارد كه كار را با مشكل روبرو مي‌كند به عنوان مثال عده‌اي از افراد ساكن در بافت‌هاي فرسوده در محل سكونت خود اشتغال دارند و معتقدند كه نوسازي واحد مسكوني آنها باعث از دست دادن شغل‌شان مي‌شود. همچنين مواردي وجود دارد كه سه خانوار در يك ملك 60 متري زندگي مي‌كنند و معتقدند با نوسازي ملك صاحب يك واحد آپارتمان مي‌شوند بنابراين تمايلي به نوسازي ندارند.

رييس كانون سراسري انبوه سازان با تاكيد بر اينكه چنين مشكلاتي بايد حل شود تا ساكنان انگيزه ساخت پيدا كنند، اظهار داشت : اگرچه طي سال گذشته تاكيد بسياري بر نوسازي بافت‌هاي فرسوده شده است اما روند موجود بايد از سرعت بيشتري برخوردار شود.

وي با بيان اينكه نوسازي بافت‌هاي فرسوده به بودجه بسيار زياد و كار كارشناسي نياز دارد، خاطرنشان كرد: وجود تاسيسات زيربنايي در محل بافت‌هاي فرسوده امر بسيار مثبتي است و مي‌توان كار را نسبت به ساخت و ساز در شهرهاي جديد با سرعت بيشتر پيش برد.

رهبر با اشاره به اينكه بايد سرمايه‌گذاري بيشتري در بافت‌هاي فرسوده انجام شود، گفت : بايد كار را سريع‌تر انجام دهيم تا روند احيا از سرعت بيشتري برخوردار شود.

وي با بيان اينكه اين مناطق با معضلات اجتماعي بسياري رو به رو هستند افزود : نيروي انتظامي 30 جرم را اعلام كرده كه در مناطق بافت‌هاي فرسوده رخ مي‌دهد و حل اين معضلات اجتماعي به دوش دولت است.

رييس كانون سراسري انبوه سازان با بيان اينكه خطر بروز حوادث طبيعي غير مترقبه همواره دربافت‌هاي فرسوده وجود دارد، خاطرنشان كرد: اگر حادثه‌اي مانند زلزله بم در مناطق بافت‌هاي فرسوده بروز كند دولت بايد براي جبران خسارات وارد شده هزينه‌هاي بسياري را متحمل شود.

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان با تاكيد بر اينكه احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده كار بسيار حساس و مهمي است، گفت: زمين در طرح مسكن مهر بكر است و بايد هزينه‌اي را صرف آماده‌سازي زمين‌هاي در نظر گرفته شده كرد بنابراين با توجه به وضعيت‌ موجود در بافت‌هاي فرسوده اگر بتوانيم مسكن مهر را كه در حاشيه شهرها ساخته مي‌شود در بافت‌هاي فرسوده بسازيم نه تنها سرعت بيشتر مي‌شود بلكه تمايل متقاضيان براي سكونت دراين مناطق نيز افزايش مي‌يابد.

ایشان  افزود : با توجه به اينكه مسكن مهر در حاشيه شهرها قرار دارد ممكن است افرادي كه اقدام به ثبت نام در اين طرح كرده‌اند پس از تحويل گرفتن واحدهاي مسكوني خود اقدام به اجاره دادن اين واحدها كنند كه اين امر مهاجرت را تشديد مي‌كند.

رييس كانون سراسري انبوه سازان با اشاره به اينكه در حال حركت به سمت صنعتي سازي هستيم، گفت: صنعتي سازي به افزايش سرعت عمل و كاهش هزينه‌ها كمك كرده و منجر به توليد ساختمان‌هايي با دوام و استاندارد مي‌شود.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 2885 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
وام 20 میلیون تومانی جهت بهسازی و نوسازی به بافت تاریخی استان یزداختصاص داده شد
احیای بافت فرسوده 355 شهر ایران در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازی
بازسازي بافتهاي فرسوده؛ يك فرصت، يك تهديد
تصويب بازسازي بافت‌هاي فرسوده 90 شهر
جشن مسکن دار شدن 18 استان ، در سال آینده
با حضور معاون وزير مسكن وشهر سازي در برنامه راديو سلامت :
جلسه بررسي طرح بافت فرسوده ابركوه
بافت تاريخي يزد در معرض خطر
مجموعه مسکونی موسوی به بهره برداری رسید.
فروش ۶ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براى احياى بافتهاى فرسوده شهری
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 674 مرتبه
 » بازدید دیروز: 503 مرتبه
 » کل بازدید: 2396848 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • زرگر یزدی

  • میراللهی

  • حسینیه ناظم التجار

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • مجموعه مسکونی هزار درخت

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی