بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > فرهنگی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


پسکوچه‌های یزد
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1386/12/6

کانال ۳ تلویزیون هلند هر هفته در یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های خود، بیننده را به نقاط دیدنی کشورهای مختلف می‌برد. سه مسافر هلندی به همراه تیم فیلمبرداری به همه جای جهان سر می‌کشند.

کانال ۳ تلویزیون هلند هر هفته در یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های خود، بیننده را به نقاط دیدنی کشورهای مختلف می‌برد. سه مسافر هلندی به همراه تیم فیلمبرداری به همه جای جهان سر می‌کشند، از یخزارهای سیبری گرفته تا جنگل‌های آفریقا. این بار قرعه به نام ایران افتاده بود. فلورچه دِسینگ، معروف‌ترین مسافر تلویزیونی هلند پس از گشت‌وگذار در ترکمنستان، در برنامه یکشنبه‌شب این هفته وارد ایران شد. او و تیم همراه، خود را برای دردسر و تأخیر در مرز آماده کرده بودند و احتمال عدم صدور اجازه ورود را نیز می‌دادند. این تیم هلندی بر خلاف انتظار خود هنگام عبور از مرز با هیچگونه تأخیر یا مشکلی مواجه نمی‌شود ولی از طرف مقامات، یک راهنمای حکومتی برای آنان گمارده می‌شود.

دوربین کانال ۳ هلند بیننده را از ساختمان‌های تشریفاتی و تبلیغاتی دولتی واقع در مرکز عشق‌آباد ترکمنستان به روستاهای کم‌بضاعت مرزی ایران می‌بَرد و از آن‌جا به گوشه‌ای تاریک از خیابان‌های مشهد که خانم دسینگ با مقنعه‌ای دوجداره با حالتی ذوق‌زده به اطراف خود می‌نگرد و ناباوری خود را از این‌که در ایران است اعلام می‌کند. صحنه بعد، پرواز او به یزد است و پسکوچه‌های قدیمی یزد که در آن پیرزنان و کودکان بر روی خاک نشسته‌اند و دختربچه‌ای با لباس محلی بلوچی‌مانند در حال دویدن در کوچه‌های خاکی است.

پس از دیدن چندین عمارت خشتی و آجری قدیمی یزد، تنها خارجی ساکن یزد را می‌بینیم که مهمانسرایی به نام «مهمانسرای جاده ابریشم» به طور شراکتی در یزد افتتاح کرده است. او که یک مرد جوان هلندی است در مسیر سفر خود به خاور دور شیفته یزد شده و اکنون یک‌سال‌ونیم است که در این شهر اقامت دارد.
خانم دسینگ از لحظه ورود به ایران از مهربانی و مهمان‌نوازی ایرانیان تعریف زیادی کرده و بر آن تأکید زیادی دارد. این تیم تلویزیونی ۶ روز در ایران سفر خواهد کرد و برنامه هفته آینده آن در مورد اصفهان است.


تعداد مطالعه 3883 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
پسکوچه‌های یزد
امامزاده ها زنده بودند، لوستر می خریدند؟!
دارايي بافي(ايكات)، فیلم می شود.
خانه نو بسازیم
یونسكو "مدال مولانا" شاعر ايراني را به تصويب رساند .
یک پژوهشگر آيین زرتشت در يزد:نوروز بزرگترين جشن ايرانيان است.
تجديد بيعت با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 6 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 64 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2396944 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • کارخانه اقبال

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • سرای گذشتی

  • زرگر یزدی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين