بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


يزد در فصل مطالعات راهبردي توريستي ايران در زون ششم قرار دارد .
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1385/4/6

مدير آموزش دانشكده علمي كاربردي يزد:در نگاه اول كلمه بيابان تداعي كننده محروميت، خشكي و نابودي حيات زيست مي‌باشد، اما در واقع بيابان هم يكي از مواهب طبيعي خداوند بوده و برداشت و برخورد ما از آن در تداوم حيات و كنترل آن بسيار مهم مي‌باشد.

    كارشناس ارشد جغرافيا با اشاره به جاذبه هاي توريستي بيابان‌هاي ايران گفت:  امروزه صنعت گردشگري به عنوان يكي از اركان اصلي اقتصاد ملي هر كشور در كسب درآمدهاي ارزي، اشتغال زايي، توسط فعاليت‌هاي جانبي و بهره گيري از پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي محيطي هر منطقه محسوب مي‌گردد، به گونه‌اي كه در مبحث اكوتوريسم شاخه بيابانگردي در اين منطقه از اهميت خاص برخوردار مي‌باشد.
    سيد ابوالفضل علوي‌كيا اذعان داشت: در چند سال اخير كشورهاي چون مصر، مغرب و امارات متحده عربي كه داراي موقعيت طبيعي مشابه مي‌باشند به منظور مقابله با بيابان در جهت توسعه فيزيكي و اثرات مخرب آن در زمينه صنعت گردشگري با انجام اقدامات خاص و توسعه فعاليتهاي مرتبط علاوه بر كنترل مرزهاي بياباني نسبت به استفاده از توانمندي‌هاي محيطي منطقه در كنار ساير اقدامات زيست محيطي به امر بيابان زدايي اقدام نموده‌اند.
    وي افزود: استان يزد در فصل مطالعات راهبردي گردشگري ايران ، در زون ششم گردشگري در بعد آمايش سرزمين طبقه بندي و به دليل گستردگي عرصه‌هاي بياباني و موقعيت طبيعي از اهميت خاص در زمينه بيابانگردي برخوردار مي‌باشد.
    مدير آموزش دانشكده علمي كاربردي در يزد در زمينه راهكارهاي اقتصادي زيست محيطي در امر بيابانگردي اظهار داشت: شاخه بيابانگردي زير مجموعه طبيعت گردي با وجود زمينه‌هاي مساعدي از جمله انجام فعاليتهاي ورزشي همچون كوير نوردي و اسب سواري، تورهاي بيابانگردي همچون شتر سواري، يادمانهاي تاريخي مانند آب انبارها، كاروانسرها و يخچالها مي‌تواند از لحاظ اقتصادي و زيست محيطي در امر گردشگري و حضور انسان در امر بيابان زدايي مطرح گردد.
     علوي‌كيا از ديگر زمينه‌هاي مساعد جهت توسعه بيابان گردي را روستاهاي كويري و ييلاقي، پناهگا‌ه‌هاي حيات وحش و عرصه طبيعي و مورفولوژيك نام برد و افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف استان در سطح شهرستانهاي دهگانه پديده‌هاي منحصر به فرد را در كنار مناطق خشك و بياباني در فاصله چند صد متري شاهد هستيم كه از شگفتيهاي مناطق محسوب مي‌گردد.
     وي وجود روستاهاي ييلاقي و خوش آب و هوا در كنار كوير مركزي و كشت محصولات زراعي در دو اقليم متفاوت همچون برنج و خرما در ازميخان از توابع شهرستان طبس، گسترده جنگلهاي طبيعي در مجاورت مناطق خشك مانند جنگلهاي شادي، شهرستان خاتم، يادمانهاي تاريخي و ابنيه معماري مانند آب انبارها، يخچالها و كاروانسرها كه بيابانگر قناعت و زندگي مسالمت آميز كوير نشينان را از ديگر زمينه‌هاي مساعد جهت توسعه بيابان گردي نام برد.


منبع خبر: ایسنا
تعداد مطالعه 3122 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
معاون وزير مسكن و شهر سازي : حل مشكل خانه هاى بدون سند بافت هاى فرسوده
فروش یکصد و پنجاه میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احیاء بافت فرسوده شهری یزد
تولید تیرآهن در کارخانه فولاد یزد
پرداخت وام 18 ميليون توماني مسكن تمديد شد.
آثار طرح تحول اقتصادی بر بازار مسكن
افزایش اعتبارات بخش مسکن وشهرسازی
معاون وزير مسکن وشهرسازي با خبرگزاي ايرنا خبرداد : بهره برداري از 10 هزار واحد مسکونی
جزئيات برنامه‌هاي وزارت مسكن در سال جهاد اقتصادي از زبان صومعلو
مخالفت با ماليات بر خانه‌هاي‌خالي
اهداف قانون هدفمندسازي يارانه ها با مشاركت بيشتر مردم تحقق مي يابد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 166 مرتبه
 » بازدید دیروز: 419 مرتبه
 » کل بازدید: 2403360 مرتبه
 » میانگین: 428 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • موید علایی

  • حمام خان

  • خانه هوشمند

  • حسینیه ناظم التجار

  • میراللهی

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • سرای درج (تیمچه چاووش)