بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


تولید تیرآهن در کارخانه فولاد یزد
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/2/8

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، رعایت کامل ضوابط زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی فولاد در یزد را خواستار شد و اضافه نمود: وضعیت حقوقی، تغذیه، سلامت و ایمنی کارگران زحمتکش استان با وجود سخت و زیان‌آور بودن این شغل باید مورد توجه جدی مسئولان و صاحبان صنایع قرار گیرد و هرگونه مسامحه‌ای در این امر پذیرفتنی نیست.

با حضور مهندس اولیا و دکتر تابش نمایندگان مردم یزد و اردکان در مجلس شورای اسلامی، تولید تیرآهن در کارخانه فولاد یزد آغاز شد. 

مهندس احرامیان مدیرعامل فولاد یزد در این بازدید با تشریح سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این کارخانه و توفیقاتی که در خصوص تولید شمش و مقاطع فولادی داشته‌اند، بخش خصوصی یزد را توانمند توصیف نمود و خواستار حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی، جبران مابه‌التفاوت هزینه‌ها بواسطه هدفمندسازی یارانه‌ها و کاهش سود بانکی تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی شد. 

علی اکبر اولیا نیز با تقدیر از تولیدکنندگان و صنعت‌گران خواست بسته های حمایتی از واحدهای تولیدی را به مرحله اجرا درآورند تا تولید کارخانجات استان با وقفه روبرو نشود. 

نماینده مردم اردکان با اشاره به برنامه‌ریزی استان یزد برای دستیابی به تولید 6 میلیون تنی فولاد، بر فراهم نمودن امکانات و بستر لازم جهت دستیابی به ظرفیت کامل استان به میزان 14 میلیون تن تاکید نمود. 

محمدرضا تابش در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد یزد براورد ذخایر سنگ آهن در استان یزد را 22 میلیون تن ذکر کرد که با در نظر گرفتن خلوص 60 درصدی، می‌بایست در استان به میزان 13 تا 14 میلیون تن فولاد تولید گردد. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر برنامه ریزی برای تولید 6 میلیون تن فولاد انجام شده که بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و ان‌شاءالله در آینده و با فراهم شدن امکانات و بستر لازم رسیدن به کل ظرفیت تولید مهیا گردد. 

محمدرضا تابش افزود: با توجه به ذخایر مناسب سنگ آهن در استان یزد، هزینه انتقال آب به استان جهت تولید فولاد، یک سوم برابر هزینه انتقال سنگ آهن، برای تولید فولاد به خارج از استان است. با این حساب ضرورت دارد دولت با حمایت از بخش خصوصی متخصص و عامل به کار در استان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم خصوصا تامین آب مورد نیاز رسیدن به ظرفیت کامل تولید فولاد استان را تسریع بخشد. 

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس همچنین رعایت کامل ضوابط زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی فولاد در استان را خواستار شد و اضافه نمود: وضعیت حقوقی، تغذیه، سلامت و ایمنی کارگران زحمتکش استان با وجود سخت و زیان‌آور بودن این شغل باید مورد توجه جدی مسئولان و صاحبان صنایع قرار گیرد و هرگونه مسامحه‌ای در این امر پذیرفتنی نیست. 

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، توجه دولت به امر تولید و اجرایی شدن بسته‌‌های حمایتی از صنعتگران را مورد تاکید قرار داد. 

محمدرضا تابش که شهرستان حوزه انتخابیه وی با تصویب هیأت دولت و مجلس بعنوان "منطقه ویژه اقتصادی فولاد" مشخص گردیده، با اشاره به این موضوع که بخش قابل توجهی از فولاد کشور در استان یزد تولید می‌گردد، از نبود عضوی از این استان در ستاد برنامه‌ریزی فولاد کشور انتقاد کرد و از مسئولان امر خواست تا به این موضوع توجه نموده و این خلا را برطرف نمایند.


تعداد مطالعه 2179 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
جزئيات برنامه‌هاي وزارت مسكن در سال جهاد اقتصادي از زبان صومعلو
هیات واگذاری با فروش 5 شرکت دولتی موافقت کرد.
ركود ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده وجود ندارد.
وزارت مسكن:بيش از ‪ ۷۰۰‬هزار واحد مسكوني شهري و روستايي در كشور احداث شد .
برنامه پرداخت یارانه انرژی به تولیدکنندگان آجر
همزمان با میلاد امام علی (ع) عملیات اجرائی مرمت و احیاء سرای درج آغاز شد.
معاون وزير مسكن وشهر سازي خبر داد:حذف سقف اعطاي تسهيلات به واحد هاي مسكوني متقاضي نوسازي در بافت
وزير مسكن در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس خبر داد:آغاز واگذاري واحدهاي مسكوني مهر از هفته آخر شهريور
بسته حمایتی بخش مسکن تدوین شد
وام 250میلیون ریالی به سازندگان صنعتی مسکن
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 3 مرتبه
 » بازدید دیروز: 297 مرتبه
 » کل بازدید: 2395450 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • موید علایی

  • مجموعه مسکونی هزار درخت

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • میراللهی

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )