بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزيردرگفتگوي با خبرگزاري ايرنا: طي برنامه چهارم توسعه 3/5 برابري بافت فرسوده نوسازی شده است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/6/9

معاون وزير مسكن و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اظهارداشت : طي برنامه چهارم توسعه (88 - 1384) با اصلاح و نوسازي سه هزار و 500 هكتار از بافت‌هاي فرسوده شهري 3/5برابر نسبت به 26 سال قبل فعاليت شد.

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران مهندس احمد صادقي به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي  خبرگزاري ايرنا، اظهار داشت: ظرف پنج سال برنامه چهارم توسعه براي سه هزار و 500 هكتار نوسازي بافت فرسوده شهري 10 هزار و 481 ميليارد ريال صرف شد، در حالي كه طي سه برنامه پيشين در مجموع سه هزار و 570 ميليارد ريال هزينه شده بود.

مطالعات نشان مي‌دهد از مجموع 65 هزار هكتار بافت‌هاي فرسوده شهري در سطح كشور تا پايان برنامه سوم توسعه يك هزار و 68 هكتار آن احيا و نوسازي شد.

معاون وزير مسكن و شهر سازي  گفت: منابع مالي موجود براي نوسازي و بهسازي كليه بافت‌هاي فرسوده شهري كافي نيست و نمي‌توان در قالب يك برنامه پنج ساله اين مهم را اجرا كرد.

به گفته مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران طي برنامه پنج ساله پنجم (93 - 1389)به ميزان 16 درصد از مجموع بافت‌هاي فرسوده شهري نوسازي مي شود كه براي امسال سهميه 5/2 درصدي پيش‌بيني شده است.

مهندس صادقي اظهار اميدواري نمود  طي برنامه پنجم توسعه 10 هزار هكتار بافت فرسوده شهري احيا و بهسازي شود كه در واقع موجب نوسازي يك ميليون و 250 هزار واحد مسكوني خواهد شد.

معاون وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد برنامه پنجم توسعه نخستين برنامه‌اي است كه در آن از سوي شركت مذكور اهداف كمي تدوين شده و براين اساس در هر سال ارقام اعتباري لازم و اهداف مربوطه مشخص شده است.

معاون وزير  مسكن و شهر سازي اظهارداشت :  اكنون محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري در هر استان تعيين و براي آن طرح جامع و تفصيلي تهيه و كاربري‌هاي مختلف مشخص و تعريف شده است.

مهندس صادقي گفت: در بافت‌هاي فرسوده شهري در واقع يك شهر جديد با معماري ايراني - اسلامي ساخته مي‌شود كه وجوه متمايزي نسبت به ديگر مناطق شهري دارد.

مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اينكه شهر تهران حدود 6/5 درصد از اراضي بافت فرسوده كشور را به خود اختصاص داده، گفت: پايتخت كشور داراي سه هزار و 700 هكتار بافت فرسوده است.افزود :  احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري منابع اعتباري مختلفي را نياز دارد اما بيشترين منابع مربوط به خود مردم است كه با اختصاص بسته‌هاي تشويقي و حمايتي وارد عرصه نوسازي شوند.

معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: بمنظور نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري امسال سه هزار ميليارد ريال از منابع دولتي تخصيص يافته و حدود اين رقم نيز از منابع داخلي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران پيش‌بيني شده است.

به گفته  مهندس صادقي بخشي از اعتبارات در قالب تسهيلات در نظر گرفته شده و علاوه برآن از بخش عمومي و شهرداري منابعي پيش‌بيني شده و از سوي ديگر مردم و بخش خصوصي نيز در اين زمينه سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

ايشان  سهم 34 درصدي بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را بالاترين ميزان ذكر كرد و گفت: حدود نيمي از سرمايه‌گذاري‌ها توسط شهرداري‌ها و تسهيلات بانكي و بقيه توسط مردم صورت مي‌گيرد.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 2915 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
نگران تغییر مشخصات و قیمت تمام شده بعضی از پروژه های مسکن مهر هستیم.
برگزاری همایش سرمایه گزاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال آینده در یزد.
نیکزاد وزیر راه و شهرسازی شد
عملیات احداث مجتمع تجاری سپهر یزد در تیر ماه آغاز می شود
وزير مسكن و شهرسازي: اعتبارات عمراني در مسكن مهر به 20 هزار ميليارد تومان رسيده است
فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها
نمايندگان يزد خواستار جبران كاهش اعتبارات عمراني استان شدند
اشكال در بسته پولي سال90 / وام ساخت مسكن كاهش يافت؟
مزایده سراسری
مسكن‌مهر از ماليات ‌بر ارزش‌‌افزوده معاف شد؛ تخفيف يك ميليوني به متقاضيان
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 108 مرتبه
 » بازدید دیروز: 147 مرتبه
 » کل بازدید: 2399761 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • موید علایی

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • زرگر یزدی

  • خانه رشتیان

  • مجموعه مسکونی هزار درخت