بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


مشکلی برای تامین اعتبارات مسکن مهر نداریم
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/6/26

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه تامین منابع مسکن مهر از منابع مختلف دولتی تامین می‌شود، گفت: برای تامین اعتبارات مسکن مهر مشکلی نداریم.

علی نیکزاد در گفتگو با مهر درباره منابع اعتباری مسکن مهر، اظهار داشت: برای تامین منابع اعتباری مسکن مهر مشکلی نداریم و تمامی این منابع از سوی دولت تامین می شود.

وی درپاسخ به این پرسش که منابعی که از محل صندوق توسعه ملی برای مسکن مهر در نظر گرفته شده است از دیدگاه مجلس غیرقانونی است؟ بیان کرد: نباید به اینکه منابع از چه محلی تامین می شود پرداخت، زیرا همه منابع مانند صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه ذخیره ارزی و بانک مرکزی برای دولت هستند و منابع اعتباری از این طریق تامین می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبارات مسکن مهر از محلهای مختلفی تامین می شود، گفت: در کشور مشکل پرداخت به مسکن مهر را در هیچ بخشی نداریم و اینکه از کجا آمده، موضوع چندان مهمی نیست.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن از اختصاص 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای افزایش اعتبارات ساخت مسکن مهر خبر داده و گفته است: این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری به 7 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این تصمیم گیری از آنجایی آغاز شد که انبوه سازان اعلام کردند که برای ساخت مسکن مهر با مشکل مالی روبرو هستند و منابع اعتباری برای ساخت به آنها اختصاص نیافته است؛ به همین جهت دولت تصمیم گرفت تا از محل این صندوق، اعتبارات مسکن مهر را تامین کند.

اما همین امر اعتراضات زیادی را در میان محافل کارشناسی و غیردولتی به خصوص مجلس را به دنبال داشته است. آنها معتقدند: در صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات فقط به صورت ارزی است و سرمایه گذاران استفاده کننده از این تسهیلات اجازه تبدیل ارز به ریال در بازار داخلی ندارند؛ از طرفی اعطای تسهیلات برای احداث مسکن مهر که تمامی اقلام ساختمانی و نیازهای آن در بازارهای داخلی تامین می شود و دارای هزینه ارزی نیست مغایر قانون خواهد بود.

همچنین این منابع باید به بخش خصوصی اختصاص یابد اما از آنجایی که بخش زیادی از مسکن مهر برعهده دولت است، بنابراین نباید از محل این منابع اعتباراتی به این بخش اختصاص یابد.


منبع خبر: خبرگزاری مهر
تعداد مطالعه 2225 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
بازدید
نشست بافت فرسوده
اطلاعیه
جلسه ای در محل اداره کل راه و شهرسازی
اصلاح محدوده بافت تاریخی و فرسوده شهر یزد
مشکل بافت های فرسوده با آمار رفع نمی شود
سهميه مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر 90هزار دستگاه است
مسکن مهر باعث کاهش تورم شد
اطلاعیه
تعیین تکلیف زمین های رها شده و ساختمانهای مخروبه
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 53 مرتبه
 » بازدید دیروز: 224 مرتبه
 » کل بازدید: 2395724 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • خانه اولیاء

  • خانه هوشمند

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • خانه علومی

  • مجموعه تجاری سامان