بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/8/12

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد با بيان اينكه بافت‌های فرسوده شهری با حمایت دولت و مشارکت مردم احیا خواهد شد، بر وظیفه مسؤولین محلی در راستاي بسترسازی به منظور حصول اطمينان از آگاهی مردم از بسته‌های حمایتی دولت و رفع موانع اجرایی آن تاكيد كرد.

محمد مهدی شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)-منطقه يزد، تصريح كرد: تاکنون 220 واحد در محدوده بافت فرسوده شهرهای استان جهت دريافت تسهيلات به بانك مسكن معرفي شده‌اند كه از اين تعداد به 181  واحد مسکونی وام 20 میلیون تومانی پرداخت شده که 102 مورد مربوط به شهر یزد بوده و 79 واحد آن مربوط به ساير شهر هاي استان بوده است.

وي با اشاره به اينكه انتظار مي رفت با توجه به اينكه پرداخت وام جزیی از طرح بزرگ مسکن مهر و بدون سپرده گذاری و تنها در گرو پروانه ساختمانی است، استقبال گسترده تری از آن صورت بگیرد، اظهار اميدواري كرد: با اتخاذ تسهيلات در زمينه صدور پروانه در شهرداري‌ها و اطلاع‌رساني مناسب‌تر اين هدف محقق شود.

شرافت بيان داشت: یزد در زمینه جذب تسهیلات مذکور جایگاه مناسبی را ندارد و استان‌هایی که توانسته‌اند انبوه‌سازان را به عرصه‌های بافت‌های فرسوده وارد کنند، رتبه‌های برتر نیز به خود اختصاص داده‌اند، البته در یزد نیز تلاش فراوانی برای ایجاد زمینه برای حضور انبوه سازان انجام شده به نحوی که حدود 36 درصد وام اعطایی به مجموعه سازی پرداخت شده است و در حال حاضر 2 مجموعه 20 و 27 واحدي نيز به بانك مسكن براي دريافت وام معرفي شده‌اند اما حضور انبوه سازان براي فعاليت در بافت فرسوده مستلزم حمایت بیشتر مسؤولین استانی است.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان یزد افزود: در تعریف انبوه سازی که از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان حد نصاب انبوه سازی در بافت فرسوده مطرح شده، حداقل  35 واحدي منظور شده که با این تعریف در بخش با ارزش و تاریخی با توجه به ضوابط و سلائق حاکم عملاً امکان انبوه سازی وجود ندارد، چون اگر قرار باشد این مجموعه به صورت ویلایی ساخته شود، اجازه ایجاد پهنه‌ای با این وسعت از سوی میراث فرهنگی صادر نخواهد شد و اگر بخواهد به صورت آپارتمانی احداث شود نیز تراکم مورد نیاز، بدلیل وجود شرط و حدنصاب ارتفاع بنا به انبوه ساز داده نخواهد شد.

وي گفت: در محدوده بافت فرسوده فاقد ارزش نیز در حال حاضر ضوابط موجود شفافیتی لازم را ندارد و اخذ مجوز ساخت، مستلزم صرف زمان زیادی است و بر همین اساس در سال 1387 قرارداد تهیه طرح تفصیلی بافت فرسوده از سوی شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری با مشاور منعقد شده و در صورت تصویب طرح و ضوابط آن در کمیسیون ماده پنج استان، امید زیادی به گسترش ساخت و ساز و حضور انبوه سازان در این محدوده از شهر يزد را داریم.

شرافت با اشاره به اینکه 19درصد از محدوده قانونی شهر یزد و بالغ بر 14 درصد محدوده قانونی شهرهای استان به عنوان بافت فرسوده شناسائی و به تصویب مراجع قانوني رسیده بيان كرد: مدیریت باززنده سازی و احیاء این پهنه وسیع موضوعی بسیار مهم و فرا دستگاهی است و لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با موضوع عمران و مدیریت شهری پیوسته‌اند به صورتی کاملاً هماهنگ اقدام نمایند.

وي ادامه داد: به همین دلیل قبلاً شورای احیاء بافت قدیم و فرسوده در استان فعال بود اما با تغییر اعضا و  دبیرخانه این شورا غیرفعال شده و انتظار داریم تا با حمایت مسؤولین و انتقال دبیرخانه آن به دفتر فنی استانداری این شورا مجدداً فعالیت جدی خود را آغاز کند و مشکلات پیش روی ساکنین و علاقمندان به سرمایه گذاری در بافت های فرسوده و تاریخی شهرهای استان را مرتفع نماید.


منبع خبر: شرکت عمران و مسکن استان یزد
تعداد مطالعه 3058 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
سومین دوره مسابقات ملي معماري با موضوع طراحي و ساخت باغ‌فرش سنگي
روش‌های ارزان‌سازی و تحولات بخش مسکن
معاون وزير مسكن و شهرسازي : لايحه "بيمه مسئوليت" ساختمانها را تا 10 سال بيمه مي کند .
جلسه بررسي طرح بافت فرسوده ابركوه
وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد: در صورت استفاده از فناوري نوين در ساخت مسكن، چهار درصد يارانه تسهيلات
وزیر مسکن وشهرسازی: پرداخت تسهیلات مسکن سال آینده متوقف می شود .
وزير مسكن و شهرسازي به تركيه سفر می کند
کاهش 4 ماهه زمان ثبت املاک در بافتهای فرسوده
وزیر مسکن و شهر سازی عملیات اجرایی مقام سازی 188هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
نوسازی بافت‌های فرسوده باید به عنوان طرح ملی اجرا شود
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 6 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 676 مرتبه
 » بازدید دیروز: 503 مرتبه
 » کل بازدید: 2396850 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • خانه هوشمند

  • خانه رشتیان

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • سرای گذشتی