بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزیر مسکن و شهر سازی خبرداد : مجوز فروش 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/7/10

معاون وزیر مسکن و شهر سازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از مجوز فروش 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براي كلان شهرها و شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت بمنظور احياي و نوسازی بافت فرسوده خبرداد .

به گزارش  روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به نقل از خبرگزاري فارس از زاهدان،  مهندس احمد صادقي در جلسه هم‌انديشي مسئولان شهرداري و شوراي شهر كه در محل مسكن و شهرسازي در زمينه احياي بافت فرسوده در زاهدان برگزار شد،اظهارداشت : اميدواريم مسئولان مربوطه از اين مزيت و فرصت مطلوب استفاده كنند و دولت درصدد است براي سيستان و بلوچستان كه از شرايط ويژه‌اي برخوردار است، بسته‌هاي حمايتي متنوع و مشوق‌هاي ديگري نيز در نظر گيرد و زمينه بيشتر مشاركت پايدار مردم را فراهم كند.

معاون وزیر مسکن و شهر سازی  عملكرد استانداري، شهرداري، مسكن و شهرسازي و شوراي شهر استان و زاهدان را بسيار مطلوب و مثبت عنوان كرد و افزود: تخفيف 50 درصد در عوارض‌ها در كنار بسته‌هاي حمايتي تعريف شده كه چون روغن بر چرخ‌هاي موتور حركت را سريع‌تر و روان‌تر مي‌كند از طرف وزارت مسكن انقلاب ديگري در ساخت و ساز و بهسازي و نيز مقاوم‌سازي در كشور به وجود آورده كه كشور را در اين زمينه تحت‌الشعاع قرار داده و با اصلاح قانون حمايتي احيا و نوسازي بافت فرسوده كه داراي 14 ماده است بسياري از مشكلات را مرتفع كرده و منشأ اثرات خوبي در اين زمينه بوده است.

ایشان   از ديگر اقدامات موثر در احياي بافت‌هاي فرسوده را تفاهمنامه جامعي در وزارت مسكن، استانداري سيستان و بلوچستان و شهرداري زاهدان در زمينه مديريت شهري اعلام كرد و افزود: اين تفاهمنامه اعتبارات را سه برابر كرد و هر سه عامل آورده‌ها و امكانات خود را براي بازگشايي معابر، تملك‌ها، ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي، احيا و نوسازي بافت فرسوده به‌كار گرفته‌اند.

مهندس صادقی  با اشاره به وجود يك‌هزار و 223 هكتار بافت فرسوده در شهر زاهدان گفت : اين رقم بيش از 50 درصد مساحت شهر زاهدان است كه بخش عمده ديگر را سكونتگاه‌هاي غيررسمي تشكيل مي‌دهد و اين مسئله بيانگر آن است كه بايد در اين شهر سرمايه‌گذاري مضاعفي انجام شود.

مهندس صادقي با بيان اينكه دولت با نگرش خاصي به مناطق محروم مصمم است متناسب با عقب‌ماندگي‌ها و وسسعت بافت‌هاي فرسوده براي احياي آن سرمايه‌گذاري كند و بدين منظور براي نخستين بار در سيستان و بلوچستان سقف تسهيلات و وديعه اسكان موقت برداشته شده است و به هر ميزان كه متقاضي داشته باشد، پذيرش مي‌شود.

مهندس صادقی  در زمينه ساماندهي سكونتگاه‌هاي غیر رسمی گفت: در پنج شهر كشور اين طرح آغاز شد كه اين موضوع بيانگر توجه ويژه و نگاه عدالت‌محور دولت كريمه به اين استان‌هاست.

معاون وزير مسكن و شهرسازي از هزينه كرد 130 ميليارد ريالي در سكونتگاه‌هاي غيررسمي زاهدان توسط شركت عمران و مسكن‌سازان خبر داد و افزود: بهسازي مسيرها و معابر، ساخت فني‌ و حرفه‌اي، ساخت و بهسازي معابر، ساخت دبيرستان و دبستان، تأسيسات زيربنايي شهري، آب و فاضلاب نيز از ديگر اقدامات اين شركت بوده است.

ایشان   از پروژه ايجاد معابر و مسرهاي شهري در شيرآباد با هزينه مصروفه 8.5 ميليارد ريال و 35 درصد پيشرفت فيزيكي خبر داد و گفت: ساماندهي اين مناطق حائز اهميت فراوان است و در اولويت كاري و همكاري بين‌بخشي سه دستگاه استانداري، شهرداري و مسكن به نسبت يك‌سوم آورده سهم هر دستگاه قرار دارد و جلوگيري از خسارات و بلاياي طبيعي و مسائل بهداشتي و... در اين منطقه يك ضرورت مهم محسوب مي‌شود.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ایران احياي بافت فرسوده خيابان فلسطين زاهدان را از ديگر ضرورت‌ها در زاهدان ذكر كرد و اظهار داشت: در صورت پرداخت وديعه 10 ميليون توماني اسكان موقت مشروط بر اينكه ظرف دو سال ساخته شود و در زميني به مساحت حداقل 150 مترمربع به صورت تجميع مالكان و سرمايه‌گذاران مشاركت كنند.

معاون وزیر مسکن و شهر سازی افزود : دولت نيز حاضر به هر نوع مساعدت و همكاري در اين بخش است و اين طرح به طور نمونه در شهر زاهدان به اجرا درمي‌آيد.

مهندس صادقي از مردم و مسئولان و رسانه‌ها خواست تا تلاش بيشتري براي اطلاع‌رساني دقيق و كارشناسي انجام دهند.

مهندس صادقی  گفت: خدا را شكر كه توفيق خدمت و تأمين رفع نياز مردم در اين منطقه به ما داده شده و با بالارفتن سطح توقعات و انتظارات مردم كه نشانگر ايجاد اميد و انگيزه در مردم نسبت به مسئولان است اين انتظارات رفع شود.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری
تعداد مطالعه 2963 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
معاون وزير مسکن وشهرسازي با خبرگزاي ايرنا خبرداد : بهره برداري از 10 هزار واحد مسکونی
وعده جدید وزیر مسکن
معاون وزيرمسكن و شهر سازي :براي ساخت يک ميليون و 39 هزار واحد مسکوني درکشور عقد قرارداد شده است
مسكن‌مهر از ماليات ‌بر ارزش‌‌افزوده معاف شد؛ تخفيف يك ميليوني به متقاضيان
طرح ملي گردشگري هم‌چنان در ابهام
تصمیم جدید دولت در خصوص احیاء و نوسازی بافت های فرسوده کشور
وزير مسکن و شهر سازی : بهره برداري طرح هاي مسکن مهر آغاز شد
اهداف قانون هدفمندسازي يارانه ها با مشاركت بيشتر مردم تحقق مي يابد
وزير مسكن و شهر سازی : 20 درصد ساخت ‌و سازها كشور صنعتي‌سازي است
روزنامه وطن امروز مورخ 21 /6/ 1389 مقاله ای تحت عنوان خروج مسکن از بازارسرمایه
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 111 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2396991 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • زرگر یزدی

  • خانه عطائیان

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • مجموعه تجاری سامان

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • میراللهی