بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


عضو هيات مديره : در صورتي كه انبوه سازان شرايط و صلاحيت لازم را داشته باشند، مجري تلقي مي‌شوند
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/6/21

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران محمد آئيني عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ایران در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه مردم بايد از فرصت ايجاد شده استفاده كنند، اظهار داشت : اطلاع رساني و فرهنگ سازي بايد ادامه يابد تا مردم متقاضي احيا و نوسازي و تجميع پلاك‌ها شوند.

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ایران درباره تملك بافت‌هاي فرسوده كه در قانون حمايت از احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده مورد اشاره قرار گرفته است، گفت : آنچه در اين قانون آمده لزوما به معناي آن نيست كه وزارت مسكن و شهرسازي اقدام به تملك مي‌كند.

پايه و اساس قانون ، جلب مشاركت مردم است

ایشان  با تاكيد بر اين‌كه پايه و اساس قانون جلب مشاركت مردم است، تصريح كرد: در مواد اين قانون واژه جديدي به نام سهام پروژه تعريف شده است به اين معنا كه افراد با توجه به توان مالي خود مي‌توانند سهمي از پروژه داشته باشند.

آئيني با بيان اين‌كه ممكن است در مواردي كه ضرورت بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده وجود دارد، تعداد كمي از افراد همكاري نكنند، خاطرنشان كرد: در صورتي كه عده‌اي از مالكان املاك واقع در پروژه‌هاي مصوب تمايلي به مشاركت نداشته باشند و ملك آنها مانع اجراي طرح شود، سهم آنان براساس ارزش تعيين شده از طريق مزايده به فروش رسيده و مبلغ به آنها پرداخت و برنده مزايده نسبت به سهام مالك در مشاركت با مجري جايگزين مالك اول مي‌شود.

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ایران  گفت : در صورت استنكاف مالكان واحدهاي مسكوني از مشاركت و يا عدم واگذاري سهام از طريق مزايده، مجري طرح بايد راسا و يا از طريق جلب مشاركت‌هاي سرمايه‌گذاران متقاضي مشاركت، نسبت به خريد و يا تملك املاك مذكور اقدام كند.

وي با تاكيد بر اينكه اين ماده از قانون مربوط به كل بافت فرسوده نيست و درباره پروژه‌هايي كه اجراي آنها ضرورت دارد، مورد استفاده قرار مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: قانون براساس مشاركت مردم و رفع موانع براي كار بخش غير دولتي تدوين شده است.

در صورتي كه انبوه سازان شرايط و صلاحيت لازم را داشته باشند، مجري تلقي مي‌شوند

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ایران  درباره ورود انبوه‌سازان به بافت‌هاي فرسوده تصريح كرد: در صورتي كه انبوه سازان شرايط و صلاحيت لازم كه بعدا اعلام مي‌شود را داشته باشند مجري تلقي مي‌شوند. به عبارت ديگر همان نگاهي كه به شهرداري‌ها، دولت و سازمان‌هاي شهرداري‌ها وجود دارد، مي‌تواند براي انبوه سازان نيز وجود داشته باشد.

آئيني افزود : بنا بر اين قانون كه در صورت تصويب شوراي نگهبان ابلاغ مي‌شود، اشخاص حقيقي هم مي‌توانند مجري پروژه‌ها در بافت‌هاي فرسوده تلقي شوند به شرطي كه صلاحيت آنها توسط وزارت مسكن و شهرسازي ( شركت عمران و بهسازي شهري ايران) تاييد شود.

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران با اشاره به اينكه انبوه سازان به عنوان سرمايه‌گذاران در احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده مشاركت مي‌كنند، گفت: با پرداخت تسهيلات از خط اعتباري مسكن مهر، فضاي جديدي براي ورود سازندگان و مجريان طرح‌هاي احيا و بهسازي ايجاد خواهد شد.

در زمين‌هاي كمتر از 150 متر نوسازي بافت شكل نمي‌گيرد

آئینی  كه آيا در اين محدوده‌ها به واحدهاي كمتر از 150 متر نيز مجوز ساخت داده مي‌شود؟‌تصريح كرد: شهرداري‌ها براساس ضوابط مصوب اجازه ساخت را صادر مي‌كنند، اما اعتقاد داريم در زمين‌هاي كمتر از 150 متر بهسازي و نوسازي بافت شكل نمي‌گيرد.

وي در تشريح مزاياي تجميع خاطرنشان كرد: صرفه اقتصادي، محوطه سازي و ايجاد نماي شهري زيبا از جمله مزاياي تجميع به شمار مي‌رود، لذا بايد از ساخت به صورت تك پلاك به سمت تجميع و سپس احياي منطقه‌اي حركت كنيم؛ به طوري كه اگر در يك منطقه عناصر و بناهاي با ارزش وجود ندارند، مي‌توانيم كل محله را بازسازي كنيم.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 2855 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
مسكن‌مهر از ماليات ‌بر ارزش‌‌افزوده معاف شد؛ تخفيف يك ميليوني به متقاضيان
وزير مسکن و شهر سازی : بهره برداري طرح هاي مسکن مهر آغاز شد
طرح اصلی دولت درباره مسکن در راه است
وزير مسكن و شهرسازي خبرداد : پنجاه هزار ميليارد ريال تاكنون در طرح مسكن مهر جذب شد
وزير مسکن و شهرسازي اظهارداشت : دولت براي تامين زيرساختهاي آب و برق و تصفيه خانه فاضلاب مسکن مهر
یزد و منطقه ويژه سرخس ، تفاهمنامه همكاري امضا كردند .
هيچ مشكلي براي پرداخت تسهيلات مسكن مهر وجود ندارد
وام 250میلیون ریالی به سازندگان صنعتی مسکن
اعلام آمادگی شرکت سرمایه گذاری ترکیه ای جهت حضور در محدوده بافت فرسوده کشور
وزير مسكن و شهرسازي: اعتبارات عمراني در مسكن مهر به 20 هزار ميليارد تومان رسيده است
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 7 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 14 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2396894 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • حمام خان

  • زرگر یزدی

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • موید علایی

  • سرای درج (تیمچه چاووش)