بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


طرح اصلی دولت درباره مسکن در راه است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/3/7

رییس جمهور گفت: هر گوشه‌ای از دنیا که می‌رویم، از ما می‌خواهند که اندیشمندانمان را بفرستیم تا «مکتب اسلام» را از سرچشمه اصلی آن معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران :محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ظهر امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاح طرح‌های عظیم انتقال آب قم، کارخانه نورد فولاد و راه ارتباطی قم ـ گرمسار با بیان اینکه خداوند را سپاسگزارم که این آرزوی تاریخی مردم و علمای قم برآورده شد، اظهار داشت: قم از جهات گوناگون برای ملت ایران دارای اهمیت است.

وی افزود: کسی که در قم حضور دارد، عطر حضرت زهرا (س) را در عالم پراکنده می‌کند و دل‌های مشتاقانی که به مزار آن یگانه هستی دسترسی ندارند، با زیارت حضرت معصومه (ع) عطرآگین می‌شود و ایمان و امید در آنها شکوفه می‌زند.

رئیس جمهور قم را مرکز پایه‌گذاری عظیم‌ترین حرکت اسلامی و انسانی پس از صدر اسلام دانست و اظهار داشت: بدون تردید، انقلاب اسلامی، بزرگترین حرکتی است که برای نجات بشر و برپایی توحید و عدالت آغاز شده و نقطه اصلی شکل‌گیری این حرکت که امروز شاخ و برگ آن عالم را در برگرفته، قم است.

وی با اشاره به ولایتمداری و ایستادگی مردم قم در دفاع از آرمان‌های انقلاب امام(ره) خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که موجب اهمیت بالای قم می‌شود، ‌این است که با وجود طبیعت خشن، سختی‌ها و بعضا کم لطفی‌ها و نامهربانی‌ها، مردم قم در تاریخ به ویژه از آغاز نهضت امام(ره) با همه وجود، پای پرچم امامت و ولایت ایستادند.

رئیس جمهور گفت‌: ‌مجاهدات مردم قم از 15 خرداد و پیش از آن و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و تا به امروز برگ‌های زرین نمایش عظمت و ایمان ملت ایران است.

احمدی‌نژاد قم را مرکز انقلاب و ایران دانست و گفت: قم باید آبادترین، زیباترین، بانشاط‌ترین و الهام‌بخش ترین شهر ایران عزیز باشد.

وی افزود: با انتقال آب دز قم، پایه اصلی برای برپا کردن یک شهر الگو و نمونه نهاده شده و انشاءالله همه طرح‌ها و آرزوها بر پایه آن بنا خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قم به لحاظ شهرسازی باید الگو باشد، خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز ملت ایران، باید به عنوان الگویی برای بشریت معرفی شود، این موضوع نیازمند است در صحنه عمل و زندگی جاری شده و الگویی ارایه دهیم.

احمدی‌نژاد همچنین خدمت به قم را خدمت به انقلاب،‌ آرمان‌های امام(ره) و پیگیری اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند را سپاسگزارم که به همت خادمان و پشتیبانی مردم قم و علما، امروز طرح‌های عظیمی در این استان در دست اجراست که از مهمترین آنها توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) را می‌توان نام برد؛ بنابراین باید حرم به قدری گسترش یابد که همه ایرانی‌ها بتوانند سالی یک بار آمده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: نگاه به قم نباید نگاهی فردی،‌ موضعی، گروهی و حتی قشری، بلکه باید نگاه مکتبی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قم مورد توجه همه صاحب‌نظران، اندیشمندان و عدالتخواهان و آزادی خواهان جهان است، تصریح کرد: به قم به عنوان نقطه هدایت و پشتیبان نگاه می‌کنند که این موضوع می‌طلبد قم را شهر الگو و نمونه تبدیل کنیم. که در همین راستا دولت در حد توان خود آماده است و پشتیبانی می‌کند و انشاءالله مدیران و خادمان مردم و علما و بزرگان یکدل و یک جهت دست به دست هم داده و به سرعت قم را باید بسازند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم تکمیل هر چه سریع‌تر طرح حرم تا حرم و پیاده کردن شبکه اصلی شهر طبق نقشه جامع اظهار داشت: به لحاظ اجرای عدالت و رفاه عمومی قم باید به نقطه‌ای برسد که حتی یک تغییر در آن پیدا نشود، چرا که جایی که منتسب به اهل بیت(ع) و کانون اصلی انقلاب است نباید بیکار و فقیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها باید از تمرکز نقطه‌ای به افق‌های جهانی برسد، خاطرنشان کرد: هر گوشه‌ای از دنیا که می‌رویم، از ما می‌خواهند که اندیشمندانمان را بفرستیم تا مکتب اسلام را از سرچشمه اصلی آن معرفی کنند؛ بنابراین، همین امروز اگر پنج، شش هزار طلبه فاضل و عالم برای سفر به کشورهای دیگر آماده باشند، دنیا پذیرای آنهاست و دولت نیز آماده است از حرکت علمی و فرهنگی آنها حمایت کند.

رئیس جمهور گفت: باید به نیازهای دنیا جواب دهیم، در حالی که هنوز در پاسخگویی به برخی نیازهای کشورمان عقب هستیم که این موضوع نیازمند تلاش و کوشش است.

احمدی‌نژاد درباره طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی و صنعتی استان قم نیز بر لزوم تسریع در اجرای آنها تأکید کرد و گفت: ما مصمم هستیم و با افتخار و انگیزه اعتقادی ساختن استان قم را دنبال می‌کنیم و انشاءالله همدلی، همت و نگاه بلندی که مردم و علما در انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتند، امروز در ساختن کشور جاری شود و در آینده‌ای نزدیک شهر و جامعه‌ای نمونه به بشریت تحویل شود.

وی ادامه سخنان خود را به لزوم ساختن ایران اختصاص داده و اظهار داشت: طرح‌های مهمی در دستور کار دولت است که یکی از مهمترین آنها سازماندهی تولید در کشور است، چرا که باید به سرعت به جایی برسیم که کالای ایرانی در بازار جهانی حرف اول را بزند و این شدنی است.

*
زمانی که ما همه چیز داشتیم غربی‌ها از نظافت هم محروم بودند

رئیس جمهور افزود:‌ به جای اینکه یک مشت بی‌فرهنگ به ما فخرفروشی کرده و بگویند تحریم هستیم، باید به نقطه‌ای برسیم که آنها پشت درهای کارخانه ما صف کشیده و درخواست کالای ایرانی بکنند.

زمانی که ما همه چیز داشتیم آنها (غربی‌ها) نظافت نداشتند و این سرزمین به برکت اهل بیت سرزمین علم و دانش و پیشرفت بود.

احمدی‌نژاد خطاب به مردم استان قم تأکید کرد: حمایت‌های منابعی از طرف دولت و اندیشه و کار و همت از ناحیه ملت و باید با این دو کشور را بسازیم.

وی با بیان اینکه امروز خودباوری عظیمی در ایران پیدا شده است بحث مسکن را از برنامه‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: مسکن در نگاه ما محل خواب نیست بلکه محل زندگی، تربیت، آرامش، رشد و کمال انسانی است.

*
طرح اصلی دولت درباره مسکن در راه است

رئیس جمهور ادامه داد:‌ طرح مسکن مهر، طرحی ضربتی و مسکن (آرامبخش) برای خنثی کردن فشارها بود و طرح اصلی دولت در راه است.

احمدی‌نژاد افزود: سرزمین وسیع ایران این اجازه را می‌دهد که هر ایرانی در یک ساختمان مستقل و با فضای مناسب زندگی کند.

*
زندگی در خانه های 40 و 50 متری با این وضع مطلوب انقلاب و اسلام نیست

به گفته رئیس جمهور، این شیوه زندگی در خانه‌های 40، 50 و 80 متری با فروش یک عمر زندگی مطلوب انقلاب و اسلام نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه می‌توانیم بهتر و ارزانتر از این زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: طرح‌های جدید شهرسازی دولت به سرعت در حال آماده شدن است. امیدواریم قبل از دولت دهم در کل کشور کلید بخورد.

رئیس جمهور تکمیل زیرساخت‌های کشور را از دیگر برنامه‌های دولت برشمرد و اظهار داشت: دولت همه توان ملی را بسیج کرده تا امسال رکورد جدیدی را در تکمیل زیرساخت‌ها به جا بگذارد و این شدنی است.

رئیس جمهور افزود: از دیگر برنامه‌های دولت، رفع فقر و اجرای عدالت در توزیع ثروت است. کشوری که می‌خواهد الگوی بشریت باشد باید مظهر عدالت باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فاصله عظیم طبقاتی یکی از دغدغه‌های اصلی دلسوزان انقلاب است که در برخی نقاط کشور شکل می‌گرفته ابراز داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها قدم بلندی در راستای اجرای عدالت است که اگر ده سال همین طور ادامه پیدا کند بسیاری از مشکلات و فاصله طبقاتی رفع می‌شود.

وی به طرح آتیه مهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های دولت اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم، نگران آینده فرزندانشان هستند که طرح آتیه مهر می‌خواهد خیال مردم را از این بابت راحت کند.

*
برخی مسئولین از مردم می‌خواهند با هدفمندی یارانه‌ها همکاری نکنند

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه اگر آرمان‌های اصلی انبیا و انقلاب اجرای عدالت است، اجرای عدالت را دارای پیچیدگی‌های فراوانی دانست و گفت: با اجرای عدالت، سر و صداها بلند می‌شود و در همین بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها دیدیم چه کردند و چه می‌کند فردی که مسئول است و باید همراهی کند، پشت تریبون با هزار توجیه از مستمعین خود دعوت می‌کند، همکاری نکنند. چرا این گونه است؟‌

احمدی‌نژاد افزود: وقتی در گوشه‌ای از اجرای هدفمندی خللی ایجاد می‌شود به این طرح عظیم حمله می‌کنند، که همه اینها به خاطر اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه ملت ایران و جمهوری پرافتخار اسلامی امروز پرچمدار عدالت است، گفت: هر مقدار در مسیر عدالت جلو برویم، جوسازی‌ها بیشتر خواهد شد اما به ملت ایران اطمینان می‌دهم دولت خدمتگذار که از متن انقلاب، فرهنگ ولایتمداری و اسلام برآمده پای خدمتگذاری به مردم و اجرای قاطع عدالت تا آخر خواهد ایستاد و تمام تیرها را به جان خواهد خرید.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، مباحث بین‌المللی و توطئه‌های مستکبران علیه جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ‌مستکبران از اینکه نوری در ایران درخشیده و راه جدیدی در برابر بشریت باز شده، خشمگین هستند.

وی افزود: همه طراحی‌های آمریکا در 32 سال گذشته علیه ملت ایران است و محدود کردن ملت ایران، محور اصلی آنها بوده و هست و هر روز که جلوتر آمده‌ایم، عمق بداخلاقی آنها نسبت به ایران بیشتر شده است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: مستکبران حاضر شده‌اند از همه ارزش‌هایی که خود معرفی کرده و همه خطوط قرمزی که خود ترسیم کرده‌اند، گذشته و زیر پا بگذارند اما در 32 سال که با توطئه و طراحی به سمت ملت ایران حرکت کرده اند، با سد مستحکم ملت برخورد کرده و پراکنده‌تر از قبل برگشته‌اند که امروز همان است اما توطئه‌ها پیچیده‌تر است.

*
اوباما سرافکنده‌تر از بوش به قعر تاریخ خواهد رفت

رئیس جمهور هدف اصلی دولت آمریکا را نجات رژیم منحوس صهیونیستی و محدود کردن امواج انقلاب اسلامی دانست و خطاب به مستکبران گفت: به لطف خدا با بیداری ملت‌ها و حرکت عمومی خداخواهانه ملت‌ها این بار هم تیر مستکبران به سنگ خواهد خورد و خلف بوش سرافکنده‌تر و ذلیل‌تر از خود بوش به قعر تاریخ خواهد پیوست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت‌ ایران و ملت‌های منطقه بیدار و آگاهند، ‌تصریح کرد:‌خداخواهی و ایستادگی در برابر مستکبران و مطالبه محو رژیم صهیونیستی جز شعارها و خواسته‌های ملت‌ها است.

*
ادامه حیات رژیم صهیونیستی، یعنی پذیرفتن ناامنی و تهدید دایمی

وی خطاب به ملت های منطقه هشدار داده و تأکید کرد: امروز با فریب‌کاری می‌خواهند رژیم صهیونیستی را نجات دهند؛ اما باید گفت ادامه رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از خاک سرزمین فلسطین به منزله حفظ غده سرطانی در بین ملت‌های منطقه و پذیرفتن ناامنی و تهدید دایمی علیه ملت‌های منطقه است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه امروز ملت‌ها در شرایطی هستند که می‌خواهند رهبران خود را انتخاب کنند که باید در این انتخاب یک معیار اساسی را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: یکی از معیارهای انتخاب این است که هر کس مدعی سردمداری ملت‌های منطقه است، باید در عمل اثبات و به صراحت اعلام کند که مخالف سیطره آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی در منطقه است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ‌همه باید مراقب باشند، مبادا عناصر حقیر در برابر مستکبران با تمایل دیگری وارد شوند؛ بنابراین، همه مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند، چرا که دشمن با نقاب تزویر آمده و شعار مسالمت‌آمیز سر داده است.

وی تأکید کرد: دشمن هنوز از سیاست‌های کلان برای تحمیل فرهنگ‌ها و ارزش‌های به اصطلاح آمریکایی سخن می‌گوید.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: بوش به جهنم پیوست و به لطف خدا رئیس جمهور فعلی آمریکایی با اراده ملت‌ها و یاری خدا و تأسی از انقلاب امام(ره) به زودی با شکست ذلت باری به تاریخ خواهد پیوست.

بنا بر این گزارش، لوح سپاس مردم استان قم به پاس خدمات دولت با امضای آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم به رئیس جمهور داده شد و احمدی‌نژاد نیز تمبر یادبود افتتاح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم را رونمایی کرد. http://www.econews.ir/fa/NewsCounter.aspx?id=135127


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2035 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
اصل 44 و گردشگري؛ رانت يا خصوصي سازي؟
وزير مسكن و شهرسازي: اعتبارات عمراني در مسكن مهر به 20 هزار ميليارد تومان رسيده است
معاون وزير مسكن و شهر سازي : حل مشكل خانه هاى بدون سند بافت هاى فرسوده
سال ‪ ۲۰۰۲‬ميلادي ، بالاترين ميزان درآمد تاريخ ايران از بخش گردشگری
وزير مسكن و شهرسازي خبرداد : پنجاه هزار ميليارد ريال تاكنون در طرح مسكن مهر جذب شد
فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها
افزایش حجم کارهای عمرانی در دستور کار دولت
موفق نبودن توريسم ايران تنها ناشي از بازاريابي نادرست نيست.
چشم‌انداز بازار مسكن درسال 90
همزمان با میلاد امام علی (ع) عملیات اجرائی مرمت و احیاء سرای درج آغاز شد.
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 264 مرتبه
 » بازدید دیروز: 526 مرتبه
 » کل بازدید: 2395414 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • حسینیه ناظم التجار

  • میراللهی

  • خانه عطائیان

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد