بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


درویش زاده خبرداد:افزایش ساخت وساز در بافت های فرسوده
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/4/21

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: میزان ساخت و ساز به لحاظ تعداد واحد مسکونی در بافت های فرسوده در یکصد روز سال جاری با 2100 واحد مسکونی بیشتر از مدت مشابه سال قبل بیش از 5 هزار واحد مسکونی بوده است .

"فریدون درویش زاده" در مراسم هم اندیشی"تسهیل گری در نوسازی ، چالش ها و راهکارها" در سخنانی افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سال جاری سهم نوسازی در بافت های فرسوده نسبت به خارج از بافت 21 درصد افزایش یافته است که این رقم باید به 30 درصد برسد.
      وی افزود: همچنین در بخش حجم زیربنا و متراژها نیز در یکصد روز سال جاری نسبت به مدت سال گذشته 88 درصد شاهد افزایش رشد بوده ایم.
      مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: در این مدت نیز هزار و 61 واحد مسکونی به صورت تجمیعی ساخته شد که در سال گذشته این رقم 256 واحد مسکونی بوده است.
       درویش زاده با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده با توجه به شرایط ، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است افزود: نوسازی بافت های فرسوده باید مردم محور باشد .
       وی گفت: نوسازی بافت فرسوده شهر تهران یک طرح نیست بلکه یک فرآیند مستمر است که نیازمند مدیریت یکپارچه است. مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: چالش ها و دغدغه هایی نیز وجود دارد زیرا باید یک معماری و ابزار سازمانی را طراحی کنیم که بتوانیم نوسازی بافت های فرسوده را با یک رویکرد اجتماعی به جلو ببریم.
      مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: خوشبختانه با راه اندازی دفاتر نوسازی خدمات محله ای در برخی از مناطق شهر تهران دستاوردهای خوبی برای نوسازی بافتهای فرسوده بدست آورده ایم.
      درویش زاده با اشاره به امکان شکل گیری نهاد دیگری به نام مجریان ذیصلاح نوسازی افزود: این موضوع در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امیدواریم هر چه زودترتصویب شود.
       وی گفت: این مجریان بصورت تشکل های غیر دولتی هستند که وزارت مسکن و نظارت شهرداری با تأیید صلاحیت آنان ، اجازه خواهند داد تا آنان بافت های فرسوده را نوسازی کنند.
        درویش زاده افزود: با موافقت شورای اسلامی و شهردار تهران دستورالعملی در باره تضمین سرمایه گذاری در بازسازی بافت های فرسوده صادر شد که براساس آن ، سازمان نوسازی متعهد می شود در صورت رکود بازار 50 درصد ساخت و ساز سرمایه گذاران در بافت های فرسوده را خریداری کند.
       وی همچنین از مجوز انتشار اوراق مشارکت 300 میلیارد تومانی از 20 تیر ماه خبر داد و افزود: این اوراق با نرخ سود 16 درصد در شعب بانک ملی فروخته خواهد شد و مبلغ ناشی از خرید این اوراق برای نوسازی منطقه 15 هزینه خواهد شد.
        درویش زاده از تأسیس نخستین دفتر الکترونیکی نوسازی بافت فرسوده در ناحیه امام علی خبر داد و گفت: این دفتر به صدور پروانه در بافت های فرسوده اقدام خواهد کرد و شهروندانی که نیاز به نوسازی بافت فرسوده خود دارند می توانند فقط به اینگونه دفاتر مراجعه کنند.
        مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه میزان بافت فرسوده در کشور در 300 شهر ، 65 هزار هکتار است افزود: حدود 25 درصد از این بافت فرسوده در کلانشهرها قرار دارد . وی گفت: شهر تهران دارای 3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده است که 5 درصد وسعت ،11 درصد واحدهای مسکونی و 15 درصد جمعیت شهر تهران در این بافت قرار دارد .
       درویش زاده افزود: در شهر تهران 260 هزار خانه فرسوده وجود دارد که 30 هزار خانه تخریب و تبدیل به 130 هزار واحد مسکونی جدید شده است.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2931 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
در راستاي ارتقاى ايمنى و نهادينه كردن مديريت بحران؛ ايران مي‌تواند از تجارب كشور ژاپن الگو بگيرد .
وزیر مسکن وشهرسازی: پرداخت تسهیلات مسکن سال آینده متوقف می شود .
همایش مقررات ملی ساختمان برگزار می شود
رئيس شوراي اسلامي شهريزد : پايانه با 80 درصد پيشرفت فيزيکي ،نمايشگاه مي شود .
معاون وزیر مسکن و شهر سازی در نشست مدیران ستادی و مدیران تحت مجموعه شرکت مادر تخصصی
فرماندار مهریز اعلام کرد:
معاون وزير مسكن و شهر سازي :معماري ايراني اسلامي بايد در برنامه مسکن و شهرسازي کشور قرار گيرد
دومین همایش سراسری بهسازی و سراسری بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری در شیراز برگزار می شود.
آغاز عملیات اجرائی اجرای سرای گذشتی
توسعه پایدار شهری ره آورد ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 121 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2397001 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • کارخانه اقبال

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • زرگر یزدی

  • خانه شکوهی

  • خانه هوشمند

  • خانه اولیاء

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی