بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


صادقی: کمک ودیعه مسکن به صاحبان خانه در بافتهای فرسوده اختصاص می یابد .
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/2/7

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: از آنجا که صاحبان خانه در بافتهای فرسوده برای بازسازی املاک خود باید مدتی اجاره نشینی کنند به آنها کمک ودیعه مسکن پرداخت می شود.

احمد صادقی بعدازظهر دوشنبه در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: همچنین برای مالکان بافتهای فرسوده تخفیف 50 درصدی برای صدور پروانه در نظر گرفته می شود.

وی افزود: این اقدامات از جمله اقدامات تشویقی است که دولت برای ترغیب مردم به منظور سرعت در نوسازی بافتهای فرسوده پیش بینی کرده است.

صادقی با اشاره ضرورتها و الزامات بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده در کشور ادامه داد: توسعه درونی شهرها، تامین مسکن مورد نیاز مردم جامعه، بهسازی به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، فرصت طلایی برای احداث و ایجاد یک شهر با هویت ایرانی و اسلامی و رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی و ...، نوسازی منظر شهری و ... از جمله ضرورتهایی است که ایجاب می‌ کند اقدامات جدی برای احیای بافتهای فرسوده در سراسر کشور انجام شود.

65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

صادقی با بیان اینکه هم ‌اکنون 65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: هشت میلیون و 500 هزار نفر از مردم کشور در این مناطق زندگی می ‌کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌ ای که هم ‌اکنون از بافتهای فرسوده در دست مردم است، خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون 65 هزار هکتار معادل 650 میلیون مترمربع عرصه فرسوده در اختیار مردم است که این رقم معادل 198 هزار میلیارد تومان است و این وظیفه دولت است تا با مدیریتی قوی، مردم را از این سرمایه مطلع کند و با ارائه تسهیلات برای احیای این سرمایه زمینه ‌سازی کند.

پیش ‌بینی اختصاص 26 هزار میلیارد ریال برای احیای بافتهای فرسوده

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: پیش‌ بینی شده در سال جاری که سال نخست برنامه پنجم توسعه است، 26 هزار و 186 میلیارد ریال برای احیای بافتهای فرسوده اعتبار و تسهیلات اختصاص یابد.

صادقی اظهار داشت: قبل از برنامه چهارم توسعه سه هزار و 572 میلیارد ریال برای احیا و نوسازی بافتهای فرسوده سرمایه‌ گذاری شد که این رقم طی اجرای برنامه چهارم به 13 هزار و 631 میلیارد ریال معادل چهار برابر 26 سال گذشته رسیده است.

وی افزود: طی برنامه پنجم نیز که امسال در سال نخست آن قرار گرفته‌ ایم، این میزان سرمایه ‌گذاری به 12 برابر برنامه چهارم توسعه خواهد رسید.

پارسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای احیای بافتهای فرسوده اختصاص داده شد

صادقی یادآور شد: میزان سرمایه ‌گذاری برای احیای بافت‌های فرسوده در سال گذشته پنج هزار و 226 میلیارد ریال بوده است که در مجموع در سال 88 بانکها با توجه به آورده مردم، 37 هزار و 65 میلیارد ریال برای احیا و نوسازی بافتهای فرسوده و ساماندهی سکونت‌ گاههای غیررسمی اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و به‌سازی شهری ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای بافت‌های فرسوده در کشور طی سال‌های گذشته بیان داشت: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 84 با اختصاص 3 هزار و 570 میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت و تسهیلات بانکی، هزار و 64 هکتار از بافت‌های فرسوده احیا و نوسازی شد.

صادقی عنوان کرد: در طول برنامه چهارم با اختصاص 10 هزار و 481 میلیارد ریال، سه هزار و 500 هکتار از بافتهای فرسوده احیا شد که این رقم معادل 3.5 برابر 10 سال گذشته بوده است.

تاکنون تنها 7 درصد تعهد احیای بافتهای فرسوده در برنامه چهارم توسعه محقق شده است

وی اظهار داشت: طبق برنامه چهارم توسعه تا پایان برنامه پنجم باید 65 هکتار از بافت‌های فرسوده کشور احیا شود اما تاکنون تنها هفت درصد از این میزان محقق شده است.

صادقی علت عقب ‌ماندگی اجرای طرح از برنامه را عدم سرمایه ‌گذاری در دولت‌های گذشته، عدم حضور گسترده و مشارکت مردم در عرصه احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ... اعلام کرد.

نهضت بزرگ مردمی برای نوسازی بافتهای فرسوده ایجاد می شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود: برای جبران عقب‌ ماندگی از این برنامه به دنبال ایجاد یک نهضت بزرگ مردمی برای احیای بافتهای فرسوده هستیم زیرا این مردم هستند که باید با کمک دولت نسبت به به‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند و دولت نیز باید بستر لازم را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کند.

صادقی با بیان اینکه پیش‌بینی شده بخشی از مسکن مردم در بافت‌های فرسوده احداث شود، یادآور شد: تا قبل از برنامه چهارم توسعه، 35 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته شده است و طی برنامه چهارم 178 هزار واحد فرسوده تخریب شده و به جای آن 276 واحد بازسازی شده است.

وی ادامه داد: در طول برنامه پنجم نیز قرار است 510 هزار واحد فرسوده تخریب شود و یک میلیون و 210 هزار واحد نیز بازسازی شود.

صادقی بیان داشت: در سال جاری که سال نخست برنامه پنجم است، 55 هزار واحد تخریب و 130 هزار واحد نوسازی می ‌شود و 75 هزار واحد نیز در این مناطق احداث خواهد شد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخشی از تعهدات نوسازی و احیای بافتهای فرسوده با کمک انبوه سازان انجام می شود، افزود: مشارکت با انبوه سازان از اقدامات مهم شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بود.

مشارکت 70 درصدی انبوه سازان در احیای بافتهای فرسوده

وی ادامه داد: برای احیا و نوسازی 6.5 میلیون مترمربع بافت فرسوده نیاز به 13 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که 70 درصد از این میزان را انبوه‌سازان سرمایه‌گذاری کرده‌ اند.

صادقی همچنین یادآور شد: وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداریها و استانداریها نیز هر کدام با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در احیای بافتهای فرسوده مشارکت می کنند.

معاون وزیر کشور امروز از بافت تاریخی و فرسوده یزد همچنین پروژه مسکن مهر در یزد بازدید کرد.
 


منبع خبر: خبرگزاری مهر
تعداد مطالعه 2947 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
وزير مسکن و شهر سازی : بهره برداري از 440 هزار واحد مسکن مهر تا پايان امسال
وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد: در صورت استفاده از فناوري نوين در ساخت مسكن، چهار درصد يارانه تسهيلات
رئيس شوراي اسلامي شهريزد : پايانه با 80 درصد پيشرفت فيزيکي ،نمايشگاه مي شود .
دخالت در بافت فرسوده شهر یزد باید اولویت بندی شود.
تاكنون طرح كالبدي8 منطقه كشور تهيه شده است
آموزش آشنایی با مفاهیم بافت فرسوده در شهر یزد
تدوين سند ملي راهبردي ساماندهي سكونتگاه‌هاي غير‌رسمي كشور
توسعه پایدار شهری ره آورد ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی
اعلام آمادگي خارجي‌ها در ساخت مسكن مهر پايين‌تر از قيمت وزارت مسكن
كميسيون تلفيق برنامه پنجم مجلس شورای اسلامی تصویب کرد :
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 1687 مرتبه
 » بازدید دیروز: 443 مرتبه
 » کل بازدید: 2399010 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه رشتیان

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • حسینیه ناظم التجار

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )