بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده هیمچنین ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی از مسایل ضروری کشور است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/2/1

مهندس احمد صادقی معاون وزیرمسکن و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده همچنین ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی از مسایل ضروری کشور است . در شرایط کنونی جلوگیری از خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث غیرمترقبه، زیباسازی منظر شهری، احداث بافت یا شهر پایدار با هویت معماری ایرانی - اسلامی همچنین حل معضلات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و بهداشتی از جمله ضرورتها و الزامات امراحیاء، نوسازی بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی است.

     به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران  مهندس صادقی در گفتگو با  خبرگزاری مهر  با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 5 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات به منظور احیاء و نوسازی 38 هزارواحد مسکونی فرسوده شهری اختصاص یافته است.گفت: درحال حاضربالغ بر65 هزارهکتار بافت فرسوده درسطح کشور وجود دارد و دراین وسعت حدود 5/8 میلیون نفر زندگی می کنند، ضمن اینکه حدود یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی نیز در آن قرار گرفته است.

احیاء و نوسازی 3500 هکتار بافت فرسوده شهری

      معاون وزیرمسکن و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده شهری دردولتهای گذشته اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است، افزود: توجه جدی به این امرمهم ازابتدای دولت نهم و ابتدای برنامه چهارم در سال 84 آغاز شد، به نحوی که ازابتدای انقلاب تا قبل از شروع برنامه چهارم فقط هزارهکتار از 67 هزار هکتار بافت فرسوده موجود نوسازی شده است.

     ایشان  تصریح کرد: ازابتدای سال 84 تا پایان سال گذشته یعنی در طول برنامه چهارم حدود 3 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده شهری احیاء و نوسازی شده و این میزان بیش از5/3 برابر اقداماتی است که درطول 26 سال اخیردراین زمینه صورت گرفته است.

نوسازی 38 هزار واحد مسکونی فرسوده شهری

     مهندس صادقی با تاکید بر انجام تلاش مضاعف برای احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده شهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ 37 هزار و 65 میلیارد ریال به منظور احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری و سکونتگاههای غیررسمی هزینه شده که این اعتبارات شامل تسهیلات و اعتبارات دولتی بوده است.

      معاون وزیر مسکن وشهر سازی  با اعلام اینکه در سال گذشته برای نوسازی 38 هزارواحد مسکونی فرسوده شهری تسهیلات اختصاص یافته افزود: در سال گذشته 4 هزارو 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی بدون سپرده و ارزان قیمت با نرخ سود 12 درصد برای نوسازی 30 هزار واحد مسکونی اختصاص یافت، به نحویکه از آذرماه برای هر واحد مسکونی فرسوده معادل 150 میلیون ریال پرداخت شد و تاکنون 25 هزار واحد به بانک معرفی و بیش از 8 هزار واحد قسط اول را دریافت کرده اند.

       وی  همچنین از اختصاص هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی بدون سپرده و ارزان قیمت برای نوسازی 8 هزار واحد مسکونی در سال گذشته خبر داد و افزود: برای هر واحد مسکونی فرسوده مبلغ 14میلیون تومان تسهیلات در نظرگرفته شده است.

تخصیص 308 میلیارد ریال جهت ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی

     مهندس صادقی  با اشاره به ارایه تخفیف 50 درصدی درصدور پروانه های ساختمانی اظهارداشت: در سال گذشته مبلغ 150 میلیارد ریال به منظور ارایه تخفیف در صدورپروانه های ساختمانی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی به شهرداریها پرداخت شده است.

       معاون وزیر مسکن و شهر سازی  ازدیگر راههای تسریع درامراحیاء و نوسازی بافتهای فرسوده را مشارکت با دستگاههای اجرایی خواند و گفت: درسال گذشته 600 میلیارد ریال با مشارکت استانداریها و شهرداریها به صورت سه جانبه به این امراعتبار اختصاص داده شده است.

       ایشان  با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 308 میلیارد ریال جهت مطالعه و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی اختصاص یافته است افزود: در سکونتگاههای غیررسمی اقداماتی نظیر بهسازی معابر، روشنایی معابر، احداث کانون پرورش فکری و خانه بهداشت صورت گرفته است.

اجرای 243 پروژه احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده

     وی بیان کرد: در حال حاضر 243 پروژه و طرح شامل پروژه های آماده سازی، نوسازی، اجرای طرحهای ویژه عمران شهری، مرمت ابنیه تاریخی و فرهنگی با زیربنای 5/6 میلیون متر مربع در دست اجرا است و تاکنون اعتباری معادل 13هزارمیلیارد ریال برای این کاراختصاص داده شدهاست.

      مهندس صادقی اظهارداشت: بالغ بر70 درصد اعتبار مذکوربه بخش خصوصی و 30 درصد به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تعلق دارد که با مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان امر احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده به انجام خواهد رسید.


منبع خبر: روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران
تعداد مطالعه 4169 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
بافت تاريخي يزد در معرض خطر
سنگهاي گرانيتي براي سلا‌متي مضر است
احياء بافت هاي فرسوده با همراهي مردم تحقق مي يابد.
دومین همایش سراسری بهسازی و سراسری بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری در شیراز برگزار می شود.
معاون وزير مسكن و شهر سازي :معماري ايراني اسلامي بايد در برنامه مسکن و شهرسازي کشور قرار گيرد
وزير مسكن: قانون جامع شهرسازي به نابساماني شهرها پايان مي‌دهد.
معاون وزیر مسکن و شهر سازی در جمع خبرنگاران :
رستوان سنتی راد در نزدیکی بقعه سید رکن الدین و مسجد جامع در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.
جمع بندي ديدگاه هاي مطرح شده در همایش تجدید حیات در بافت های با ارزش
برگزاری همایش ظرفیتها و فرصتهای انبوه سازی مسکن در بافت فرسوده شهر یزد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 5 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 1618 مرتبه
 » بازدید دیروز: 443 مرتبه
 » کل بازدید: 2398941 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • مجموعه تجاری سامان

  • کارخانه اقبال

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • خانه اولیاء