بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


امسال 148 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی بافتهای فرسوده پیش بینی شده است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/1/30

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به وجود 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور، گفت: تاکنون فقط حدود 7 درصد این محدوده نوسازی و بهسازی شده است.


    محمدحسین جوانمردی روز سه شنبه مورخ 24/1/89 در جمع خبرنگاران در محل شركت عمران و مسكن سازان استان يزد با اشاره به وجود 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور، خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده کشورمان یک سرمایه عظیم و ارزشمند است که شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با احیاء و بهسازی این گستره ی بافت های فرسوده در شهرها بحث توسعه پایدار و توسعه درونی شهرها را تحقق می بخشد.

     وی با بیان این که زیرساخت های لازم در محدوده بافت های فرسوده فراهم است و در بخش هایی نیز نیاز به اصلاح و تقویت دارد، اظهار نمود: با در نظر گرفتن خاطرات و قابلیت هایی که برای ساکنین و مالکین بافتهای فرسوده که در واقع هویت اصلی و قدیمی شهرها مرتبط با این مجموعه بافت هستند، ماموریتی که برای شرکت عمران و بهسازی شهری کشور تدوین شده، بحث بهسازی و نوسازی این بافت ها می باشد که در راس کارهای در دست اقدام این شرکت قرار دارد.

    جوانمردی متذکر شد: متاسفانه به دلیل گرفتاری های دیگری که در بحث مسائل مدیریت شهری وجود داشته، کمتر به این مقوله توجه شده است به طوری که تا پایان سال 1388 تنها حدود 7 درصد این محدوده بافت فرسوده  مورد نوسازی و بهسازی قرار گرفته و 93 درصد باقی مانده است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به این که در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله، بیشترین تلفات در محدوده بافتهای فرسوده و مناطق روستایی اتفاق می افتد، موضوع بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش تلفات جانی و خسارات مالی در گذشته توسط هیات دولت مصوب شده است و با رویکرد جدید و توجه ویژه ای که دولت نهم و دهم در این مورد داشته، تسهیلات مناسبی برای بحث نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

      عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده سالجاری برای نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده کشور 48 میلیارد تومان در ردیف قانون بودجه و 100 میلیارد تومان از محل فروش املاک و سهام شرکت های زیر مجموعه این شرکت می باشد که در صورت تحقق این موضوع امسال 148 میلیارد تومان درخصوص تامین زیرساخت های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده کشور هزینه خواهد شد.

     وی همچنین یادآور شد: امسال پرداخت تسهیلات مورد نیاز نوسازی و بهسازی به 40 هزار واحد مسکونی از ردیف اعتباری این بخش نیز در دستور کار خواهد بود.

       جوانمردی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: براساس وظایف تعریف شده برای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، تامین زیرساخت ها، اجرای پروژه های محرک و ایجاد مشوق ها و تسهیلات برای اجرای عملیات بهسازی و نوسازی توسط خود مردم و بخش خصوصی وظیفه ی این شرکت است و نباید آن را با اجرای پروژه های عمرانی اشتباه گرفت.

      وی اضافه کرد: بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نیازمند یک عزم ملی است و بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود، لذا بحث اطلاعرسانی و جلب و جذب مشارکت های مردمی در این مورد به عنوان یک سیاست و هدف در سرلوحه ی کارهای شرکت قرار دارد.

     وی همچنین خواستار مساعدت و یاری دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ها، مسکن و شهرسازی، شرکت های خدماتی مانند توزیع برق، آب و فاضلاب و ... شد.

      عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه شاخص های ریزدانه بودن املاک بافت، کم عرض بودن معابر و نفوذناپذیر بودن بافت، و بحث عدم پایداری ساختمان های بافت را سه شاخص تعیین فرسوده بودن بافت بیان کرد و گفت: استان یزد در مجموع 4 هزار و 876 هکتار بافت فرسوده دارد که 3/14 درصد سطح شهرهای استان و حدود 7 درصد بافتهای فرسوده کشور را شامل می شود.

     جوانمردی در پایان اقدامات شرکت عمران و بهسازی مسکن سازان استان یزد در احیاء و بهسازی بناهای تارخی، اجرای پروژه های الگو و ایجاد تغییر کاربری در خصوص برخی از واحدهای واقع در بافت فرسوده و تاریخی استان که منجر به رونق بخشیدن به این بافت شده را خوب ارزیابی کرد.
 


منبع خبر: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد
تعداد مطالعه 3197 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
طرح اصلی دولت درباره مسکن در راه است
در سال جاري با ركود بازار مسكن مواجه خواهيم شد
عضو كميسيون تلفيق برنامه پنجم مجلس شوراي اسلامي :تجميع ساخت‌وساز‌هاي دولتي در وزارت مسكن منتفي شد
هیات واگذاری با فروش 5 شرکت دولتی موافقت کرد.
وزارت مسكن:بيش از ‪ ۷۰۰‬هزار واحد مسكوني شهري و روستايي در كشور احداث شد .
معاون وزير مسكن وشهر سازي در گفت‌وگو اختصاصي با خبرگزاري با فارس خبر داد:
معاون وزيرمسكن و شهر سازي :براي ساخت يک ميليون و 39 هزار واحد مسکوني درکشور عقد قرارداد شده است
رقابت وزیر و رئیس کل برای حذف صفر بیشتر/ هدفگذاری بانک مرکزی برای حذف 4 صفر
پرداخت وام 18 ميليون توماني مسكن تمديد شد.
وام 18 ميليون توماني مسكن 3 ماه تمديد شد .
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 147 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2397027 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • خانه عطائیان

  • خانه علومی

  • خانه اولیاء

  • کارخانه اقبال

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )