بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اجتماعی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


مشايي: تعطيلات سه روزه عيد فطر خواست رييس جمهور است.
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1385/8/8

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از نظر رييس جمهور براي ادامه روند تعطيلات سه روزه عيد فطر در سال‌هاي آتي خبر داد.

    "اسفنديار رحيم مشايي"، در مورد تعطيلي پس از عيد فطر گفت:« نظر رئيس جمهور اين است كه از اين پس تعطيلات عيد فطر به سه روز افزايش يابد. البته هنوز گروه ويژه‌اي براي اجرايي كردن اين طرح تشكيل نشده است. اما سازمان‌هاي مختلف از جمله سازمان ما با توجه به سهمي كه از تعطيلات دارند، براي تدوين طرح‌هاي مناسب در اين زمينه تلاش مي‌كنند.»
      پيش از اين دو طرح مرتبط با ساماندهي تعطيلات در كشور در دولت هشتم و ديگري در مجلس هفتم شوراي اسلامي مطرح شده بود كه هريك به دلايل مختلف پيگيري نشدند يكي از نقاط مشترك اين دو طرح، كاهش تعطيلات نوروز به يك هفته بود.
     "مشايي"، در مورد كاهش تعطيلات نوروز گفت:« اين بحثي نيست كه ما مطرح كرده باشيم و مدت‌هاست كه در جامعه مطرح شده است. ما هم در طرح ساماندهي تعطيلاتي كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تدوين مي‌كند به آن توجه خواهيم كرد.»
مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي قصد دارد تا با ارائه طرح پيشنهادي خود به مجلس تعطيلات 25 روزه كشور را به 16 روز تعطيلي كامل و 4روز نيمه تعطيل تقليل دهد. با توجه به سه روز تعطيلي عيد فطر هم اكنون بحث بر سر ساماندهي تعطيلات در مجلس شوراي اسلامي شدت گرفته است. 
در اين طرح كه به درخواست يكي از نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي مجلس تنظيم شده، آمده است: چهار روز از ميان تعطيلات رسمي نام برده، نيمه تعطيل هستند و هيات وزيران موظف است روزهاي نيمه تعطيل را تعيين و در تقويم تعطيلات رسمي سالانه كشور لحاظ كند.
بر اساس يكي از بندهاي اين طرح پيشنهادي، ساعات كار كارمندان و كارگران در روزهاي نيمه تعطيل، معادل يك دوم روزهاي كاري است و مراكز آموزش رسمي اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و دانشسراها نيز در روزهاي نيمه‌تعطيل تا ساعت 12 دائر هستند.
در يكي ديگر از تبصره‌هاي اين طرح آمده است:« آخرين روز ماه صفر، روز شهادت حضرت امام رضا(ع)، در استان خراسان رضوي تعطيل رسمي است.»
در ماده پنج اين طرح تاكيد شده است:« چنانچه روزهاي تعطيل رسمي كه نام‌ برده شد، پس از انتقال از وسط هفته به آخر هفته بر يكديگر منطبق شوند، اولين روز غيرتعطيل پس از آن تعطيل رسمي خواهد بود.»
ماده 8 اين طرح به هيات وزيران اجازه داده است، به منظور حذف ركود كاري در روزهاي بين دو تعطيلي، تعطيلي رسمي را كه در وسط هفته قرار مي‌گيرند، به اول هفته منتقل كند.
طرح پيشنهادي دفتر مطالعات اقتصادي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي، به زودي به كميسيون فرهنگي مجلس ارائه مي‌شود تا در آنجا مورد بررسي قرار گيرد.
 


منبع خبر: خبرگزاري ميراث فرهنگي
تعداد مطالعه 3155 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران:
حاج اسكندر اصلاني رئيس شوراي اسلامي شهر يزد پس از يك عمر خدمت صادقانه به مردم يزد به ديار باقي شتافت
نتايج انتخابات شوراي شهر يزد مشخص شد.
در پي بيمه منازل مسکوني شهر يزد،اولين خسارت از سوي شهرداري پرداخت شد .
راهكارهاي ارتقاء جستجو و نجات در بافت‌هاي فرسوده شهري
مجموعه اميرچقماق همچنان در مقام اول بيشترين بازديد كننده نوروزي
تفکيک زمينهاي افتاده راه حلي براي جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز در یزد
انتصاب داخلی دو مدیر کل در شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران
مراسم نیکو داشت شادروان مهندس سید علی علوی راد
انتصاب سرپرست جدید شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 8 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 187 مرتبه
 » بازدید دیروز: 706 مرتبه
 » کل بازدید: 2397067 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • کارخانه اقبال

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • میراللهی

  • خانه علومی

  • حسینیه ناظم التجار

  • خانه رشتیان