بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > شركت عمران و مسكن سازان بهين شار ميبد > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


میبد با 884 هکتار بافت فرسوده ، به لحاظ وسعت بافت دومین شهر استان است.
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/10/13

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد در جلسه بررسی توزیع تسهیلات مسکن مهر در بافت فرسوده شهر میبد با بیان مطلب فوق گفت : حدود 28 درصد محدوده قانونی شهر میبد به عنوان بافت فرسوده شناسائی و مصوب شده و لازم است با توجه به ارزش های تاریخی حاکم بر تمام شهر میبد به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود تا ضمن پاسداشت ارزش های ماندگار شهر ، نسبت به نوسازی و بهسازی بافت شهری نیز اقدام شود.

محمد مهدی شرافت در این جلسه که در محل فرمانداری میبد و باحضور معاونین فرمانداری و شهرداری ، عضو شورای شهر و رؤسای میراث فرهنگی و بانک مسکن میبد و نیز مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان بهین شار میبد برگزار شده بود ضمن تشریح شرایط و چگونگی اعطای تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده افزود: از آنجا که میبد بعد از به لحاظ وسعت بافت فرسوده شهری دوم می باشد انتظار می رود تا با هماهنگی بیشتر و اطلاع رسانی مناسب امکان بهره مندی واجدین شرایط برای دریافت وام نوسازی فراهم گردد.

مهندس شرافت گفت : شرکت مسکن سازان بهین شار میبد می تواند به عنوان یک مجموعه بین بخشی نقش تسهیل گری را برای بهتر شدن اطلاع رسانی و هماهنگی بین بخشی بین نهادهای ذیربط ایفا نماید و در صورت واگذاری نقش تعریف شده ی بیشتر و به آن شرکت ، شاهد بهبود وضعیت در این زمینه خواهیم بود. 

رئیس میراث فرهنگی میبد نیز با اشاره به هماهنگی با شهرداری آمادگی میراث فرهنگی را برای پاسخ به استعلام شهرداری حداکثر طی یک هفته اعلام نمود.

مهندس دهقانی همچنین گفت : لازم است اعتبار مناسبی برای بهسازی بافت تاریخی نیز اختصاص داده شود و نوسازی واحدها نیز با معیارهای میراث فرهنگی تطابق داشته باشد. ضمناً قبل از موافقت میراث تخریب واحد موجود انجام نشود.

عضو شورای شهر میبد نیز در این جلسه گفت : بافت میبد پیچیدگیهای خاص خود رادارد و باید در نوسازی به آنها توجه شود.

دهستانی در ادامه بر اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی خصوصاً به صورت حضوری و بویژه درمساجد تأکید نمود.

رئیس بانک مسکن میبد نیز در این جلسه با توجه به لزوم استعلام از شهرداری و اداره ثبت گفت : عمده مشکل مالکین در تعریف محدوده تبتنی املاک است که در صورا همکاری بیشتر ادارات ذیربط می توانیم سریعتر نسبت به اعطای تسهیلات اقدام نماییم.

برزگردر ادامه گفت : در سال 88 بیست مورد و در سال جاری تا کنون 18 مورد تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

معاون شهرداری میبد بر تلاش بشتر شهرداری برای رسیدن به نقطه مطلوب در این بخش تأکید کرد. بابائیان همچنین به برنامه های تبلیغی شهرداری برای اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای استفاده از فرصت و نوساز واحدهای مسکونی خود اشار نمود.

مهندس سلیمانیان ، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان بهین شار میبد نیز بر آمادگی کامل این شرکت برای الگوسازی و زمینه سازی فعال شدن مردم در بخش نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و همچنین ایفای نقش هماهنگ کننده بین بخشی را اعلام نمود.

معاون فرماندار میبد در این نشست با مقایسه اقدامات انجام شده توجه دستگاههای اجرایی شهر به لزوم هماهنگی بیشتر و تسهیل کار مراجعین جلب نمود .

هدائی گفت : اطلاع رسانی بسیار محدود بوده و لازم است به نحو شایسته تری اقدام شود و در این راستا فرمانداری همایشی را برای توجیه علاقمندان ، مسئولین و مردم در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد.


منبع خبر: روابط عمومي شرکت عمران ومسکن سازان استان یزد
تعداد مطالعه 3509 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
تهیه گزارش عملکرد شرکت عمران و مسکن سازان بهین شار میبد
انتخاب مدیرعامل جدید
پیشنهاد تهیه طرح پژوهشی پتانسیل یابی گردشگری با تاکید بر بافت ارزشمند تاریخی شهرستان میبد
برگزاری جلسه
میبد با 884 هکتار بافت فرسوده ، به لحاظ وسعت بافت دومین شهر استان است.
برگزاری جلسه
تشکیل جلسه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر میبد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 227 مرتبه
 » بازدید دیروز: 166 مرتبه
 » کل بازدید: 2401007 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • میراللهی

  • خانه هوشمند

  • زرگر یزدی

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل