بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


امسال 148 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی بافتهای فرسوده پیش بینی شده است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/1/30

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به وجود 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور، گفت: تاکنون فقط حدود 7 درصد این محدوده نوسازی و بهسازی شده است.


    محمدحسین جوانمردی روز سه شنبه مورخ 24/1/89 در جمع خبرنگاران در محل شركت عمران و مسكن سازان استان يزد با اشاره به وجود 65 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور، خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده کشورمان یک سرمایه عظیم و ارزشمند است که شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با احیاء و بهسازی این گستره ی بافت های فرسوده در شهرها بحث توسعه پایدار و توسعه درونی شهرها را تحقق می بخشد.

     وی با بیان این که زیرساخت های لازم در محدوده بافت های فرسوده فراهم است و در بخش هایی نیز نیاز به اصلاح و تقویت دارد، اظهار نمود: با در نظر گرفتن خاطرات و قابلیت هایی که برای ساکنین و مالکین بافتهای فرسوده که در واقع هویت اصلی و قدیمی شهرها مرتبط با این مجموعه بافت هستند، ماموریتی که برای شرکت عمران و بهسازی شهری کشور تدوین شده، بحث بهسازی و نوسازی این بافت ها می باشد که در راس کارهای در دست اقدام این شرکت قرار دارد.

    جوانمردی متذکر شد: متاسفانه به دلیل گرفتاری های دیگری که در بحث مسائل مدیریت شهری وجود داشته، کمتر به این مقوله توجه شده است به طوری که تا پایان سال 1388 تنها حدود 7 درصد این محدوده بافت فرسوده  مورد نوسازی و بهسازی قرار گرفته و 93 درصد باقی مانده است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به این که در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله، بیشترین تلفات در محدوده بافتهای فرسوده و مناطق روستایی اتفاق می افتد، موضوع بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش تلفات جانی و خسارات مالی در گذشته توسط هیات دولت مصوب شده است و با رویکرد جدید و توجه ویژه ای که دولت نهم و دهم در این مورد داشته، تسهیلات مناسبی برای بحث نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

      عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده سالجاری برای نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده کشور 48 میلیارد تومان در ردیف قانون بودجه و 100 میلیارد تومان از محل فروش املاک و سهام شرکت های زیر مجموعه این شرکت می باشد که در صورت تحقق این موضوع امسال 148 میلیارد تومان درخصوص تامین زیرساخت های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده کشور هزینه خواهد شد.

     وی همچنین یادآور شد: امسال پرداخت تسهیلات مورد نیاز نوسازی و بهسازی به 40 هزار واحد مسکونی از ردیف اعتباری این بخش نیز در دستور کار خواهد بود.

       جوانمردی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: براساس وظایف تعریف شده برای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، تامین زیرساخت ها، اجرای پروژه های محرک و ایجاد مشوق ها و تسهیلات برای اجرای عملیات بهسازی و نوسازی توسط خود مردم و بخش خصوصی وظیفه ی این شرکت است و نباید آن را با اجرای پروژه های عمرانی اشتباه گرفت.

      وی اضافه کرد: بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نیازمند یک عزم ملی است و بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود، لذا بحث اطلاعرسانی و جلب و جذب مشارکت های مردمی در این مورد به عنوان یک سیاست و هدف در سرلوحه ی کارهای شرکت قرار دارد.

     وی همچنین خواستار مساعدت و یاری دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ها، مسکن و شهرسازی، شرکت های خدماتی مانند توزیع برق، آب و فاضلاب و ... شد.

      عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه شاخص های ریزدانه بودن املاک بافت، کم عرض بودن معابر و نفوذناپذیر بودن بافت، و بحث عدم پایداری ساختمان های بافت را سه شاخص تعیین فرسوده بودن بافت بیان کرد و گفت: استان یزد در مجموع 4 هزار و 876 هکتار بافت فرسوده دارد که 3/14 درصد سطح شهرهای استان و حدود 7 درصد بافتهای فرسوده کشور را شامل می شود.

     جوانمردی در پایان اقدامات شرکت عمران و بهسازی مسکن سازان استان یزد در احیاء و بهسازی بناهای تارخی، اجرای پروژه های الگو و ایجاد تغییر کاربری در خصوص برخی از واحدهای واقع در بافت فرسوده و تاریخی استان که منجر به رونق بخشیدن به این بافت شده را خوب ارزیابی کرد.
 


منبع خبر: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد
تعداد مطالعه 3205 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
هیات واگذاری با فروش 5 شرکت دولتی موافقت کرد.
وزير مسكن در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس خبر داد:آغاز واگذاري واحدهاي مسكوني مهر از هفته آخر شهريور
معاون وزير :‌ در برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور يك‌ميليون و 250 هزار واحد مسكوني نوسازی خواهد شد .
رييس انجمن شركت‌هاي ساختماني:60 درصد ظرفيت شركت‌هاي ساختماني خالي است.
معاون وزیر مسکن وشهر سازی: تحويل 500 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال
پیش فروش واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است
وزير مسكن و شهرسازي: تحريم‌ها بر اجراي مسكن مهر اثري ندارد
همزمان با میلاد امام علی (ع) عملیات اجرائی مرمت و احیاء سرای درج آغاز شد.
رشد 12 درصدي قيمت و 25 درصدي اجاره‌بهاي مسكن در تهران
موفق نبودن توريسم ايران تنها ناشي از بازاريابي نادرست نيست.
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 130 مرتبه
 » بازدید دیروز: 188 مرتبه
 » کل بازدید: 2403701 مرتبه
 » میانگین: 428 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه رشتیان

  • حمام خان

  • زرگر یزدی

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • سرای گذشتی

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی