بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


*نگاهي به طرح مسكن مهر ملكي*
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/9/16

يك كارشناس مسكن: طرح خودمالكي در بافت‌هاي فرسوده اجرا شود

چندي پيش يكي از اعضاي شوراي عالي مسكن با اشاره به نظر وزير راه و شهرسازي مبني بر اجراي مسكن مهر در سال 91 ، اظهار كرد كه مسكن مهر ملكي يكي از شيوه‌هاي ساخت مسكن مهر است به صورتي كه فرد مالك زمين است و با دريافت تسهيلات از دولت، واحدها را ساخته و خودش متقاضي واجد شرايط پيدا مي‌كند.

مقداد همتي با اشاره به اين‌كه نظر وزير بيشتر اين است كه در سال 91 مسكن مهر بيشتر به شيوه ملكي ساخته شود، گفته است كه اعلام مي‌كنم هر كس داراي زمين در محدوده شهر است و پروانه ساخت دارد، مي‌تواند اقدام به ساخت مسكن مهر ملكي كند.

در اين زمينه يك كارشناس مسكن گفت: بهتر است طرح خود مالكي در بافت‌هاي فرسوده اجرا شود تا از تبعات دور‌شدن از شهرها و گسترش آنها نيز جلوگيري شود.

احمدرضا سرحدي در گفت‌وگو با انجمن دانشجويان خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اگر قرار است براي اجراي طرح خودمالكي مسكن مهر از منابع عمومي به اشخاص خصوصي و انبوه‌سازان، زمين‌هايي واگذار شود، بايد نظارت كاملي بر اين فرآيند صورت گيرد تا دست سوء‌استفاده‌گرها قطع شود.

وي افزود: اگر در ازاي زميني كه واگذار مي‌شود، تعيين قيمت كنند و در پايان آن را به افرادي كه شناسايي و ثبت‌نام شده‌اند واگذار كنند، اين طرح موفق خواهد بود.

سرحدي در ادامه با بيان اين‌كه هر طرحي داده مي‌شود بايد با هدف رفع مشكل افراد نيازمند باشد، تصريح كرد: باتوجه به شرايط موجود، بايد مسوولان به احياي بافت‌هاي فرسوده در كلان‌شهر‌ها بپردازند كه اين كار چه از طريق دادن تسهيلات به مردم و چه انبوه‌سازان صورت مي‌گيرد.

اين كارشناس همچنين با تاكيد بر اين‌كه لازم است طرح خو مالكي مسكن مهر در بافت‌هاي فرسوده اجرا شود، اظهار كرد: چنين كاري فوايد زيادي دارد، چراكه خدمات زيربنايي كافي در اطراف اين بافت‌ها وجود دارد. هم‌چنين اين بافت‌ها در دل شهرها هستند و دسترسي كافي به تمام نقاط شهر دارند.

وي در ادامه به مزيت‌هاي ديگر اجراي اين طرح در بافت‌هاي فرسوده اشاره و گفت: به دليل تراكم و فشردگي بافت‌هاي فرسوده، امنيت آنها پايين است و در برابر بلاياي طبيعي مقاوم نيستند كه بايد احيا شوند.

سرحدي ادامه داد: نوسازي اين بافت‌ها علاوه بر اين‌كه مي‌تواند زيبايي را به شهرها بازگرداند، كانون‌هاي فساد و نارسايي را كه بعضا در اين بافت‌ها ديده مي‌شود از بين مي‌برد.

اين كارشناس در پايان بيان كرد: اگر اين بافت‌ها به ازاي مثلا هر 4_3 بلاك تجميع شوند و دولت به كساني كه مي‌خواهند اين بافت‌ها را احياء كنند، تسهيلات داده و با كاهش عوارض شهري آنها را تشويق كند، طرح خودمالكي به موفقيت چشم‌گيري دست خواهد يافت. همچنين علاوه بر اين‌كه به ميزان زيادي در سرمايه‌هاي مملكت صرفه‌جويي مي‌شود، چندين برابر بازدهي خواهد داشت.


منبع خبر: خبرگزاری دانشجوی ایران
تعداد مطالعه 2003 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
برگزاری جلسه با ریاست اداره ثبت و اسناد و املاک
بازدید
15آبان، آخرين فرصت ثبت‌نام دانشجويان متقاضي «مسكن مهر»
پروژه های در حال اجرا باید الگویی مناسب برای سرمایه گذاران و سازندگان باشد
جلسه ای در محل اداره کل راه و شهرسازی
نشست بافت فرسوده
وزير مسكن وشهرسازي تاكيد كرد: اجباري كردن نمادهاي معماري ايراني- اسلامي ضروري است
بررسی طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر میبد
جلسه کمیته فنی
آغاز دوره های آموزش بافت فرسوده در سطح مدارس استان یزد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 222 مرتبه
 » بازدید دیروز: 297 مرتبه
 » کل بازدید: 2395669 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه اولیاء

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • میراللهی

  • خانه عطائیان

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • موید علایی