بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اقتصادی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


پاسخ وزارت به گزارش روزنامه دنياي اقتصاد: دولت شرايط و مزاياي مسكن مهر را در محدوده بافت محیا میکند
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/6/4

پاسخ وزارت به گزارش روزنامه دنياي اقتصاد: دولت شرايط و مزاياي مسكن مهر را در محدوده بافت هاي فرسوده مهيا نموده است

دولت مزاياي مسكن مهر  در محدوده  بافت هاي فرسوده  مهيا نموده است

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران به نقل از روزنامه دنياي اقتصاد ،‌ در پاسخ وزارت مسكن و شهر سازي آمده است احتراما پيرو درج مطلبي با عنوان «تدابير تامين آب و برق در مسكن مهر» در تاريخ 17/5/89 در آن روزنامه، توضيحات ذيل ارسال مي‌گردد، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات در اولين شماره پيش رو نسبت به انعكاس آن اقدام فرماييد:

 - حجم و گستردگي بزرگ‌ترين طرح ملي در حوزه مسكن (مسكن مهر)، محدوديت‌ها و مشكلاتي را ايجاب مي‌نمايد از جمله مي‌توان به محدوديت خدمات زيربنايي و روبنايي اشاره نمود كه جهت رفع آن، دولت با محوريت وزارت مسكن و شهرسازي با تمام ظرفيت به موضوع ورود نموده‌اند.

در همين راستا وزارت نيرو متعهد گرديده است متناسب با پيشرفت مسكن مهر و بر اساس اولويت‌هاي هر پروژه، زيرساخت‌هاي مورد نياز را فراهم نمايد. اخيرا نيز تفاهم‌نامه‌اي ميان وزراي نيرو و مسكن و شهرسازي در ارتباط با چگونگي اجراي شبكه‌هاي آب و برق و فاضلاب واحدهاي مسكن مهر توسط وزارت نيرو صورت پذيرفته است، لذا با تمهيدات صورت گرفته، بسياري از نگراني‌ها در اين خصوص مرتفع گرديده است.پيرامون لزوم ظرفيت‌سازي توسط وزارت نيرو نيز به طور طبيعي اين وزارتخانه با داشتن برنامه‌هاي كوتاه مدت و ميان مدت، متناسب با شرايط رو به توسعه كشور، طرح‌هاي مورد نياز را در دستور كار خواهد داشت.

2 - در خصوص احداث مسكن مهر در بافت‌هاي فرسوده بايد گفت با توجه به مشكلات ناشي از مالكيت بافت‌هاي فرسوده امكان پاسخگويي سريع به تقاضاي متراكم ناشي از سال‌هاي گذشته از اين طريق ميسر نبود؛ خصوصا اينكه با ورود متقاضيان جديد ناشي از متولدين دهه 65-1355 در صورت عدم ورود دولت، مازاد تقاضاي مسكن با افزايش مواجه مي‌گرديد؛ ضمن اينكه بافت‌ها فرسوده با محدوديت‌هاي فني، اجتماعي، اقتصادي و ... نيز مواجه بوده‌اند.

با اين حال دولت از نوسازي بافت‌هاي فرسوده غافل نبوده است و مسكن مهر طرحي به موازات طرح نوسازي بافت‌هاي فرسوده مي‌باشد. مضافا اينكه دولت با تسري مسكن مهر به طرح‌هايي چون اضافه اشكوب، خود مالك‌ها و ... امكان بهره‌مندي مالكين بافت‌هاي فرسوده از مزاياي مسكن مهر را نيز- در صورت داشتن شرايط لازم- مهيا نموده است.

3 - شهرسازي، بستر و پيش نياز احداث مسكن مي‌باشد بر همين اساس مكان‌يابي مسكن مهر با توجه به ملاحظات شهرسازي كه داراي ابعاد متنوعي چون ابعاد اقتصادي، اجتماعي، جغرافيايي، فني، امنيتي، فرهنگي و ... مي‌باشد، صورت پذيرفته است و در يك مورد نيز كه به دليل محدوديت زمين، دقت لازم در انتخاب مكان جهت ساخت مسكن مهر مبذول نگرديده بود با تذكر و دستور صريح وزير محترم مسكن و شهرسازي سريعا نسبت به اصلاح مكان پروژه اقدام گرديد. واقع مطلب اين است كه به جز كلانشهرها در اكثر مناطق كشور، مسكن مهر در زمين‌هاي مرغوب و رو به توسعه شهرها ايجاد گرديده است؛ ولي در كلانشهرها با توجه به محدوديت‌هاي گوناگون از جمله محدوديت ناشي از طرح‌هاي جامع و تفصيلي و همچنين ملاحظات ناشي از آمايش سرزمين، مسكن مهر در شهرها و شهرك‌هاي اقماري كلانشهرها احداث گرديده است كه با توجه به رعايت ملاحظات شهرسازي در اين شهرهاي جديد، شاهد استقبال مناسبي براي اسكان آتي در اين مناطق مي‌باشيم.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری از روابط عمومی وزارت مسکن
تعداد مطالعه 2932 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
نورصالحی به مهر اعلام کرد: پروژه مپسا اردیبهشت افتتاح می‌شود
همزمان با میلاد امام علی (ع) عملیات اجرائی مرمت و احیاء سرای درج آغاز شد.
معاون وزير مسكن و شهر سازي : حل مشكل خانه هاى بدون سند بافت هاى فرسوده
در ديدارمديران شركت چيني با معاون وزير مسكن و شهر سازي مطرح شد :‌آمادگي شركت چيني جهت ساخت مسكن مهر
وام 18 ميليون توماني مسكن 3 ماه تمديد شد .
افزایش اعتبارات بخش مسکن وشهرسازی
سال ‪ ۲۰۰۲‬ميلادي ، بالاترين ميزان درآمد تاريخ ايران از بخش گردشگری
مشارکت در عزم و اراده نوسازی مالکان ، سرمایه گذاران و سازندگان از دلایل اصلی در نوسازی
هیات واگذاری با فروش 5 شرکت دولتی موافقت کرد.
وزير مسکن و شهرسازي اظهارداشت : دولت براي تامين زيرساختهاي آب و برق و تصفيه خانه فاضلاب مسکن مهر
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 5 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 97 مرتبه
 » بازدید دیروز: 224 مرتبه
 » کل بازدید: 2395768 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه رشتیان

  • حسینیه ناظم التجار

  • خانه شکوهی

  • حمام خان

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • خانه عطائیان