بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


نياز ساليانه استان به نوسازي ساليانه 488 هكتار از بافت‌هاي فرسوده شهري
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/10/7

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد با تاكيد بر نياز ساليانه استان به نوسازي 488 هكتار از بافت‌هاي فرسوده شهرها، از پرداخت تسهيلات مسكن مهر براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده استان خبر داد.

       محمدمهدي شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)-منطقه يزد، با بيان اينكه بافت‌های فرسوده شهری اولویت برنامه‌ی ایمن‌سازی سکونتگاه‌های مردم در برابر زلزله هستند كه جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفردر پهنه‌ای به مساحت 65هزار هکتار در آن سكونت دارند، سهم استان یزد از بافت‌هاي فرسوده را 4 هزار و 876 هكتار معادل 8 درصد بافت فرسوده کشور اعلام داشت.

   وي افزود:  14 درصد محدوده قانونی شهرهای استان و 19 درصد محدوده قانونی شهر یزد به مساحت 2 هزار و 620  هکتار به عنوان محدوده بافت فرسوده شناسائی و به تصویب مراجع قانونی ذیربط رسیده است.

     شرافت با اشاره به اينكه هر ده سال یک زلزله با قدرت بیش از 7 ریشتر در ایران رخ می دهد و در حال حاضر بیش از 13 سال از زلزله با این شدت می‌گذرد” گفت: بنابراین احتمال وقوع زلزله طبیعی است و مسؤولان بویژه مدیران شهری باید زمینه‌ای فراهم سازند تا مردم ساختمان‌های خود را برابر زلزله‌ای با این قدرت مقاوم نموده یا نوسازی نمایند.

    مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان يزد تصريح كرد: در وضعیت کنونی برای نجات ساکنین یزد از وقوع بحران به هنگام زلزله احتمالی نیاز به معجزه داریم چرا كه در استان یزد بر اساس قانون برنامه ی پنجساله پنجم توسعه باید هر سال 488 هکتار بافت فرسوده نوسازی شود که این میزان در شهر یزد معادل 262 هکتار است و شهرداریها به عنوان محور و مسؤول مستقیم نوسازی باید به صورت جدی وارد این عرصه‌ی سخت کاری شوند و با جلب مشارکت مردم و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات تخصیصی از سوی دولت را فراهم نمایند.

    شرافت ادامه داد: هر چند اعداد و ارقام بسیار بزرگ و سنگین است ولی در صورت همدلی و هماهنگی مردم و مدیران، شناسائی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و فراگیری تجارب موفق شهرهای دنیا، با توکل به ذات الهی می‌توانیم در این مسیر از پیشتازان باشیم.

     وي با اشاره به اعطای تسهیلات از خط اعتباری مسکن مهر در بافت فرسوده افزود: تاکنون اولویت برنامه‌های شرکت توجه به بافت قدیم بوده كه طی 2 سال تلاش فراوان، تنها موفق به پرداخت 270 مورد تسهیلات مقاوم سازی و 230 مورد وام نوسازی شديم و از آنجا که عدم استفاده از این فرصت طلائی ایجاد شده توسط دولت را نوعی ناسپاسی و کفران نعمت می دانیم لذا با اولویت قراردادن يك هزار و 900 هکتار از بافت فرسوده تلاش خواهیم کرد تا زمینه جذب همه سهمیه استان از محل خط اعتباری مسکن مهر را فراهم آوریم و در این مسیر انتظار مساعدت همه و به خصوص شهرداران شهر های دارای بافت فرسوده راداریم.

    شرافت ادامه داد: سهمیه استان از تسهیلات مسکن مهر در بافت فرسوده 900 واحد بوده که تاکنون 360 مورد به بانک مسکن برای اخذ وام  معرفی شده‌اند و با تغییر  اولویت فعالیت شرکت و دعوت از انبوه  سازان انتظار داریم تا در جذب سهمیه استان موفق باشیم.

وی در توضیح  تسهیلات مذکور گفت: تسهیلات از محل خط اعتباری مسکن بوده و شرایط  آن با طرح مسکن مهر مطابقت دارد با این تفاوت که در محدوده بافت فرسوده موضوع فرم "ج" مطرح نیست و هر فرد پس از دریافت پروانه از شهرداری می‌تواند بر اساس شیوه ساخت و به ازاء هر واحد 20 تا 25 میلیون تومان بدون سپرده  گذاری تسهیلات دریافت کند و این فرصتی نادر در تاریخ نوسازی شهرهای کشور است که نظیر نداشته و به نظر می‌رسد قابل تکرار نیز نباشد.

     وي تاكيد كرد: عدم زمینه سازی برای بهره برداری  از آن توسط مسؤولین و عدم استفاده از این طرح عظیم توسط مردم  علاوه بر از دست دادن فرصت، نوعی کفران نعمت است و ساکنین دارالعباده یزد باید از ناسپاسی به دور باشند.


منبع خبر: خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)-منطقه يزد
تعداد مطالعه 2311 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
زلزله 24 ساعت قبل از وقوع قابل تشخیص شد.
نگرش ميراث فرهنگي بايد همگام با ساير ضرورت‌هاي حيات شهري نسبت به احياي بافتهاي فرسوده تغيير كند.
بافتهای فرسوده، مشکل تسهیلات ندارند
بازديد از پروژه تجاري درج
وزير مسكن و شهرسازي از اعلام آمادگي 29 شركت‌ خارجي براي مشاركت در اجراي طرح مسكن مهر در كشور خبر داد
گردهمایی معاون وزیر با مدیران ستادی
دولت قصد دارد قطار مسکن مهر را با سرعت و شتاب زیاد در محدوده بافت های فرسوده شهری به حرکت در بیاورد.
طرح حمايت از احيا، ‌بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به تصویب نمایندگان مجلس رسید
معاون وزير مسكن و شهرسازى: : سياست دولت دهم تسريع در روند احيا و نوسازى ساختمانهاى فرسوده
به جاي گسترده‌تر كردن تهران بايد با احياي بافت‌هاي فرسوده جمعيت بيش‌تري را اسكان دهيم .
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 5 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 1713 مرتبه
 » بازدید دیروز: 443 مرتبه
 » کل بازدید: 2399036 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • سرای گذشتی

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • میراللهی

  • خانه رشتیان

  • زرگر یزدی