بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اجتماعی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران:
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/8/19

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران هشت و نيم ميليون نفر از جمعيت شهري ايران در بافت هاي فرسوده ساكن هستند

عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اظهارداشت : هشت ميليون و 500 هزار نفر از جمعيت شهري كشور در بافت هاي فرسوده ساكن هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به نقل از سایت شرکت عمران و مسکن سازان استان اردبیل  محمد آييني در آيين گشايش دوره آموزشي مباني نظري مداخله در بافت هاي فرسوده شهري در اردبيل با بیان مطلبفوق گفت : اين تعداد، معادل 15 درصد از جمعيت شهري ايران را شامل مي شود.عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  با اشاره به اينكه حدود 11 درصد از وسعت شهرهاي كشوردر محدوده هاي بافت فرسوده قرار دارد، اظهارداشت : اكثر خانواده هاي ساكن در اين بافت ها بر گردن نظام و انقلاب اسلامي حق زيادي دارند و به لحاظ مذهبي بودنشان اغلب از ايثارگران مي باشند.

آييني درتعريف بافت هاي فرسوده گفت: بلوك‌ها و مناطقي كه بيش از 50 درصد بناهاي آن ناپايدار و فاقد سازه مقاوم و بيش از 50 درصد معابري كه عرض كمتر از شش متر و املاك آن عرصه‌اي كمتر از 20 مترمربع داشته باشند، در رديف بافت‌هاي فرسوده به ‌شمار مي آيند.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه  براساس اين تعريف تاكنون در نزديك به 400 شهر ايران معادل 65 هزارهكتار بافت فرسوده شناسايي شده كه ساكنان آن ها اكثرا از خانواده هاي متوسط به پايين هستند.گفت: زمين هاي موجود در اكثر بافت هاي فرسوده موجود در شهرهاي كشوراز رونق مناسبي برخوردار نيستند و به همين علت تعدادي از خانواده هاي ساكن آن ها كه درآمد بطور نسبي بيشتري دارند، آن محله ها را ترك مي نمايند.

ایشان  پرداخت تسهيلات مناسب براي ساخت واحدهاي مسكوني در اينگونه بافت ها را از اقدام هاي مهم در اين زمينه در چند سال اخير ذكر كرد.

آييني با تاكيد بر لزوم تعامل اداره ها و ارگانهايي چون ميراث فرهنگي، شهرداري و مسكن و شهرسازي براي احياي بافت هاي فرسوده شهري گفت : به جرات مي توان گفت كه هيچ فرد ايراني حاضر نمي شود حتي يك عنصر ازعناصر فرهنگي و ارزشي خود را از دست بدهد.

وي افزود: توجه به مرمت، احيا و رونق بناها و آثار باستاني و تاريخي ارزشمند در شهرهاي كشور كه اغلب در بافت هاي قديمي و فرسوده قرار دارند به بهسازي و نوسازي اينگونه بافت ها كمك موثري مي كند و نمونه هاي روشني از آن ها را در بعضي از شهرهاي تاريخي كشور شاهد بوده ايم.

آييني گفت: بايد همگان دست در دست هم هنر به خرج دهيم تا سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در بافت هاي فرسوده سوق داده شوند كه اين موضوع راه مطمئن و مناسبي براي رونق اينگونه بافت ها و در نتيجه نوسازي و بهسازي آن ها مي باشد.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از حاشيه نشيني و وجود بافت هاي فرسوده به عنوان دو بيماري در شهرها به ويژه شهرهاي بزرگ ياد كرد و اظهارداشت : براي يافتن علت اصلي اين دو بيماري بايد به سال ها و چندين دهه عقب تر برگرديم.

ایشان  گفت: از وظايف اصلي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران سامان دهي و كمك به احياي بافت هاي فرسوده مي باشد.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 3230 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
حاج اسكندر اصلاني رئيس شوراي اسلامي شهر يزد پس از يك عمر خدمت صادقانه به مردم يزد به ديار باقي شتافت
١٨٠ مصوبه؛ دومين گام دولت براي تسريع در عمران و آباداني يزد
گردشگر نيوزيلندي: ميهمان نوازي ايرانيان منحصر بفرد است .
نتايج انتخابات شوراي شهر يزد مشخص شد.
آمارهای جالبی که یزد ي هادر سال 88 کسب کردند .
وزير مسكن و شهرسازي: همه بايد دست به دست هم دهيم تا "ما مي‌توانيم " محقق شود
درخواست اعلام «سال ملانصرالدين» از يونسکو
انتصاب سرپرست جدید شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
در پي بيمه منازل مسکوني شهر يزد،اولين خسارت از سوي شهرداري پرداخت شد .
در گذشت یکی از اساتید بنام معماری سنتی یزد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 58 مرتبه
 » بازدید دیروز: 174 مرتبه
 » کل بازدید: 2399273 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • حسینیه ناظم التجار

  • خانه اولیاء

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • خانه رشتیان

  • حمام خان

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)