بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > اجتماعی > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزير مسكن درگفت‌وگوبا خبرگزاري ايسنا:گره نوسازي بافت‌هاي فرسوده به دست مردم باز مي‌شود
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/6/4

معاون وزير مسكن و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اين‌كه گره احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به دست مردم باز مي‌شود، اظهارداشت : دولت به دنبال آن است كه بسترهاي لازم براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را با ارائه بسته‌هاي تشويقي ايجاد كند.

به گزاش روابط عمومي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران مهندس احمد صادقي - معاون وزير مسكن و شهرسازي - در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اينكه به نهضت عمومي و حضور گسترده و مشاركت پايدار مردم در عرصه احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده نياز داريم، گفت : در طول برنامه‌هاي اول، دوم و سوم صرفا هزار و 64 هكتار از بافت‌هاي فرسوده اصلاح شده است، اما بعد از سال 1384 و در برنامه چهارم سه هزار و 500 هكتار از اين مناطق نوسازي شده‌اند.

معاون وزير مسكن و شهر سازي با اشاره به اينكه تنها 7 درصد از بافت‌هاي فرسوده بازسازي و اصلاح شده‌اند.افزود :فرسوده باعث شده عمليات نوسازي به كندي پيش رود، اما رويكرد دولت دهم بر اين مبناست كه بستر لازم براي حضورگسترده و مشاركت پايدار مردم را به صورت يك نهضت عمومي ايجاد كنيم.

مهندس صادقي اظهار داشت : از آنجا كه مردم از امكانات و بسترهاي تشويقي كه براي آنها در نظر گرفته شده خبر ندارند، حضور و مشاركت آنان كمرنگ شده است؛ بنابراين دولت به دنبال آن است كه بسترها را با ارائه بسته‌هاي تشويقي ايجاد كند.

معاون وزير مسكن و شهر سازي  افزود : تسهيلات ارزان قيمت بدون سپرده، تخفيف در عوارض پروانه ساختمان، كمك به وديعه اسكان موقت،‌ پرداخت مبلغ يك ميليون تومان براي تخريب وساير بسترهايي كه متناسب با شرايط مكاني و زماني اعلام مي‌شود، به مشاركت پايدار مردم كمك مي‌كنند.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران  در ادامه به اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي اشاره و خاطرنشان كرد:‌ در اين راستا علاوه بر پويانمايي (انيميشن) كه تهيه شده و از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما پخش مي‌شود، شماره تلفن‌هايي براي برقراري ارتباط با مردم در نظر گرفته شده است و آمار تماس‌ها و پيامك‌هاي مردمي نشان مي‌دهد در اين زمينه جاي كار بسياري وجود دارد.

ايشان  با بيان اينكه  به دنبال تهيه پويانمايي دوم هستيم، تصريح كرد: آگهي‌هايي تهيه شده كه در خانه‌هاي موجود در بافت‌هاي فرسوده هدف پخش مي‌شود تا مردم از حقوق و تسهيلاتي كه براي آنها در نظر گرفته شده آگاه شوند.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران  گفت :‌ اگر مردم را از بسترهاي تشويقي آگاه كنيم، نهضت عمومي در بافت‌هاي فرسوده ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند عقب ماندگي‌هاي گذشته را جبران كند.

معاون وزير مسكن وشهرسازي با بيان اين‌كه پرداخت وام و ساير تسهيلات براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده، فرصتي براي مردم است، اظهارداشت : دولت به هر ميزاني كه مردم متقاضي باشند، آمادگي پرداخت تسهيلات را دارد.

مهندس صادقي گفت: در سال گذشته براي 30 هزار واحد مسكوني در بافت‌هاي فرسوده تسهيلات 14 و 15 ميليون توماني پرداخت كرديم و امسال نيز براي 58 هزار واحد تسهيلات 20 و 25 ميليون توماني پرداخت مي‌كنيم. به عبارت ديگر علاوه بر تعداد وام‌ها، مبلغ وام‌ها نيز افزايش يافته است.

معاون وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه ‌در مجموع طي سال گذشته و سال جاري بيش از دو هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات و اعتبارات دولتي را براي احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده اختصاص داده‌ايم، مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران  تصريح كرد: هم اكنون حدود 100 هزار واحد مسكوني دربافت‌هاي فرسوده در حال نوسازي است و پيش بيني مي‌كنيم تا پايان امسال 50 هزار واحد مسكوني به مردم تحويل داده مي‌شود.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری
تعداد مطالعه 2879 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
مراسم نیکو داشت شادروان مهندس سید علی علوی راد
نتايج انتخابات شوراي شهر يزد مشخص شد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كرمان:حفاظت از فرهنگ زرتشتيان، حفاظت از تاريخ کهن ايرانيان است .
رگزاری مراسم ختم آقای مهندس علوی راد
در پي بيمه منازل مسکوني شهر يزد،اولين خسارت از سوي شهرداري پرداخت شد .
گردشگر نيوزيلندي: ميهمان نوازي ايرانيان منحصر بفرد است .
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد : حدود ‌٩٥ درصد مصوبات دور اول سفر هاي استاني رييس جمهور اجرايي شده
١٨٠ مصوبه؛ دومين گام دولت براي تسريع در عمران و آباداني يزد
عضو هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران:
وزير مسكن و شهرسازي: همه بايد دست به دست هم دهيم تا "ما مي‌توانيم " محقق شود
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 80 مرتبه
 » بازدید دیروز: 174 مرتبه
 » کل بازدید: 2399295 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • سرای گذشتی

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • خانه علومی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • خانه شکوهی