بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون محترم وزیر راه و شهرسازی :
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1391/12/14

5237 هکتار بافت فرسوده در استان یزد شناسایی شده است .

 

معاون  محترم وزیر راه و شهر سازی :

5237  هکتار بافت فرسوده در استان یزد  شناسایی شده است

  معاون وزیر راه و شهر سازی  گفت :  5237 هکتار بافت فرسوده در ده شهر استان یزد شناسایی شده است .

 مهندس مجید کیان پور  با بیان  اینکه بافت هاى فرسوده مسئله جديدى در مباحث شهرسازى نيست اظهارداشت : در سال هاى اخير دولت عزم خود را براى بهسازى و نوسازى اين مناطق به صورت جدى جزم كرده تا علاوه بر ارتقاى خدمات و كيفيت زندگى در اين مناطق بتواند در يك حركت انقلابى و بزرگ معضل كمبود مسكن را جبران كند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی  عمران و بهسازی شهری ایران با یادآوری اینکه  ۷۲ هزار هكتار بافت فرسوده در۴۷۱ شهر كشور شناسايى شده است، گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازى و شهردارى ها بايد با اعمال سياست هاى تشويقى زمينه مشاركت مردم و سرمايه گذاران بخش خصوصى را جهت نوسازى و بهسازى بافت هاى فرسوده شهرى فراهم آوردند.

ایشان  در ادامه افزودند :  امسال  جهت نوسازی  واحدهای مسکونی دربافت های فرسوده هزار واحد از منابع داخلى بانك ها و ۱۰۰ هزار واحد ديگر هم از محل منابع مسكن مهر، اختصاص یافت که  نرخ سود تسهيلات در قالب مسكن مهر خود مالكى به ترتيب ۹ درصد، ۷ درصد و ۴ درصد براى شهر تهران، مراكز استانها و ساير شهرها می باشد  .

مهندس کیان پور  با اشاره به  اینکه تسهيلات فوق الذکر به افراد واجد شرايط داراى فرم (ج) سبز و سرپرست خانوار پرداخت میشود. و در صورتیکه فرم ج قرمز شده باشد  ميزان نرخ سود تعيين شده در بافت هاى فرسوده در دوران مشاركت معادل۲۰ درصد و در زمان فروش اقساطى ۱۵درصد است و براى هر واحد ۲۰ تا ۲۵ ميليون تومان تسهيلات نوسازى توسط بانك هاى عامل پرداخت مى شود كه ۲۰ ميليون تومان براى روش صنعتى، ۲۲ ميليون تومان براى نيمه صنعتى و ۲۵ ميليون تومان براى تمام صنعتى است.

وی  گفت :درسال جاری تا کنون به 152واحد مسکونی در بافت های فرسوده  استان یزد جهت دریافت تسهیلات نوسازی معرفی و از این تعداد 63واحد منجر به اخذ تسهیلات شده است .

 مهندس کیان پور ساخت  دو پروژه مشارکت مردمی  بلوار بسیج  و علیجی  را   بعنوان  پروژه  الگو در بافت های  فرسوده برشمرد  و گفت :  طرح  نوسازی و بهسازی  شهرهای ابرکوه –میبد –حمیدیا ومهریز در دست تهیه میباشد و طرح بافت تاریخی یزد به تصویب کمیسون ماده 5 رسیده و ابلاغ شده و طرح بافت فرسوده در مراحل نهایی تصویب میباشد .

معاون وزیر راه و شهر  سازی   در رابطه با بیان اینکه طرح  توانمند سازی  و ساماندهی  سکونتگاههای غیرر سمی   شهر های میبد و یزد با اعتباری بالغ بر 1300  میلیون ریال  تهیه  و به تصویب ستاد توانمند سازی استان رسیده است اظهارداشت  :  تا کنون 23 محله غیر رسمی در شهرهای میبد و یزد  شناسایی  شده است  که از  این میزان  6 محله بعنوان محلات هدف با مساحت 940 هکتارانتخاب و پروژه های توانمند سازی  در بخشهای کالبدی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... در آنها تعریف شده است .

 ایشان  در پایان از مردم مومن و شریف که در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی استان یزد  سکونت دارند خواست برای اجراء طرحها با مسئولین ، همکاری و مشارکت فعال داشته باشند . 


منبع خبر: روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
تعداد مطالعه 1827 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
بازدید مدیرعامل شرکت مسکن سازان از محله شیخداد مورخ 22/5/90
تفاهم نامه
تشکیل جلسه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی بافت فرسوده
بررسی طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر میبد
سناريوي رسمي براي بازار مسكن
جلسه معارفه مشاور
پیشنهاد وزیر سابق راه و ترابری برای حل مشکل بافت‌های فرسوده شهر
ورود شش بانك جهت احياء و نوسازی بافت فرسوده شهرهاي كشور
پرداخت كمك وديعه اسكان موقت مي‌تواند انقلاب عظيمي در توسعه و نوسازي بافت‌هاي فرسوده ايجاد كند
مصوبات جلسه شورای مسکن استان در خصوص اعتبار مسکن مهر دربافت فرسوده
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 5 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 130 مرتبه
 » بازدید دیروز: 127 مرتبه
 » کل بازدید: 2393866 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • خانه شکوهی

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • خانه علومی

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • حمام خان