بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:نوسازی 250 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/7/28

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی گفت: در سال جاری هدف‌گذاری در بافت فرسوده 150 هزار واحد در کشور است و 100 هزار واحد نیز در سال 87 تا 89 هدف‌گذاری شده بود که در مجموع 250 هزار واحد هدف‌گذاری ماست که قسمت اعظم اینها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید کیانپور سه‌شنبه شب در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: حدود 70 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده در 450 شهر کشور شناسایی شده است.
وی ادامه داد: از این 70 هزار هکتار بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف شدند با توجه به سیاست‌های راهبردی و حمایت‌هایی که ایجاد می‌کنند از طریق تشویق و سیاست‌گذاری برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نوسازی و بهسازی شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی اضافه کرد: برای این کار نخستین اولویت این است که طرح و مطالعه جامع در خصوص بافت‌های فرسوده داشته باشیم که 30 هزار هکتار از مجموع 70 هزار هکتار، تاکنون طرح‌های مطالعاتی بهسازی و نوسازی آنها آماده و در کمیسیون‌های ماده پنج مصوب شده و یا در حال تصویب است.
 
* افتتاح 30 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده
وی افزود: 12 هزار هکتار از بافت فرسوده نیز در دست تهیه و بررسی است و 13 هزار هکتار نیز در حال انتخاب مشاور و عقد قرارداد با مشاور برای تهیه طرح‌های بهسازی و نوسازی است که در مجموع برای 55 هزار هکتار از 70 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده تا پایان شهریور ماه سال 91، طرح‌های عمران تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج استان‌ها می‌رسد.
کیانپور اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از سال 87 تا سال 89، 100 هزار واحد به بانک‌های عامل مسکن معرفی شدند و از این تعداد 30 هزار واحد تا پایان سال 89 آماده بهره‌برداری شدند و 30 هزار واحد دیگر نیز تا پایان مهر ماه آماده بهره‌برداری و افتتاح است و 40 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال آماده افتتاح می‌شود.
وی عنوان کرد: در سال 90، 150 هزار واحد هدف‌گذاری شده است که در حال حاضر 90 هزار واحد در شش بانک ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت و رفاه در حال انعقاد قرارداد و معرفی به بانک است و هر متقاضی واجد شرایطی که مجوز نوسازی از شهرداری دریافت کند و مراجعه به شرکت‌های عمران مسکن ساز ‌یا ادارات کل مسکن و شهرسازی داشته باشد، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر‌نشان کرد: در سال 90 هدف‌گذاری 150 هزار واحد در کشور است و 100 هزار واحد نیز در سال 87 تا 89 هدف‌گذاری شده بود که در مجموع 250 هزار واحد هدف‌گذاری است که قسمت اعظم اینها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
* معرفی 3600 واحد مسکونی بافت فرسوده به بانک‌های عامل
وی در ادامه به ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده قزوین اشاره و اظهار کرد: در استان قزوین یک‌هزار و 600 واحد در نیمه نخست سال جاری به بانک‌ها معرفی شدند که حدود یک‌هزار و 800 واحد در سال 89 بوده که با توجه به 200 واحد در سال 88، در مجموع 3 هزار و 600 واحد تاکنون برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کیانپور اعلام کرد: در حال حاضر از مجموع واحدهای مذکور در استان، یک‌هزار و 300 واحد تا پایان مهر ماه آماده بهره‌برداری است و 350 واحد نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم مابقی واحدها نیز تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص تسهیلات پرداختی در بافت‌های فرسوده توضیح داد: در بافت‌های فرسوده تسهیلات 20 میلیون تومانی برای ساخت به روش سنتی (غیر‌صنعتی) و تسهیلات 25 میلیون تومانی برای روش صنعتی پرداخت می‌شود که سود این تسهیلات در دوران مشارکت 11 درصد و 12 درصد نیز برای فروش اقساطی است.
 
* عدم محدودیت در پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی تأکید کرد: هیچ محدودیتی در راستای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و تسهیلات پرداختی بدون سپرده‌گذاری است و بانک‌هایی که با ما طرف قرارداد هستند، این تسهیلات را برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌کنند و بنای حمایت ما نیز نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مسکونی است.
وی ادامه داد: از 90 هزار واحدی که در مرحله اول توزیع کردیم تاکنون حدود 36 هزار مورد به بانک‌ها معرفی شده و قسمت اعظم آن منجر به عقد قرارداد شده که برای این 90 هزار واحد یک‌هزار و 800 میلیارد تومان تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها صورت گرفته است.
کیانپور عنوان کرد: ما در بافت فرسوده می‌خواهیم ریز دانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری ساختمان را از بین ببریم و بافت فرسوده به بافتی گفته می‌شود که این سه شاخص را داشته باشد.
وی بیان کرد: ما در بافت فرسوده افزایش تولید مسکن را داریم؛ به طوری که 332 واحد پروانه نوسازی در قزوین اخذ و حدود یک‌هزار و 600 واحد تولید شده است که چهار برابر اضافه تولید واحد صورت گرفته و این در کاهش قیمت، نرخ اجازه بها و کنترل و تعدیل آن تأثیر دارد و در مسکن مهر نیز با توجه به تولید یکجا و زیاد، این موضوع در کاهش قیمت مسکن و اجاره اثرگذار است.
 
* مسکن مهر جهادی در راستای خانه‌دار شدن مردم
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسکن مهر گفت: 2.6 میلیون واحد در کشور در حال احداث است و با توجه به تعداد کل واحدی که در کشور وجود دارد، در هیچ برهه‌ای از زمان چنین تولید مسکنی در کشور سابقه نداشته است.
وی تأکید کرد: جهادی بالاتر از این در بخش خانه‌سازی در هیچ دوره‌ای رخ نداده است و جهاد عظیمی در راستای تولید مسکن برای خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط بوده است و تمام مسکن‌های مهر در راستای توسعه شهر بوده‌اند.


منبع خبر: خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس
تعداد مطالعه 2052 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
رشد سه برابري برنامه مسكن مهر در بافت هاي فرسوده شهري
تهیه طرح
برگزاری جلسه با هیات امنا و مسئولین اجرایی طرح توسعه امامزاده جعفر (ع)
بررسی برنامه اجرایی سال 92
چه کار داريد که منابع مالي مسکن مهر از کجا تأمين مي‌شود؟
بازدید
معاون وزیر راه و شهرسازی:
اطلاعیه
آموزش
ستاد "تسهیل در ساخت مسکن مهر" در ابرکوه تشکیل شد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 175 مرتبه
 » بازدید دیروز: 252 مرتبه
 » کل بازدید: 2379891 مرتبه
 » میانگین: 428 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • میراللهی

  • حمام خان

  • مجموعه تجاری سامان

  • زرگر یزدی

  • سرای گذشتی

  • سرای درج (تیمچه چاووش)