بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


وعده‌ها درباره مسكن مهر محقق مي‌شود؟
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/6/20

بنا بر وعده مسوولان تا پايان شهريور ماه 500 هزار واحد مسكوني از طرح ملي مسكن مهر بايد به بهره‌برداري برسد اما بنا بر اعلام يك مقام مسوول اين حوزه، طي روزهاي باقي مانده تا پايان شهريور ماه حدود 142 هزار واحد افتتاح مي‌شود.

طرح مسكن مهر كه از سال 86 با اهدافي از جمله ساماندهي بازار به دليل افزايش روزانه قيمت مسكن، پاسخ به نياز متقاضيان و خارج كردن زمين و مسكن از كالاي سرمايه‌اي به كالاي مصرفي آغاز شد تا چن سال ابتدايي آغاز اجراي طرح بيشتر به واگذاري زمين بسنده كرد اما وزير مسكن و شهرسازي دولت دهم از همان ابتداي كارش با دعوت از انبوه‌سازان كه از منتقدان اين طرح و ركود بازار مسكن بودند، روش جديدي را براي اجراي طرح مسكن مهر كليد زد.
نيكزاد كه از شهريورماه 88 سكان‌دار وزارت مسكن و شهرسازي شده بود به پيگيري طرح مسكن مهر پرداخت و گفت: سياست زمين صفر دولت و ساخت و ساز را در مسكن شهري و روستايي دنبال مي‌كنيم و اگر اين هدف به سر منزل مقصود برسد، چندان مشكلي در مورد مسكن نخواهيم داشت.
اين اقدامات در حالي بود كه برخي كارشناسان معتقد بودند: تمركز بيش از اندازه بر طرح مسكن مهر باعث غافل شدن از ساير طرح‌ها شده است.
به اعتقاد اين كارشناسان ساخت مسكن مهر در شهرهاي مياني كه مشكل كمبود مسكن و حاشيه نشيني ندارند، علاوه بر اين‌كه باعث مهاجرت ساكنان روستاها به اين شهرها مي‌شود، بروز حاشيه نشيني در شهرهاي مياني طي سال‌هاي آينده را در پي خواهد داشت.
به هرحال نيكزاد با اقداماتي نظير خارج كردن تعاوني‌هاي متخلف از طرح مسكن مهر، افزايش سقف تسهيلات و كاهش نرخ سود و افزايش اعتبار براي اجراي اين طرح همچنان طرح مسكن مهر را پيگيري و اواخر سال 89 اعلام كرد كه از حيثيتش براي طرح مسكن مهر سرمايه‌گذاري كرده است.
وي در بهمن‌ماه همان سال وعده داد كه تمام واحدهاي مسكوني طرح مهر كه از خردادماه سال 86 در مرحله اجرايي قرار گرفته‌اند در پايان تابستان سال 90 به متقاضيان تحويل داده مي‌شود كه تعداد اين واحدها بر اساس آخرين آمار رسمي 937 هزار واحد مسكوني است.
كمي بعد ميزان اين واحد‌ها كاهش يافته به طوري‌كه چندي پيش خبر افتتاح 500 هزا واحد مسكوني مهر تا پايان شهريور منتشر شد. اما اكنون ميزان اين واحد‌ها بازهم كاهش يافته و به حدود 140 هزار واحد رسيده است. البته وي بازهم وعده داده كه تا پايان سال حدود يك ميليون واحد مسكوني به بهره‌برداري برسد.
در عين حال بايد به اين مسئله نيز توجه كرد كه اجراي اين طرح و تحقق اهداف به همكاري كليه‌ نهادهاي مرتبط نياز دارد و وزارت راه و شهرسازي به تنهايي از عهده اين طرح بزرگ برنمي‌آيد.
از سوي ديگر از زمان آغاز اين طرح ملي كه حدود چهار سال است تنها حدود 202 هزار واحد افتتاح شده است و اين در حالي است كه با توجه به جمعيت جوان كشور و ازدواج‌هاي سالانه، هر سال به حدود يك ميليون واحد مسكوني نياز داريم. اگرچه اين طرح نياز دهك‌هاي پايين جامعه را تامين مي‌كند اما به نظر مي‌رسد اختصاص همه توان دولت در بخش مسكن به اين طرح و عدم توجه به نياز ساير دهك‌هاي جامعه، در شرايطي كه وعده‌هاي داده شده براي اجراي اين طرح ملي با گذشت چهار سال از زمان آغاز آن عملي نشده و تنها منجر به افتتاح حدود 350 هزار واحد تا پايان شهريور مي‌شود، نه تنها باعث نااميدي قشري كه به آن دل بسته‌اند مي‌شود بلكه موجب مي‌شود طي سال‌هاي آتي به دليل عقب بودن از برنامه‌اي كه در نظرگرفته شده بيشتر از اكنون با كمبود مسكن رو به رو شويم در حالي كه بنا به اعلام كارشناسان ناهماهنگي بين عرضه و تقاضا منجر به بروز آنچه آنها آن را سونامي در بخش مسكن مي‌خوانند، مي‌شود كه نمونه آن را در سال جاري در بازار اجاره شاهد بوديم.


منبع خبر: ايسنا
تعداد مطالعه 2149 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
مسکن مهر طرحی برای خانه دار شدن همه محرومان
جزییان ثبت نام جدید از متقاضيان مسكن مهر
افتتاح مسکن مهر
بازدید
بازدید
بازدید مشاوران جوان کارگروه زیر بنایی از بافت فرسوده و تاریخی
جلسه هماهنگی بافت فرسوده و تاریخی یزد
پرداخت كمك وديعه اسكان موقت مي‌تواند انقلاب عظيمي در توسعه و نوسازي بافت‌هاي فرسوده ايجاد كند
بازدید
در دولت دکتر احمدی نژاد با حداقل آورده و با حذف قیمت زمین ، همه ایرانیان صاحب خانه می شوند
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 154 مرتبه
 » بازدید دیروز: 127 مرتبه
 » کل بازدید: 2393890 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • خانه علومی

  • حسینیه ناظم التجار

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • خانه هوشمند