بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


*بي خانمان‌ها در پي يك سقف *
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/5/19

با تسهيلات جديد خانه‌دار شدن ممكن است؟

سقف وام خريد مسكن در حالي دو ميليون تومان افزايش يافته و اكنون با سقف اوراق حق تقدم بانك مسكن برابري مي‌كند بررسي‌ها نشان از افزايش تمايل به اوراق دارد و كارشناسان اين بخش همواره بر لزوم افزايش تسهيلات خريد مسكن تاكيد مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در كشورهاي اطراف ايران مانند تركيه و كشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي كشورهاي اروپايي و امريكايي سقف تسهيلات بانكي براي توليد مسكن به 90 درصد هم مي‌رسد .اين درحالي است كه متوسط تسهيلات خريد مسكن در كشور ما بنا به اعلام يك دست‌اندر كار اين بخش كمتر از 15 درصد است.

و به همين دليل است كه كارشناسان با اشاره به اين‌كه تسهيلات 18 ميليون توماني به دليل عدم تناسب درآمد مردم با قيمت ملك ،براي خريد يك واحد مسكوني كافي نيست و دردي را دوا نمي‌كند بر لزوم افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن تا 80 الي 90 درصد قيمت ملك با سود پايين و دوره باز پرداخت طولاني تاكيد كرده و اعلام مي‌كنند اين الگو كه در بسياري از كشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي‌تواند مفيد باشد. اگرچه دولت اين الگو را در طرح مسكن مهر به كار گرفته است و تا 80 درصد هزينه ملك را تسهيلات پرداخت مي‌كند اما همانطور كه بارها اعلام شده است دولت بايد ساير متقاضيان را نيز در نظر بگيرد.اقشار متوسط و رو به بالاي جامعه نيز به مسكن نياز دارند و طرح مسكن مهر نمي‌تواند پاسخگوي نياز آنها باشد.

در اين راستا مصوبه افزايش دو ميليون توماني تسهيلات خريد مسكن در حالي با گذشت بيش از پنج ماه از آغاز سال تا پايان هفته توسط بانك مركزي به بانك مسكن ابلاغ مي‌شود كه مراجعه به بازار نشان مي‌دهد تاثيرچنداني در افزايش توان مالي متقاضيان ندارد؛چرا كه بررسي قيمت‌ها در بازار خريد و فروش مسكن نشان مي‌دهد در تهران هزينه خريد هر متر مربع واحد مسكوني در مناطق جنوبي شهر حدود يك ميليون تومان و در مناطق مركزي و شمالي از يك ميليون و 600 هزار تومان تا 4 ميليون تومان متغير است. البته واحدهاي مسكوني با قيمت‌هاي بالاتري نيز در شهر تهران وجود دارد كه به نظر نمي‌رسد خريداران آنها از اين نوع تسهيلات استفاده كنند.

اگرچه در شرايط فعلي با تبديل تسهيلات ساخت بافت‌هاي فرسوده و مسكن مهر به تسهيلات خريد يك اقدام مناسب است و توانسته به افزايش قدرت خريد متقاضيان مسكن كمك كند اما به نظر مي‌رسد اگر دولت در كليه ساخت و سازها تسهيلات را به گونه‌اي در نظر بگيرد كه كه امكان تبديل آن به فروش اقساطي با اقساط بلند مدت وجود داشته باشد آنگاه اين امر مي‌تواند به افزايش توان مالي خريداران نيز كمك كند.

بنابراين به نظر مي‌رسد چاره مشكل مسكن در كشور توجه صرف به طرح مسكن مهر و ارزان شدن قيمت مسكن كه به نظر ناشدني است، نيست، بلكه بانك‌ها بايد با حمايت از مردم قدرت خريد را براي آنان ايجاد كنند.


منبع خبر: ایسنا
تعداد مطالعه 2234 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
بازدید
ضرورت تداوم حمایت از طرح مسکن مهر/ دولت به بخش خصوصی اعتماد کند
اطلاعیه
*بي خانمان‌ها در پي يك سقف *
جلسه
تقدیر و تشکر
جلسه معارفه مشاور تهیه طرح بهسازی و نوسازی شهر مهریز
جلسه تودیع و معارفه
برگزاري كارگاه علمي آموزشي
برگزاری جلسه با هیات امنا و مسئولین اجرایی طرح توسعه امامزاده جعفر (ع)
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 163 مرتبه
 » بازدید دیروز: 127 مرتبه
 » کل بازدید: 2393899 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • خانه هوشمند

  • موید علایی

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • خانه علومی