بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


تخفیف در بازار مسکن رویایی دست نیافتنی
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/4/2

کلمه «تخفیف» در بازار معاملات ملکی طبق گفته خریداران به کلمه نایابی تبدیل شده است وگفته می شود که همانطور که باید تحقق برخی از وعده‌ها را تنها در قصه‌ها جست‌وجو کرد‌، برای تخفیف گرفتن قیمت فروش ملک باید در آگهی‌ها کاوش کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران در بازار خرید مسکن به ندرت می‌توان بابت قیمتی که فروشنده اعلام کرده تخفیف گرفت.این خصوصیت در حال حاضر ویژگی بازار مسکن در مناطق مختلف تهران است. این روزها در بنگاه‌های املاک‌، مشاوران می‌گویند: فروشنده بر روی نرخ پیشنهادی خود مصمم است و جای چانه زنی وجود ندارد
این در حالی است که در آگهی‌های روزنامه‌ای همچنان برخی بنگاهدارها در اعلام فایل‌های فروش از واژه «تخفیف» استفاده می‌کنند
یک واحد 50 متری در منطقه سردار جنگل‌، یکسال ساخت با کلیه امکانات به قیمت متری 2 میلیون و 460 هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است و فروشنده اعلام کرده که برای خریدار «تخفیف ویژه» در نظر دارد.
همچنین در منطقه دروس‌، خیابان بهستان‌، واحدی 70 متری با 70 متر حیاط اختصاصی به میزان 200 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است که مشتری این واحد مسکونی نیز در زمان خرید می‌تواند از تخفیف ویژه برخوردار شود. 
شواهد در بازار مسکن بیانگر این مساله است که هم اکنون عناوینی از قبیل فوری فروشی‌، تعجیل در فروش‌، زیر قیمت منطقه‌، قابل تخفیف‌، فروشنده واقعی و پول لازم در آگهی‌ها استفاده می‌شود اما در بنگاه‌های مسکن خبری از این عناوین نیست، بلکه نرخ‌های پیشنهادی فروش به صورت مقطوع از سوی مالکان اعلام می‌شوند.
یکی از بنگاهداران فعال در محدوده آیت الله کاشانی درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی گفت: در حال حاضر بازار معاملات ملکی با رونق مواجه است به طوری که ماهانه نزدیک به 14 معامله در بنگاه ما ثبت می‌شود. نوروزی در ادامه اظهار کرد: افزایش جزئی قیمت مسکن باعث رونق در بازار شده است چراکه نرخ فروش در حال حاضر نسبت به سال گذشته با رشد مواجه شده است و صعود پلکانی قیمت باعث عدم اعتماد خریداران به آینده بازار از لحاظ کاهش یا ثبات نرخ فروش شده است.
وی درباره نحوه تعیین قیمت فروش توسط مالکان تاکید کرد: مدتی است که تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن سلیقه‌ای شده و بدون کارشناسی شدن به متقاضیان اعلام می‌شود و از طرف دیگر خریداران هم چاره ای جز قبول کردن خواسته اجباری فروشنده‌ها ندارند. این مشاور املاک درباره اظهارات برخی از مسوولان مسکن در رابطه با این موضوع که خریداران در زمان گرانی و افزایش قیمت‌ها به بازار برای خرید هجوم نیاورند‌، تصریح کرد: در زمانی توصیه این مسوولان امری بجا خواهد بود که بعد از نوسان قیمت بلافاصله گرانی مهار شود و در کوتاه‌ترین مدت قیمت‌ها به میزان اولیه بازگردند نه اینکه آنها به متقاضیان هشدار دهند که برای مثال این بازه زمانی فرصت مناسبی برای خرید نیست و دست نگه دارید. در چنین مواقعی آن دسته از خریدارانی که هر چقدر قیمت‌ها بالا برود همچنان بودجه کافی برای خرید دارند، می‌توانند دست از خرید بکشند؛ اما از طرف دیگر برای متقاضیانی که فراهم کردن 500 هزار تومان هم کاری بسیار دشوار است‌، صبر کردن برای اینکه شاید در آینده قیمت‌ها کاهش یابد ریسک است، زیرا ممکن است رشد قیمت‌ها مهار نشود. در حال حاضر 70 درصد از فروشنده‌ها در بازار مسکن محدوده آیت الله کاشانی‌، نرخ‌های فروش را بالاتر از ارزش واقعی منطقه اعلام می‌کنند و تنها 30 درصد از مالکان قیمت‌های عرف به بازار پیشنهاد می‌کنند و این دسته از مالکان‌، فروشنده‌هایی هستند که قصد دارند خانه شخصی خود را به هر دلیلی بفروشند و مانند انبوه‌سازان دنبال سود و زیان نیستند.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2036 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
رييس كانون سراسري انبوه‌سازان:
ساخت پانل‌های بتنی دیوار خارجی ساختمان
برقراري ارتباط منطقی بین سازندگان و مردم در محدوده بافت های فرسوده
تصويب بازسازي بافت‌هاي فرسوده 90 شهر
برگزاري دومين همايش بهسازي و باز افريني بافت هاي فرسوده شهري در شيراز
فروش ۶ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براى احياى بافتهاى فرسوده شهری
وزير مسكن:آماده‌ بازسازي لبنان هستيم .
سومین دوره مسابقات ملي معماري با موضوع طراحي و ساخت باغ‌فرش سنگي
سفر معاو ن وزیر مسکن و شهر سازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به استان يزد
عضو هيئت مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي در نشست همايش نقش مديريت در احياي بافت هاي فرسوده شهري
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 106 مرتبه
 » بازدید دیروز: 526 مرتبه
 » کل بازدید: 2395256 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • خانه عطائیان

  • مجموعه تجاری سامان

  • کارخانه اقبال

  • مجتمع تجاری اداری سپهر یزد

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين