بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


هشدار وزیرمسکن به صاحبان خانه‌های خالی
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/3/18

وزیر مسکن و شهرسازی به صاحبان خانه‌های خالی در تهران هشدار داد چنانچه خانه‌های خود را وارد مدار استفاده نکنند، هم برای هر متر مربع اجاره این خانه‌ها قیمت تعیین می شود و هم با صاحبان بالای دو واحد خالی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،"علی نیکزاد " درباره "افزایش قیمت مسکن در کشور " اظهار داشت: رئیس اتحادیه املاک گفته قیمت مسکن در پایتخت 10 تا 12 درصد افزایش داشته اما فرض کنیم که اصلا قیمت مسکن 20 درصد افزایش داشته است که به نظر بنده طبیعی است.
وی افزود: قبول دارم قیمت ملک افزایش یافته اما وقتی شما در کشور تحول بزرگ اقتصادی انجام می‌دهید، روی همه چیز تاثیر می‌گذارد؛ حالا 5 تا 10 درصد هم روی قیمت مسکن رفته اما قطعا این رقم کم‌تر از نرخ تورم است و تلاش می کنیم با افتتاح‌های پشت سر هم بتوانیم وضعیت را متعادل کنیم.
هفته گذشته مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد که "قیمت مسکن در کشور 8 درصد و در تهران 10 تا 12 درصد افزایش یافت ".
وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت: قیمت ملک در سمنان 50 درصد و در قم 30 درصد کاهش یافت و در دیگر استان‌هایی که مسکن مهر را ساخته‌ایم و تحویل داده‌ایم، قیمت مسکن به دلیل آنکه متقاضی نیست کاهش چشمگیری داشته است.
نیکزاد افزود: در سفر به سمنان برای افتتاح مسکن مهر، یک نفر آمد و اعتراض کرد و گفت که ما اینجا مشغول ساخت مسکن و فروش آن بودیم ولی از وقتی که شما طرح مسکن مهر را اجرا کردید، قیمت ملک پائین آمده و ما ضرر می‌کنیم که من گفتم اینکه خوب است و به نفع مردم اما اگر ما اقدام نمی‌کردیم قیمت ملک 3 برابر می‌شد.
وی اضافه کرد: الان در مناطق 22 گانه تهران زمینی برای ساخت و ساز وجود ندارد و ما از شمال به کوه، از جنوب به حرم مطهر امام (ره)، از غرب به کرج و از شرق هم به دماوند رسیدیم و اساسا در دنیا هم پایتخت را بزرگ نمی کنند بلکه در حاشیه شهرها انبوه‌سازی و راه‌های ارتباطی با حومه شهر را ساماندهی می کنند.
"باید در خصوص استان و شهر تهران معضل ارتباط با حومه را حل کنیم و این ضعف را قبول دارم که بخش عمده این معضل هم، ناشی از اجرایی نشدن طرح متروی پرند، پردیس و هشتگرد است که در حال پیگیری آن هستیم و برای پردیس هم آزادراه کشیده‌ایم که البته بعدا می گویند این کار خوب است و با طی 20 کیلومتر مسافت به آنجا می رسیم اما اعتراض می کنند چرا باید عوارض بپردازیم؟ ".
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اینکه بگوییم بعد از هدفمندی یارانه‌ها مطلق هیچ چیز گران نشده که درست نیست ولی جمع که می‌بندیم با توجه به کار بزرگی که در حال انجام است، قابل دفاع است و نمی توان انتظار داشت اصلا هیچ چیز گران نشود اما اگر در حد زیر تورم باشد، برد دولت است.
نیکزاد افزود: ما می گوییم که زمین و مسکن گران نشده ولی وقتی شما می‌روید بنگاه، فرضا آقایی می‌خواهد ملک خود را دو میلیون بفروشد، می‌گوید 2/5 میلیون و آقایی که می خواسته آن را بخرد، 2 میلیون و 100 هزار تومان هم نمی‌خرد و شما تصور می کنید به خاطر گرانی خرید و فروش نمی شود وگرنه بروید سامانه و ببینید چقدر خرید و فروش می‌شود.
وی با بیان اینکه "ما نوکر مردم هستیم و خدمت به مردم وظیفه ماست "، ادامه داد: سال 89 که قیمت مسکن را ثابت نگه داشتیم و نگذاشتیم افزایش یابد، چه اتفاقی افتاد؟ یکی نیامد بگوید که این تثبیت قیمت بوده و کار خوبی بوده است.
وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت: از سال 80 تا 89 در جمهوری اسلامی فقط در سال 1386 تعداد 680 هزار واحد پروانه مسکونی صادر شده و بنا بر آمار رسمی بانک مرکزی ما در سال گذشته برای 720 واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر کردیم که این به معنای رونق در عین کاهش تورم و تثبیت قیمت بود.
نیکزاد افزود: اکثر کارشناسان می‌گفتند وضعیت مسکن در رکود مطلق رفته اما سؤال این است که اگر وضع مسکن در رکود مطلق رفته، ما 2/5 میلیون واحد را برای چه کسی می‌سازیم؟ اگر مسکن در رکود مطلق بوده، سال گذشته 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات را به چه کسی دادیم و پروانه‌های ساختمانی برای چه صادر شده است؟
وی با تاکید بر اینکه "وزارت مسکن آنقدر مسکن ساخته که روی دست مانده است "، خاطر نشان کرد که این خانه‌ها در شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد در قالب طرح مسکن مهر و طرح‌های انبوه‌سازی احداث شده و آماده واگذاری به شرکت‌‌های تعاونی متقاضی است.
سال گذشته رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر لزوم برخورد با "احتکار مسکن " اعلام کرده بود "در تهران حدود 800 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد " اما وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص خانه‌های خالی پایتخت اظهار داشت: آقای قلی خسروی در حوزه مسکن فعالیت دارند و ما احترام زیادی برای ایشان قائلیم و در تهران هم خانه‌های خالی فراوانی وجود دارد اما آمارهای متفاوتی در این مورد ارائه می شود.
نیکزاد افزود: شما اگر از من می خواهید روی اجاره‌‌بها تسلط داشته باشم،‌ از آن طرف هم باید این اجازه را داشته باشم که قانونی که به دولت اختیار داده و در واقع قانون تعزیرات را اعمال کنم.
وی با تاکید بر اینکه با وجود امکان برخورد قانونی تا امروز بنای حکومت اسلامی مردمداری بوده، به صاحبان خانه‌های خالی در تهران هشدار داد چنانچه خانه‌های خود را وارد مدار استفاده نکنند، هم برای هر متر مربع اجاره در مناطق 22 گانه قیمت تعیین خواهد شد و هم با صاحبان بالای دو واحد خالی به صورت تعزیراتی برخورد می‌ شود.
نیکزاد همچنین به فارس گفت: "سه‌شنبه گذشته در کارگروه مسکن که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، کارگروهی به منظور بررسی وضعیت خانه‌های خالی در کشور تشکیل شد و رسیدگی به وضعیت این خانه‌ها با جدیت از سوی این کارگروه پیگیری می شود ".
وزیر مسکن و شهرسازی در پایان در خصوص اجرای طرح انعقاد 2 ساله قراردادهای اجاره، گفت که این موضوع توافقی است و اجباری نیست و چه بسا افرادی بر اساس توافق با همدیگر، قرارداد خود را به عنوان موجر و مستأجر برای زمان بیشتری منعقد کنند.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2065 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
توسط بانك مسكن صورت گرفت: اختصاص 170 هزار ميليارد تومان اعتبار براي ساخت مسكن مهر
وزير مسکن و شهرسازي:مسکن، از اولويت هاي دولت احمدي نژاد است
وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد: در صورت استفاده از فناوري نوين در ساخت مسكن، چهار درصد يارانه تسهيلات
متقاضيان وديعه اسكان موقت به سازمان‌هاي مسكن مراجعه كنند
وزير مسكن: يارانه بخش مسكن در سال جاري ‪ ۳۸۰‬ميليارد تومان است.
وزير تعاون:تعاوني‌هاي مسكن در اصلاح بافت‌هاي فرسوده همكاري مي‌كنند .
سعيدي كيا: ساخت واحدهاي مسكوني اجاره‌اي از هفته دولت آغاز مي‌شود.
سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى‌ ،به تنهايى امكان اتمام پروژه بازسازي ميدان تاريخي امير چخماق را ندارد
برج جهان‌نما در آستانه فروريختن قرار گرفت.
دخالت در بافت فرسوده شهر یزد باید اولویت بندی شود.
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 6 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 61 مرتبه
 » بازدید دیروز: 218 مرتبه
 » کل بازدید: 2393474 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • خانه علومی

  • خانه شکوهی

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • خانه رشتیان

  • کارخانه اقبال

  • خانه عطائیان