بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


طرح جدید مجلس برای حمایت از بافت های فرسوده
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/11/30

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تسریع در احیای بافت های فرسوده طرحی را پیشنهاد کرده اند که براساس آن تکالیف جدیدی برای دولت، شهرداری ها و سازمان های مربوطه ایجاد می کند. این طرح با عنوان "حمایت از بافت های فرسوده" امضای 35 نماینده را پای خود دارد.

به گزارش روابط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به نقل از خبرگزاری شاسا  برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تسریع در احیای بافت های فرسوده طرحی را پیشنهاد کرده اند که براساس آن تکالیف جدیدی برای دولت، شهرداری ها و سازمان های مربوطه ایجاد می کند. این طرح با عنوان "حمایت از بافت های فرسوده" امضای 35 نماینده را پای خود دارد.

جعفر قادری، یکی از طراحان طرح حمایت از بافت های فرسوده با اشاره به این طرح خاطرنشان می کند : این طرح پیشنهادی پیش از برنامه پنجم توسعه در مجلس تهیه شده است که براساس آن بافت های فرسوده احیاء خواهد شد . به گفته او، در این طرح بسته ای پیشنهادی برای اختصاص درصد قابل توجهی بودجه بافت های فرسوده در بودجه های سنواتی کشور پیش بینی شده است .قادری ، تصریح می کند : از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در طرح حمایت از بافت های فرسوده اجرای بخشی از طرح مسکن مهر در بافت های فرسوده است که دولت باید در این مسیر تلاش خود را برای بکارگیری و استفاده از امکانات و زیر ساخت های موجود در بافت های فرسوده به کار گیرد. وی ، بر این نکته تاکید می کند که اگر موضوع فوق از سوی دولت مورد توجه قرار نگیرد، با چالش و افزایش هزینه ها مواجه خواهیم شد.

محمد حسین فرهنگی ، از دیگر طراحان طرح حمایت از بافت های فرسوده ، در این مورد می گوید:" بافت‌های فرسوده که براساس مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و کمیسیونهای ماده(5) مشخص می‌شود، درصد قابل توجهی از فضاهای شهرها و روستاها را به خود اختصاص می‌دهد.به گفته ایشان ، طرح حمایت از بافت های فرسوده به منظوراستفاده از توانمندی های بخشهای دولتی و خصوصی در بازسازی این بافت ها تهیه شده است،برای تسریع در بازسازی بافت های فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیونهای موضوع ماده(5) قانون شورای‌عالی و شهرسازی در استانها، وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری و دهیاریها مکلف به اعمال حمایت های موضوع این قانون هستند.فرهنگی، در مورد ضرورت تهیه این طرح ، بافت های فرسوده را از مسایل اساسی مدیریت شهری ذکر کرده و می گوید : به نظر می رسد عزم جدی و همگانی برای حل این معضل وجود دارد.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
تعداد مطالعه 2379 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
جلسه هماهنگی بافت فرسوده و تاریخی یزد
طرح جدید رئیس جمهور درمورد مسکن
انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت فرسوده
250 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور احداث می شود
برگزاری جلسه با ستاداجرایی فرمان امام
ضرورت تداوم حمایت از طرح مسکن مهر/ دولت به بخش خصوصی اعتماد کند
سوالات
مسکن مهر طرحی برای خانه دار شدن همه محرومان
ادامه توزیع بسته های آموزشی در سطح مدارس
مسکن مهر باعث کاهش تورم شد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 313 مرتبه
 » بازدید دیروز: 77 مرتبه
 » کل بازدید: 2394598 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه علومی

  • حسینیه ناظم التجار

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • مرمت و احیاء خانه پهلوان حسینی

  • کارخانه اقبال

  • خانه هوشمند

  • سرای درج (تیمچه چاووش)