بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


ویژگی بارز مسکن مهر مدیریت پویای آن است
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/11/18

رئیس انجمن انبوه سازان استان یزد با اشاره طرح انقلابی مسکن مهر اظهار داشت : نسبت بالای مشاعات ، تغییر مشخصات ، عدم امکان فعالیت جدی انبوه سازان و دخالت افراد غیر حرفه ای در بعضی از پروژه های مسکن مهر باعث اختلاف قیمت تمام شده و اضافه شدن آن نسبت به رقم اعلامی به مردم خواهد شد .

 

ویژگی بارز مسکن مهر مدیریت پویای آن است

 

رئیس انجمن انبوه سازان استان یزد با اشاره طرح انقلابی مسکن مهر اظهار داشت : نسبت بالای مشاعات ، تغییر مشخصات ، عدم امکان فعالیت جدی انبوه سازان و دخالت افراد غیر حرفه ای  در بعضی از پروژه های مسکن مهر باعث اختلاف قیمت تمام شده و اضافه شدن آن نسبت به رقم اعلامی به مردم خواهد شد .

محمد مهدی شرافت با بیان مطلب فوق افزود : طرح عظیم مسکن مهر ، بزرگترین اتفاق در تاریخ ساخت و ساز در کشور بوده و به نظر میرسد تا آینده ای دور قابل تکرار نباشد . این اتفاق مبارک علاوه بر خانه دار کردن بخشی از مردم که امیدی برای صاحب خانه شدن را نداشتند ، باعث رشد و بالندگی صنعت ساختمان شده و با اتکا به استفاده از روشهای جدید احداث بنا میتوان امیدوار بود تا با کاهش تقاضا در آینده ، شاهد حضور انبوه سازان در سایر کشورهای جهان برای انجام خدمات مهندسی باشیم .

مهندس شرافت گفت : ویژگی بارز مسکن مهر ، مدیریت پویای آن بوده به طوریکه  با کنترل دقیق آن توسط رئیس جمهور محترم و وزیر پر تلاش و کاردان مسکن و شهرسازی شاهد بهبودی مستمر روشهای مدیریت و اجرا هستیم و این مدیریت موفق توانسته با بازدیدها و کسب اطلاع مستقیم از وضعیت پروژه ها و با استفاده از تجربیات حین اجرا ، برای بهبود امور تصمیم گیری و اقدام نماید .

. البته این فرآیند باعث نشده تا در عزم و اراده برای حل مشکل مسکن خللی وارد آید و اکنون پس از گذشت چند سال شاهدیم که همان شور و شوق اولیه و قاطعیت در تصمیم و اجرا حاکم است .

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ادامه داد : خوشبختانه هماهنگی حاکم بر استان سبب شده تا روند اجرایی مسکن مهر در استان یزد از سرعت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد ولی با توجه ببه اینکه قرارداد تعدادی از پروژه ها بر پایه مدیریت پیمان منعقد شده ، این نگرانی وجود دارد که با توجه به نبود قیمت نهائی ، تغییر مشخصات اجرائی ، دخالت افراد فاقد صلاحیت حرفه ای وطولانی شدن زمان باعث شده نتوان قیمت نهائی دقیقی را مشخص کرد و ازطرف دیگر وجود پروژه های مشابه با قیمت تفاوت ممکن است برای بهره برداران ایجاد سوء تفاهم نماید .

وی در ادامه به راهکار حل مشکل اشاره کرد و گفت : راهکار رفع این نگرانی کاملاً مشخص است . وزیر محترم مسکن و شهرسازی در بازدیدهائی که از پروژه ها داشتند راهکار لازم را ارائه دادند و درشورای مسکن استان هم تصویب شده تا کلیه قراردادهای مدیریت پیمان با انجام بررسی کارشناسی به قراردادهایی با مشخصات تعریف شده و قیمت براساس متر مربع زیر بنا قطعی شود .در حال حاضر برای اجرای این مصوبه کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان مسکن و شهرسازی ، اداره کل تعاون و انجمن صنفی انبوه سازان تشکیل و این کمیته در محل هر پروژه و با حضور مجری و شرکت تعاونی بررسی لازم را انجام و پیشنهادات خود را ارائه داده وانتظار میرود تا با همکاری تعاونی ها سریعتر این تصمیمات اجرائی شود .

محمد مهدی شرافت در ارتباط با برنامه های انجمن صنفی عنوان کرد : در استان یزد به لحاظ تلاش مردم و دست اندر کاران شاهد یکی از بهترین شاخص های خانه به خانوار هستیم و این آمار مناسب موید کیفیت مطلوب خانه های یزد نیست به همین دلیل یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت این انجمن تلاش برای ارتقاء کیفیت مسکن مهر اعم از طرح معماری ، شیوه های اجرای ساختمان ،توجه بیشتر به اقلیم و مباحث انرژی میباشد و در پی آنیم تا با همیاری همه متولیان ساخت و ساز مسکن در بخش های مختلف دانشگاهی ، اجرایی ، تولیدی ، اداری ونظامی در این مسیر گام برداریم . و از آنجا که یکی از روشهای ارتقاء کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمانها گسترش استفاده از روشهای نوین ساخت و بویژه صنعتی سازی است لذا برنامه بر پایی همایشها و دوره های آموزشی تخصصی و بازدید از پروژه های پیشرو را تدارک دیده ایم و در همین راستا طی روزهای آتی دو نشست تخصصی و بازدید از یکی از پروژه پیشرو هماهنگ شده و همچنین تدارک و مقدمات برگزاری سومین همایش صنعتی سازی را در تیرماه سال آتی در دست اقدام است .

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان یزد با اشاره به ضرورت زمینه سازی برای حضور انبوه سازان در بافت فرسوده شهرافزود : یزد یکی از وسیع ترین محدوده مصوب بافت فرسوده شهری را دارد که مساحت آن بالغ بر 1900 هکتار است که این محدوده سوای محدوده بافت با ارزش و تاریخی است . حضور همزمان اینجانب در شرکت مسکن سازان و انجمن صنفی انبوه سازان ،مسئولیت برای زمینه سازی حضور انبوه سازان در بافت فرسوده را دو چندان کرده و به همین منظور با هماهنگی مدیران محترم استان و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و در قالب تفاهم نامه سه جانبه با انجمن صنفی انبوه سازان ، اتحادیه مشاورین املاک و شرکت مسکن سازان ، برنامه هایی را برای تامین نظر مالکین املاک داخل بافت برای مشارکت با انبوه سازان تدارک دیده ایم و در اولین گام طی هفته آتی نشستی را برای اطلاع رسانی دقیق تر از ضوابط جدید انبوه سازی دربافت فرسوده و همچنین امتیازات و کمکهای قانونی دولت و شهرداری برگزار خواهیم کرد و امیدواریم با همراهی همه دست اندرکاران زمینه بهره مندی مردم استان و شهر یزد از این فرصت طلایی که در قالب مسکن مهرتعریف شده را فراهم نماییم .


منبع خبر: هفته نامه انبوه سازان یزد
تعداد مطالعه 2708 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
تهیه طرح
وزیر مسکن: آنقدر خانه ساخته ایم که روی دستمان مانده/ من خودم مستاجرم!
*بي خانمان‌ها در پي يك سقف *
تفاهم نامه
اطلاعیه
دفاتر خدمات نوسازي محلات نقطه عطف بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري
پرداخت تسهیلات ارزی به مسکن مهر
جلسه شورای مسکن
پیشنهاد وزیر سابق راه و ترابری برای حل مشکل بافت‌های فرسوده شهر
چه کار داريد که منابع مالي مسکن مهر از کجا تأمين مي‌شود؟
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 23 مرتبه
 » بازدید دیروز: 111 مرتبه
 » کل بازدید: 2393632 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • میراللهی

  • مجموعه مسکونی هزار درخت

  • مجموعه تجاری کوثر (رسولیان)

  • خانه علومی

  • حمام خان

  • حسینیه ناظم التجار

  • خانه عطائیان