بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از دهه فجر
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/11/11

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 40 هزار میلیارد ریال به منظور بهسازی و نوسازی شهری در سطح کشور سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: پرداخت وام کمک ودیعه اسکان موقت همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

احمد صادقی امروز به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران از تسهیلات 16 هزار و 500 میلیارد ریالی برای نوسازی 90 هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده ظرف یک سال گذشته منتهی به آبان ماه امسال خبر داد و گفت: سال گذشته به منظور بهسازی و نوسازی 30 هزار واحد مسکونی 4 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی به افراد واجدین شرایط اختصاص یافت.

وی افزود: امسال برای بهسازی و نوسازی 60 هزار واحد مسکونی بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات 200 و 250 میلیون ریالی اختصاص یافته است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: رشد تسهیلات بانکی از نظر تعداد و مبلغ آن در یک سال گذشته نشانگر توجه خاص و ویژه دولت برای شتاب بخشیدن به روند بهسازی بافتهای فرسوده است.

صادقی خاطرنشان ساخت: در یک سال گذشته شاهد رشد 50 برابر میزان اعتبارات اختصاص یافته برای بازگشایی معابر در بافت های فرسوده شهری بودیم که برای این منظور یک هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی افزود: تاسیس صندوق سرمایه گذاری حرمهای مطهر به منظور بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرمهای مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س )، حضرت عبدالعظیم حسنی شهر ری و شاهچراغ در شیراز از دیگر اقدامات مهم در این بخش است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: اکنون 243 طرح و پروژه نوسازی شامل طرحهای مسکونی، تجاری، اقامتی و اداری، عمران شهری و مرمت ابنیه تاریخی، گردشگری با زیر بنای 6 میلیون و 474 هزار و 400 متر مربع و با سرمایه گذاری 13 هزار و 100 میلیارد ریال دردست اجراست.

وی تصریح کرد: از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته 70 درصد آن توسط بخش غیر دولتی انجام شده است.

پرداخت وام ودیعه اسکان موقت

صادقی در خصوص وام ودیعه مسکن افزود: وام کمک ودیعه اسکان موقت با آغاز دهه فجر به بانک مسکن ابلاغ می‌شود و متقاضیان می‌توانند به این بانک مراجعه کنند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: کمک ودیعه اسکان موقت می‌تواند انقلاب عظیمی در توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کند، بنابراین متقاضیان این تسهیلات در بافت‌های فرسوده می‌توانند با خیال راحت زمین خود را به انبوه‌سازان بدهند تا آنها اقدام به ساخت مسکن کنند.

وی ادامه داد: در این تسهیلات افرادی که می‌خواهند زمین خود را در اختیار انبوه‌ساز قرار دهند می‌توانند برای تهیه یک واحد مسکونی برای اجاره به مدت 2 سال مدارک مورد نیاز خود را به بانک مسکن ارائه کند.

به گفته وی، سود این تسهیلات 4 درصد است و برای تهران 12 میلیون تومان، برای کلان‌شهرها 8 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها 6 تا 7.5 میلیون تومان و برای شهرستان‌ها 3 تا 4.5میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


منبع خبر: "خبرگزاری مهر"
تعداد مطالعه 2251 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
حضور معاوت وزیر راه وشهرسازی
جلسه طرح تفصیلی بافت تاریخی و طرح تفصیلی بافت فرسوده
پروژه های در حال اجرا باید الگویی مناسب برای سرمایه گذاران و سازندگان باشد
سهميه مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر 90هزار دستگاه است
پيشرفت 60 درصدي مسكن مهر بافق
پذیرش هزینه های عمرانی بخش خصوصی مودیان مالیاتی
انتقاد شدید بهمنی از سپرده‌گیری بانکها برای پرداخت تسهیلات
وعده‌ها درباره مسكن مهر محقق مي‌شود؟
جلسه کمیته کار
حضور مدیر عامل شرکت در جلسه انبوه سازان یزد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 7 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 77 مرتبه
 » بازدید دیروز: 213 مرتبه
 » کل بازدید: 2394026 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • میراللهی

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • کارخانه اقبال