بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > معماري و شهرسازي > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


شهرداريها مجريان طرح هاي احياء ، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده شهري مي باشند.
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1389/10/22

مدير عامل شركت عمران و مسكن سازان استان يزد دز جلسه مورخ 21 دي ماه هيأت مديره سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري يزد با اشاره به قانون حمايت از بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده شهري گفت: بر اساس ماده 2 اين قانون شهرداريها مجريان طرح هاي احياء ، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده شهري مي باشند كه مي توانند تمام يا قسمتي از وظايف خود را به شركتها و يا سازمانهاي وابسته واگذار نمايند.

     در این جلسه كه به منظور هماهنگی بیشتربرای گسترش فعالیت در بافت فرسوده و تاریخی یزد و با حضور معاون شهرسازی و عمران شهرداری ،رئیس ناحیه تاریخی شهرداری ، مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره سازمان بهسازی نوسازی شهرداری و مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان در محل سازمان برگزار شده بود.مهندس شرافت افزود: تخفیف صدور پروانه توسط شهرداری و اعطای تسهیلات بدون سپرده گذاری از سوی دولت ، فرصت ایده آل و طلائی برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده را فراهم آورده و مسئولین باید با هماهنگی بیشتر زمینه استفاده از این فرصت را برای شهر و شهروندان یزدی کاملاً آماده نمایند .

     شرافت همچنین گفت : در حالیکه در سال 89 از سوی شرکت مسکن سازان 197 واحد برای نوسازی در بافت فرسوده به بانك مسكن استان معرفي شده اند ، شهرداریهای استان در همین مدت تنها 10 واحد را به بانک معرفی کرده اند .

    وی با اشاره  به بند 2 ماده 2 قانون حمایت بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری که شهرداریها را مجری طرح احیاء بهسازی و نوسازی معرفی کرده ادامه داد :درقانون تصریح شده که شهرداری می تواند تمام و یا قسمتی از اختیارات خود رابه سازمان وابسته به خود واگذار نماید ، بنابر این انتظار داریم تا سازمان بهسازی و نوسازی یبا رایزنی با مجموعه شهرداری و شورای شهر عهده دار این امر مهم در محدوده بافت فرسوده شهر یزد شود .

     در این جلسه معاون عمران و شهرسازی شهرداری نیز بااشاره به اهمیت مسئله احیاء بافت گفت : سازمان نوسازی و بهسازی شهراری می تواند مجری طرح احیاء بهسازی بافت فرسوده شهر یزد باشد و ظرفیت و توانایی خود را در این مسیر به کار برد .

      مهندس زرگر باشی همچنان اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از تجربه سازمان های نوسازی در تهران و اصفهان راهکار اجرایی احیاء بافت فرسوده در یزد نیز تدوین شود .

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری یزد نيز با اشاره به رایزنی و کسب اطلاع از فعالیت سازمان بهسازی و نوسازی شهر اصفهان گفت : برنامه ریزی شده با بازدید از فعالیتهای سازمان بهسازی و نوسازی اصفهان نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی و به صورت وسیع تر به بحث بافت فرسوده وارد شویم .

    مهندس دهقان همچنین با اهمیت بحث مشارکت مردم بر برنامه ریزی بر مبنای مشارکت مردمی تاکید نمود .

    در پایان جلسه ضمن تأکید بر برگزاری و تداوم نشستهای مشترک قرار شد تا شرکت مسکن سازان اطلاعات و تجربیات خود را به سازمان بهسازی و نوسازی منتقل نماید و همچنین برنامه ریزی شود تا با بازدید از فعالیت های سازمان بهسازی و نوسازی شهر تهران ، بويژه از یکی ار دفاتر  تسهيل گري  محلات تهران تلاش شود تا تجربه موفقی نیز در یزد حاصل شود .


منبع خبر: روابط عمومي شرکت عمران ومسکن سازان استان یزد
تعداد مطالعه 2460 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
دعوت از منتقدان براى بازديد از پروژه‌‌هاى مسكن مهر
سنگهاي گرانيتي براي سلا‌متي مضر است
تصويب محدوده بافت فرسوده شهري يـــزد
با مشارکت وزارت مسکن؛قدیمی ترین خیابان مرکز استان یزد بازسازی می شود .
فروش ۶ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براى احياى بافتهاى فرسوده شهری
کاهش 4 ماهه زمان ثبت املاک در بافتهای فرسوده
عضو هيئت مديره شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي در نشست همايش نقش مديريت در احياي بافت هاي فرسوده شهري
پرداخت ده میلیون ریال جهت تخریب ،آماده سازی و شروع عملیات واحدهای مسکونی در محدوده بافتهای فرسوده شه
8 درصد بافت فرسوده شهرهای کشور، به میزان2800 هکتار در یزد وجود دارد.
سومین دوره مسابقات ملي معماري با موضوع طراحي و ساخت باغ‌فرش سنگي
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 125 مرتبه
 » بازدید دیروز: 213 مرتبه
 » کل بازدید: 2394074 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • خانه شکوهی

  • مجموعه مسکونی هزار درخت

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • موید علایی

  • حسینیه ناظم التجار

  • زرگر یزدی

  • میراللهی